2013-10-22, 21:56
Medlem
Kan tejpen funnits i en skräp-påse i badrummet som tömdes på skräp och träddes över hennes huvud. Tejpen fastnar då först i påsen och sen istället i hennes hår. När påsen tas av sitter tejpen i håret och det ser inte mördaren att den sitter där. Kan tejp används för att tejpa ihop sticksåren för att det ska bli minimalt blodflöde? Tar ammoniak bort spår av blod? Varför har inte en ny psykiatrisk undersökning gjorts ang hans diagnoser om de nu ska använda detta som försvar? Eller har det gjorts?
Citera
2013-10-22, 21:59
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loverlian
Tror absolut det skulle ge resultat.Ställ rätt frågor. Inte manipulativt men om man pratar med honom som man gör i hans värld så skulle sanningen komma fram förr el senare.Som jag tror till viss del redan gjorts.Tror inte för han är skyldig. Som läget är nu vet han inte o ingen annan heller vad han svarar på el vad han egentligen menar med sina svar.
Det intressanta i detta vore att få läsa han journaler och få ta del av tidigare medicinbeh innan detta brott skedde. Efter den info kanske jag ändrar min ståndpunkt att han är oskyldig. Men med nuvarande bevis är jag inte på något sätt övertygad.

Hur pratar man i KJs värld? Hur skulle frågorna eller dialogen läggas upp? Vad anser du om förhören i fuppen utifrån dina kunskaper om as-personer?
Citera
2013-10-22, 22:01
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du vad han sa?

Står i FUP. sidan 1473.

Citat:
Vid gripandet av Kristoffer som skedde i hans föräldrars garage höll Kristoffer och hans
pappa på att meka med en mini motorcykel.
Jag går in först och griper Kristoffer medan mina kollegor leder ut Kristoffer pappa ut ur
garaget. Jag sätter ner Kristoffer på golvet i garaget och Kristoffer säger då till mig.
"Jag har bara väntat på att ni skall ta mig eftersom jag är den sista som såg henne vid liv men
ni har inget på mig och jag kommer gå ut på kvart"
Senast redigerad av PeterNoster 2013-10-22 kl. 22:07.
Citera
2013-10-22, 22:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove
Kan tejpen funnits i en skräp-påse i badrummet som tömdes på skräp och träddes över hennes huvud. Tejpen fastnar då först i påsen och sen istället i hennes hår. När påsen tas av sitter tejpen i håret och det ser inte mördaren att den sitter där. Kan tejp används för att tejpa ihop sticksåren för att det ska bli minimalt blodflöde? Tar ammoniak bort spår av blod? Varför har inte en ny psykiatrisk undersökning gjorts ang hans diagnoser om de nu ska använda detta som försvar? Eller har det gjorts?
Inte nog med att tejpen fastnade i håret, den delade sig i tio delar. Om ammoniak tar bort blod vet jag inte, men kriminalteknikerna har näsa. Rättspsykiatrisk undersökning utförs först när det finns övertygande bevis, dvs erkännande, eller när domstolen har beslutat att han är skyldig.
Citera
2013-10-22, 22:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Bilens bagage är markerad av likhund, så bilen måste i princip varit den som transporterat hennes delar. Den kan således inte sållas bort direkt. Och med det så är planteringen i sig totalt ovidkommande eller rättare sagt osannolik.

Uthängning av personer som inte är eller har varit misstänkta är kanske inte så snyggt och det nämns några gånger för mycket i FUP om du förstår vad jag menar. Din känsla är en sak och vem som är misstänkt och åtalad en annan.

Så ingen annan tar sig besvär/risker och kör KJs bil och sen planterar VBs blod på en tejprulle i KJs badrum.
Inte heller kan man förklara bort Kjs DNA på vristen efter benen varit avsköljda., Vätan och hennes blod på hans handskar och hennes blod på påsen.- Hans fingeravtryck på påsen.

Räcker med blodet för att hunden skall markera, inte alls säkert att kroppsdelar legat i bilen, du har fel anser jag.
Citera
2013-10-22, 22:06
Bannlyst
Citat:
Det är därför vi inte hittar några bevis mot honom i FUP. Om han hade undersökts kanske han hade stått inför skranket nu. Bevisningen mot KJ är svag.

Säg vilka bevis som talar för KJ:s oskuld då? Vad har han för alibi tex? Han har ingenting och att han försöker få det till att någon försöker sätta dit honom det är ju absolut inget som gynnar honom. Kriminalarna har utrett allt som kan tala för KJ;s fördel jag lovar dig men det har inte funnits något.

Nej jag säger att bevisningen är stark tack vare att det inte finns någon alternativ gm.
Citera
2013-10-22, 22:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moa-tove

Den vettigaste förklaringen jag läst här.
Citera
2013-10-22, 22:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Inte nog med att tejpen fastnade i håret, den delade sig i tio delar. Om ammoniak tar bort blod vet jag inte, men kriminalteknikerna har näsa. Rättspsykiatrisk undersökning utförs först när det finns övertygande bevis, dvs erkännande, eller när domstolen har beslutat att han är skyldig.

Det är väl inget konstigt att man har småbitar av tejp i en papperskorg eller soppåse. KJ har kanske slängt bitar vid olika tillfällen t ex.
Citera
2013-10-22, 22:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Säg vilka bevis som talar för KJ:s oskuld då? Vad har han för alibi tex? Han har ingenting och att han försöker få det till att någon försöker sätta dit honom det är ju absolut inget som gynnar honom. Kriminalarna har utrett allt som kan tala för KJ;s fördel jag lovar dig men det har inte funnits något.

Nej jag säger att bevisningen är stark tack vare att det inte finns någon alternativ gm.
Säg vilka bevis som talar för din oskuld, eller min? Singlar har sällan alibi när tjejen har gått hem. Jag tror inte på ditt löfte.

Det finns en alternativ GM.
Citera
2013-10-22, 22:15
Medlem
Citat:
Jag menar detta Ang tejpen att KJ kanske inte ljuger om den utan hon har haft en skada på tån som hon byter förband på hos kj och slänger i en påse som sen hamnar runt huvudet och sen i håret. Ett riktigt riktigt långskott jag vet
Citera
2013-10-22, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är väl inget konstigt att man har småbitar av tejp i en papperskorg eller soppåse. KJ har kanske slängt bitar vid olika tillfällen t ex.
Titta i min badrumspapperskorg. Den är full av småskräp som skulle ha fastnat med tejpen. Det finns ingen anledning att tro att KJ:s papperskorg är annorlunda. Men nu kan jag inte se någon papperskorg i badrummet på bilderna i FUP.
Citera
2013-10-22, 22:17
Medlem
Tycker många inlägg andas fördomar om t.ex. AS förmåga att tänka. Dom kan väldigt ofta vara väldigt högfungerande och KJ hade också en IQ över genomsnittet.

MEN han hade också en tilläggsdiagnos, nämligen ADD. Kortfattat. OUPPMÄRKSAMHET

* ofta misslyckas med att ge stor uppmärksamhet på detaljer eller gör slarvfel i skolarbetet, arbete eller andra aktiviteter

* ofta har svårt att behålla uppmärksamheten inför uppgifter eller aktiviteter spela

*Ofta verkar inte lyssna på direkt tilltal

*Ofta följer inte igenom på instruktioner och misslyckas med att genomföra skolarbete, sysslor, eller uppgifter på arbetsplatsen (nej om oppositionellt beteende eller inte förstår instruktionerna)

* ofta svårt att organisera uppgifter och aktiviteter
*undviker ofta, ogillar eller är ovillig att utföra uppgifter eller aktiviteter som kräver mental uthållighet (t.ex. skolarbete eller läxor) tappar ofta bort saker som behövs för uppgifter eller aktiviteter (t.ex. leksaker, läxmaterial, pennor, böcker eller verktyg)

* ofta lätt distraherad av yttre stimuli
* ofta glömsk i dagliga aktiviteter

Ovanstående är karaktäriska som understödjs - enligt mig i Fup:en.

Det är inte så enkelt som vissa verkar tro att få genomgå en utredning. Tro dom stod i kö i tre år. Undersökningen tar lång tid och är komplex.

Utifrån hans diagnoser, har jag problem att få ihop både beslutskompetens och handlingskraft. Dessutom hade han inget motiv. Alltså inte dådkraft heller. Så vitt jag kan se.

MB däremot hade alla förutsättningar.
Senast redigerad av Remark 2013-10-22 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in