2013-08-02, 18:41
Medlem
1979s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quwerrt93
Sannolikheten att nya modeller av iPad presenteras på måndag är rätt låg, troligtvis presenteras nya modeller till hösten, samtidigt som iOS 7 släpps.

När då? Samtidigt som Iphone 5S 12/9?
Senast redigerad av 1979 2013-08-02 kl. 19:01.
Citera
2013-08-04, 17:43
Medlem
min ipad 3 blir ganska varm när jag spelar spel. är detta vanligt el det e något fel på min. bör jag lämna in den på lagning
Citera
2013-08-10, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tallani
Har i tankarna att sälja min iPad 3rd Generation 16 GB WiFi
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1164273

+

Ett tillhörande Logitech Ultrathin Keyboard Cover for iPad i färgen svart
http://www.logitech.com/sv-se/product/ultrathin-keyboard-cover?crid=1240

Vet inte om det är rätt tråd men testar om det finns ngt intresse här.
Pris: 5000:- eller högstbjudande.

Skicka PM vid intresse.

Citera
2013-08-11, 15:17
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manolito.
min ipad 3 blir ganska varm när jag spelar spel. är detta vanligt el det e något fel på min. bör jag lämna in den på lagning
Ja, det är väldigt vanligt, står till och med i beskrivningen från Apple att den kan bli varm men att det är helt normalt.
Citera
2013-08-26, 08:29
Medlem
techno_the_kings avatar
Köpte mig ett tangentbord till min Ipad 4 men får fan inte detta att fungera
tangentbordet är trådlöst och skall gå via Bluetooth dock så hittar Ipaden inte detta när jag går in under Inställningar > Bluetooth, för det är väl under Bluetooth jag skall finna enheten eller har jag helt fel?
Tilläggas kan är att tangentbordet är av märket Kensington och skall passa till Ipad 4, har även testat detta till Ipad 3 men denna hittar heller inte tangentbordet.

Någon som för övrigt vet vad man skulle kunna få för en begagnad knappt använd Ipad 3 Wifi 16GB idag?
Skulle det vara ett rån om man lägger ut den på Blocket för 2500kr?
Senast redigerad av techno_the_king 2013-08-26 kl. 08:32.
Citera
2013-08-26, 08:39
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Köpte mig ett tangentbord till min Ipad 4 men får fan inte detta att fungera
tangentbordet är trådlöst och skall gå via Bluetooth dock så hittar Ipaden inte detta när jag går in under Inställningar > Bluetooth, för det är väl under Bluetooth jag skall finna enheten eller har jag helt fel?
Tilläggas kan är att tangentbordet är av märket Kensington och skall passa till Ipad 4, har även testat detta till Ipad 3 men denna hittar heller inte tangentbordet.

Någon som för övrigt vet vad man skulle kunna få för en begagnad knappt använd Ipad 3 Wifi 16GB idag?
Skulle det vara ett rån om man lägger ut den på Blocket för 2500kr?

Det kan inte vara så att det finns någon knapp på tagentbordet som man måste hålla in för att den ska kunna bli hittad av iPaden? Jag har aldrig haft något liknande tangentbord men väldigt många BT-enheter brukar man behöva sätta i något slags sökläge för att den ska kunna bli upptäckt. Typ om du har en på-knapp så håll in den i 10-15 sekunder efter att tangentbordet har slagits på och se om iPaden reagerar.

Kollade lite snabbt på blocket och det verkar inte vara något rån om du vill sälja din iPad 3 för 2500, verkar i vart fall finnas dom som tror att dom kan få mer för samma modell.

Wosp
Citera
2013-08-26, 09:00
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wosp
Det kan inte vara så att det finns någon knapp på tagentbordet som man måste hålla in för att den ska kunna bli hittad av iPaden? Jag har aldrig haft något liknande tangentbord men väldigt många BT-enheter brukar man behöva sätta i något slags sökläge för att den ska kunna bli upptäckt. Typ om du har en på-knapp så håll in den i 10-15 sekunder efter att tangentbordet har slagits på och se om iPaden reagerar.

Kollade lite snabbt på blocket och det verkar inte vara något rån om du vill sälja din iPad 3 för 2500, verkar i vart fall finnas dom som tror att dom kan få mer för samma modell.

Wosp
Tack för tipset
skulle visst hålla in onknappen en stund samt trycka på denna någon gång så fick den helt plötsligt kontakt och kunde finnas via Bluetooth, trodde man hade gjort ett dåligt köp då jag bara gav 299kr för tagentbordet på MediaMarkt, de övrigt kostade från 700-999kr vilket är bra dyrt för ett trådlöst till Ipaden, det är ju inte så att man tänker sitta och gama med det direkt.
Citera
2013-08-26, 09:42
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Tack för tipset
skulle visst hålla in onknappen en stund samt trycka på denna någon gång så fick den helt plötsligt kontakt och kunde finnas via Bluetooth, trodde man hade gjort ett dåligt köp då jag bara gav 299kr för tagentbordet på MediaMarkt, de övrigt kostade från 700-999kr vilket är bra dyrt för ett trådlöst till Ipaden, det är ju inte så att man tänker sitta och gama med det direkt.

Glad att jag kunde hjälpa
Ja 700-999 kr för ett trådlöst tagentbord låter onekligen väldigt dyrt. Jag gav inte ens det för mitt gaming tangentbord till datorn som har upplysta tangenter och lite andra finesser. Själv har jag aldrig känt att det skulle vara nödvändigt med ett separat tangentbord till iPaden. Nu för tiden så kollar jag mest film och spelar på den men förut skrev jag ändå ganska så mycket på den.

Wosp
Citera
2013-08-26, 22:36
Medlem
Hej
Har precis skaffat mig en iPad. Försöker att få myfreecams att fungera på den men det fungerar dåligt, inget ljud och ingen rörlig video-feed.
Fungerar tom bättre på min HTC One.
Någon som har samma problem?
Kanske skulle köpt en Androidplatta istället?
Citera
2013-08-27, 08:33
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beamer2580
Hej
Har precis skaffat mig en iPad. Försöker att få myfreecams att fungera på den men det fungerar dåligt, inget ljud och ingen rörlig video-feed.
Fungerar tom bättre på min HTC One.
Någon som har samma problem?
Kanske skulle köpt en Androidplatta istället?

Testat chrome?
Citera
2013-08-30, 23:30
Medlem
techno_the_kings avatar
Min Ipad 4 har uppenbarligen gett upp, jag får inte liv i den igen
Den laddade ur och nu går den inte att starta längre trots att den har suttit i laddaren i +1 timme, laddaren är det inga fel på då jag har testat den i en annan Ipad. Hur är det med garantier om man saknar kvitto?

Ser att Ipad 4 släpptes i November 2012 så någon form av garanti borde den ju ha då den inte ens är 1 år än.
Senast redigerad av techno_the_king 2013-08-31 kl. 00:01.
Citera
2013-08-31, 03:16
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Min Ipad 4 har uppenbarligen gett upp, jag får inte liv i den igen
Den laddade ur och nu går den inte att starta längre trots att den har suttit i laddaren i +1 timme, laddaren är det inga fel på då jag har testat den i en annan Ipad. Hur är det med garantier om man saknar kvitto?

Ser att Ipad 4 släpptes i November 2012 så någon form av garanti borde den ju ha då den inte ens är 1 år än.

Har du testat att hålla in off knappen och cirkelknappen samtidigt? Om inte har du nära till täby C?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in