2013-10-19, 15:11
Medlem
Ganska mycket hemlighetsmakeri verkar det ha varit från VB:s sida gentemot modern Cattaliya och styvfadern Jan-Erik, så uppfattar i alla fall jag det utifrån läsningen av förhören med VB:s föräldrar; de kände inte till VB:s kontakter så väl. Men hon hade förmodligen inte så många. Dock var båda införstådda med att VB var betuttad i karatetränaren MB som i sin tur prasslade med VB. VB ska enligt modern ha gått till en väninna och inte en manlig kompis, den 4/5, för att studera och angivligt medtagit litteratur, förmodligen i en plastpåse. VB tycks därmed ha ljugit för mor. Vad var då VB:s syfte med besöket hos KJ, som ju verkar ha varit destinationen?
Citera
2013-10-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Enligt MB´s egen utsago då? För jag hittar inte SMS korrespondensen mellan dem den kvällen, bara att den har skett?

Ja han säger något om att hon kanske bråkat med sin mamma men att han inte vet. Hans sista sms till henne är någonstans vid 18:40 och därefter upphör hennes svar.

Allt pekar på KJ. Det kan omöjligt vara en slump och det finns inget förutom motiv som styrker att MB skulle ha något med detta att göra.
Citera
2013-10-19, 15:15
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag tror VB var, eller sa sig vara, gravid.
Hon var i vart fall inte gravid när hon dog. Och tjejer som vill manipulera omgivningen med falska påståenden om att de är gravida lever rent allmänt farligt. Det fick t ex B*atrice Fr*drixon erfara.
Citera
2013-10-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Ganska mycket hemlighetsmakeri verkar det ha varit från VB:s sida gentemot modern Cattaliya och styvfadern Jan-Erik, så uppfattar i alla fall jag det utifrån läsningen av förhören med VB:s föräldrar; de kände inte till VB:s kontakter så väl. Men hon hade förmodligen inte så många. Dock var båda införstådda med att VB var betuttad i karatetränaren MB som i sin tur prasslade med VB. VB ska enligt modern ha gått till en väninna och inte en manlig kompis, den 4/5, för att studera och angivligt medtagit litteratur, förmodligen i en plastpåse. VB tycks därmed ha ljugit för mor. Vad var då VB:s syfte med besöket hos KJ, som ju verkar ha varit destinationen?

Du greppar efter halmstrån. Det är relativt vanligt att man som ung ljuger för sina föräldrar om vart man ska. VB verkar inte ha berättat mycket om sitt sociala liv för sina föräldrar.
Citera
2013-10-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Fast då beter det sig inte riktigt som blod heller. En bra kriminaltekniker ska kunna se skillnad på en saltad blodflävk och en blodfläck utan salt.
Ja, saltkristallerna borde ju ligga för öppen dager. I en lösning med hyperton salt skrumpnar de röda blodkropparna och de naturligarna travarna, de naturliga aggregeringarna av röda blodkroppar, uppstår inte.
Citera
2013-10-19, 15:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Hon var i vart fall inte gravid när hon dog. Och tjejer som vill manipulera omgivningen med falska påståenden om att de är gravida lever rent allmänt farligt. Det fick t ex B*atrice Fr*drixon erfara.

Nej jag läste att hon inte var det. Ja visst är det så, i synnerhet om dom hänvisar till att fadern är en gift man.
Citera
2013-10-19, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
17 04 SMS till MB
17 09 112 försöket
17 42 SMS till MB
17 46 MB SMS till VB
17 47 SMS till MB
18 07 SMS till MB
18 13 MB SMS till VB
18 21 SMS till MB
18 40 SMS till MB
19 31 MB SMS till VB

Någonstans där mellan har alltså VB även hunnit ha sex med KJ?
Citera
2013-10-19, 15:20
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Ja han säger något om att hon kanske bråkat med sin mamma men att han inte vet. Hans sista sms till henne är någonstans vid 18:40 och därefter upphör hennes svar.

Allt pekar på KJ. Det kan omöjligt vara en slump och det finns inget förutom motiv som styrker att MB skulle ha något med detta att göra.

Tror att MB ljuger här. VB smsade/ringde inte modern efter hon åkt vad jag kunnat hitta. Något bråk uppges inte i förhören. Att hon däremot skrev att hon var rädd för KJ och MB sket i detta, gjorde nog att MB svarade som han gjorde under förhöret. Hade han tagit smsen på allvar kanske hon levt.
Citera
2013-10-19, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Du greppar efter halmstrån. Det är relativt vanligt att man som ung ljuger för sina föräldrar om vart man ska. VB verkar inte ha berättat mycket om sitt sociala liv för sina föräldrar.
Jag greppar inte efter något. Jag läser FUP och återger intressanta passager med kommentar. VB:s hemlighetsmakeri, oavsett hur normalt eller avvikande det är, skapar utrymme för olika scenarier i händelseförloppet och vilka personer som kan vara inblandade i försvinnandet. Genvägen till uppklarning är att skippa allt vad motiv heter och bara ta fasta på tekniska bevis och indicier och anse KJ ensamt skyldig...
Citera
2013-10-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hoppas då att han inte åt mer utav det där smöret. Han kanske hade ett separat badrumssmör.

Det smöret var kanske inte för att äta? Hint: dildon
Citera
2013-10-19, 15:21
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Någonstans där mellan har alltså VB även hunnit ha sex med KJ?

En avsugning tar ju inte så lång tid. Sen är det KJ som säger att de haft det någon gång mellan 18 00-18 30.
Citera
2013-10-19, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Med straff så menar MB garanterat sex, så som i ett straffkn*ll. Håller med om att VB stalkar och får panik och kör bekräftelseteknik. Men svarar gör MB. Ibland kort och koncist men ibland då han vill ha det enda han vill ha av henne. Ett ligg. Han vet att hon inte säger nej.

Jag tror VB var, eller sa sig vara, gravid. Jag tror hon levde i en utopi där hon såg sig själv bli MB's stora kärlek och hur dom skulle bli en familj. Sen spekulerar jag i om VB sa just detta till KJ. Sen har jag inte bestämt mig för om det var KJ som brann eller MB.

Stalkad är han uppenbart men han kunde ändå inte hålla sig från att pöka tjejen lite då och då, sen tror jag antalet pök klart nedskrivits av MB. Pöken är ju en form av bekräftelse för VB som nog hade en bokstavskombination också. Nu kanske det är motbjudande för många att man skriver någon som kan uppfattas negativt om offret men det är väl hela sanningen som söks.

Att hon stalkar eller "What so ever" skall givetvis inte leda till att man tas av daga men det är iaf en möjlig annan GM för advokat BF som skulle kunna ha starkare motiv än KJ, finns några till figurer som BF kan/borde intressera sig av om man ser ur försvarets synvinkel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in