2013-10-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Vars har du fått ifrån att VB har blivit brutalt torterad innan hon mördades?
jag har lusläst obduktions rapporterna & hittar inget som tyder på det??

1 dödande stick i hjärtat & ett i lungan, vad är det du menar att han gjort med henne innan hon dog?
Läs Rättsläkarens utlåtandet.
Citera
2013-10-21, 20:17
Medlem
Bish0pTh3Pimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Tror MB eller AN tog kontakt med KJ och kollade om han hade något bra förslag att komma tillrätta med den allt besvärligare thaitjejen
Du har snöat in dig på ett samarbete mellan MB och KJ. Varför skulle MB tag kontakt med KJ om att döda VB när det var MB som terroriserades av hennes sms och när det inte finns några tecken på kontakt mellan MB och KJ? Och varför skulle KJ hjälpa MB att döda VB när han ville bli tillsammans med henne igen? Hade MB av någon anledning kommit med det förslag du lägger fram hade KJ säkerligen inte gått med på det.

Att KJ tog död på henne, om det är så det ligger till och vilket bevisen pekar på, beror nog på affekt utlöst av något hon sade/gjorde eller att det "slog klick" i hans hjärna.

Det här är inte Palmetråden för konspiratoriskt lagda kufar.
Senast redigerad av Bish0pTh3Pimp 2013-10-21 kl. 20:24.
Citera
2013-10-21, 20:18
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Ett ojordat uttag är ALDRIG skyddat om det slår ifrån går din säkring.
Int är du nån elektriker, sitter ju med en som har ABL-behörighet som har lite högre kompetens än dig!

Gå då in på elsäkerhetsverket och kolla, visa din ABL-elektriker samtidigt.
Du har ingen aning om vilken behörighet eller arbetslivserfarehet jag har.

Jag tänker inte käbbla mer om detta för det är fel tråd för det.
Dock kan som Quarrel påtalade djur små barn och känsliga personer fortfarande dö, men risken minskar med jordfelsbrytare då de är extremt känsliga/snabba.

Nu återgår vi till vad denna tråd handlar om.
Citera
2013-10-21, 20:18
Medlem
2:a maj sms:ar MB BO 39 ggr, 3 maj 37 ggr, 4 maj 11 ggr 5 maj 1 gång sedan tyst. Känns ju som att det var en rejäl stegring och hög frekvens innan mordkvällen/natten. Tycker det är synd och skam att man inte fått tag i innehållet i dom här sms:en.

Tycker att MB borde ha pressats hårdare på innehållet i dom här sms:en. Främst mordnatten. Känns ju tveksamt att han bara skulle ha skrivit "jag jobbar" och inte ha något direkt minne av vad hon skrivit. "hon/han e jobbig"

Min instinkt skriker att MB är GM. KJ känns fel på alla sätt och vis. Men bevisen säger något helt annat.

Något är så jävla off med den här fallet. Sorgligt så in i helvete.

Kan VB ha viljat bli mördad? Kan KJ ha gjort henne en "tjänst"? Finns det en chans i helvetet att KJ är "frame:ad" av MB?

Skulle en styckning utförd av KJ ha snygga och rena snitt? Skulle det inte ha varit ett stort kaos av alltihopa?
Senast redigerad av laponica 2013-10-21 kl. 20:22.
Citera
2013-10-21, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-300
Denna förhörsledare Peter Ahlqvist & Biträdande föhörsledare Sixten Johansson
Vilka jävla tomtar, är ju bara ren tur för dom att dom har en fullblodsidiot till misstänkt.

Dessa två poliser beter sig som två jävla hobby poliser, har sällan sett så amatörmässigt skötta föhör

Dessutom så verkar det vara två snuskgubbar, dom vill som fastna i ämnet " Oralsex " Om hon tog sattsen i munnen m.m, Peter Ahlqvist har som jävligt svårt att lämna det ämnet.

Han sitter väl hemma efter arbetspasset & sliter i lill tasken & tänker tillbaka på föhöret

Vilka jävla stolpskott

Shit vad jag skrattade åt detta inlägg då. Att dom är värdelösa det håller jag med om
men kanske av lite andra orsaket än dom du antyder.

Jag har faktiskt inte sett på värre skit, dom har absolut inte kunnat hantera en misstänkt
person med funktionshinder, det är tragiskt att se. Jag har några gånger stört mig på
att åklagarna sade att KJ inte sa något av värde i förhören, men så rätt dom hade. Men ändå
så fel, det är förhörsledarna Peter och Sixten som helt enkelt skapat dessa värdelösa förhör,
så vill åklagarna skälla på någon, ja då skall dom ta och läxa upp dessa herrar.
Citera
2013-10-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Tror att MB ljuger här. VB smsade/ringde inte modern efter hon åkt vad jag kunnat hitta. Något bråk uppges inte i förhören. Att hon däremot skrev att hon var rädd för KJ och MB sket i detta, gjorde nog att MB svarade som han gjorde under förhöret. Hade han tagit smsen på allvar kanske hon levt.

Hon skrev kanske till MB "rädd för en kompis" kl 19.04. Kall som MB är mot henne svarar han "ring polisen". Vad, jag vet har man inte lyckats återställa dessa SMS som hon skickade till MB, så han kan ha svarat och därför hennes "försök" att ringa till polisen, eller kanske låtsats ringa för att skrämma KJ...
Citera
2013-10-21, 20:21
Medlem
Inte nödvändigtvis i elcentral det finns portabla
http://www.clasohlson.com/se/Jordfelsbrytare/32-3492

vidare en länk två med enkel förklaring på "läckström" och funktionen.
http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/elelektronik/starkstrom/elen-i-hemmet#jordfelsbrytare

Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jordfelsbrytare sitter i säkringsskåpet..............
Citera
2013-10-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
En avsugning tar ju inte så lång tid. Sen är det KJ som säger att de haft det någon gång mellan 18 00-18 30.

Jag skulle i alla fall aldrig ge oralsex åt en kille som inte duschar, kanske därför han blev förbannat på henne!!
Citera
2013-10-21, 20:22
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Torde vara i FUP på s466/PDF s480

Mellan 15.23 och 16.53 har han befunnit sig i trakterna kring Sävast + Norra Sunderbyn.

Jag har svarat typ 5 sidor bak.
Citera
2013-10-21, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Det har ryktats i tråden att KJ tidigare plågat djur. Historien med hunden, som droppade blod efter att ha bitit i en elsladd verkar dock belagd.
Han har med andra dryftat funderingar kring att mörda. Detta talar ju för att han förutom sitt blödiga och taffliga vardagsjag, har en mörk sida med morbida föreställningar. Han funderar kring mord och dödande och ägnar sig åt infantila krigslekar.
Hanteringen av BO kropp bär ju ett signum, som pekar mot KJ. Sticker och karvar, styckar till hälften och ganska irrationellt utan en begriplig målsättning; Ingen genomförd transportstyckning, möjligen påbörjad, men inte typiskt offensivt heller.
Stickandet i bröstkorgen pekar mer åt fantasier om att döda. Något dunkelt om att händerna måste bort, men huvudet med tänder och allt sitter kvar

Om man för ett ögonblick bara rent hypotetiskt föreställer sig att någon av andra tänkbara mördare i detta fall, är frågan: hur skulle det i så fall gått till.

Ta t ex MB. Han kunde ju anses ha ett motiv. Han äger och kan hantera knivar och han har ett hetsigt, obehärskat humör. Hur skulle en sådan person ha gjort? Hade han stuckit och karvat, gjort en halv styckning och lämnat kvarlevorna synliga på ett hafsigt och besynnerligt sätt i ett frekventerat område och ett halvskumt ödehus?
Knappast. Troligare i ett sådant fall ett resolut dödande med strypning eller tillhygge. Om han hunnit tänka sig för eller planera troligen inte med ett dödande karateslag, vilket skulle peka mot honom. Nej snabbt och resolut och kroppen i älven eller något liknande där den varit borta för gott eller åtminstone för lång tid.

Nej mördarens signatur stämmer med bilden av KJ och inte med någon annan i sammanhanget.

Hur det än är, så är jag helt övertygad om att någon mer är involverad i detta!
KJ är alldelens för korkad för att klara av att göra allt detta ensam!
Ingen har sett honom bära ut kroppen till bilen / dom har inte hittat mord/styckplatsen, dom har ej funnit händerna.

Han har egentligen bara gjort 2-3 små dumma misstag, tejpen & dragit misstankarna till sig genom att vara med i söken & beter sig suspekt! blodet i bilen ( riktigt amatörmässigt )

Hur det än är, så är denna pojk alldelens för korkad för att ha gjort allt detta själv, om ni tänker efter så är det ju inte så mkt bevis polisen har! Att han sen är så jävla korkad så han låter sig föhöras utan advokat & låter sig bli inlindad i frågorna
Citera
2013-10-21, 20:24
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzzzz99999
Inte nödvändigtvis i elcentral det finns portabla
http://www.clasohlson.com/se/Jordfelsbrytare/32-3492

vidare en länk två med enkel förklaring på "läckström" och funktionen.
http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur-funkar-det/elelektronik/starkstrom/elen-i-hemmet#jordfelsbrytare

I en modern lght sitter det i säkringsskåpet, givetvis finns det portabla.
Nog tjötat om detta.
Citera
2013-10-21, 20:28
Bannlyst
Tycker förhörsledarna sköter det bra i fup. De försöker lätta upp stämningen och det med sexfrågorna om oralsex mm är nog mer för att se hur KJ reagerar på lite mer känsliga privata frågor. Och KJ svarar ju på det mesta utan att känna sig besvärad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in