2013-09-26, 19:39
Medlem
Den här frågan har säkert ställs men har letat och hittar inte. men om jag tog sub igår , hur länge bör jag vänta för att få maximal effekt på cocillana?
Citera
2013-09-28, 20:29
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Drack ca 1dl för 20 min sen, ungefär hur mycket kommer jag känna utan någon tolerans? Hur länge varar effekten och när börjar jag känna det?
Ska ut och träffa några polare, kommer det märkas på mig eller är det lätt att dölja "ruset"?
Citera
2013-10-09, 22:36
Medlem
drflipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagskullejubara..
Drack ca 1dl för 20 min sen, ungefär hur mycket kommer jag känna utan någon tolerans? Hur länge varar effekten och när börjar jag känna det?
Ska ut och träffa några polare, kommer det märkas på mig eller är det lätt att dölja "ruset"?

Du blir väl lite mysig och kanske upplever kliningar på kroppen. Borde inte va svårt att dölja
Citera
2013-10-09, 22:38
Medlem
drflipps avatar
Hur ofta brukar folk kunna med att skriva ut cocilana? Kollade mina läkemedelsföreskrifter på apoteket.se
och såg att jag hade skrivit ut varannan månad under ett halv år :P undra hur ofta man kan med att säga att man behöver utan att det blir misstänksamt?
Får nog vänta lite längre nu innan jag vågar skriva ut mer :P
Citera
2013-10-10, 10:22
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drflipp
Hur ofta brukar folk kunna med att skriva ut cocilana? Kollade mina läkemedelsföreskrifter på apoteket.se
och såg att jag hade skrivit ut varannan månad under ett halv år :P undra hur ofta man kan med att säga att man behöver utan att det blir misstänksamt?
Får nog vänta lite längre nu innan jag vågar skriva ut mer :P

Jag fick cocillana utskrivet två gånger på ett halvår, sen var det lepheton som gällde och jag vet inte varför eftersom lepheton (enligt mig) ger en starkare kick. Men vissa människor hostar väl mer än andra och behöver hostmedicin ganska frekvent. Kanske så läkarna som skriver ut hostmedicin gång på gång till samma person resonerar.
En konstig sak är att min mamma som hade rethosta på riktigt inte fick något starkare utskrivet än mollipect, medan jag som går dit och ljuger om att jag inte kan sova för att jag hostar får cocillana och lepheton...
Citera
2013-10-10, 14:46
Medlem
drflipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Jag fick cocillana utskrivet två gånger på ett halvår, sen var det lepheton som gällde och jag vet inte varför eftersom lepheton (enligt mig) ger en starkare kick. Men vissa människor hostar väl mer än andra och behöver hostmedicin ganska frekvent. Kanske så läkarna som skriver ut hostmedicin gång på gång till samma person resonerar.
En konstig sak är att min mamma som hade rethosta på riktigt inte fick något starkare utskrivet än mollipect, medan jag som går dit och ljuger om att jag inte kan sova för att jag hostar får cocillana och lepheton...

Haha lepheton har jag aldrig hört talas om innan. Kolla fass och såg att det var både etyl morfin och efedrin i den Blir man kanske mkt piggare av den sorten då?
Molipect tror jag är mer för patienter som behöver vidga luftvägarna.
Tex min pappa får den och han har astma och låter irriterad när han andas...
Jag har iaf lyckats få ut cocilana jätte ofta under några år hehe :P
Citera
2013-10-10, 19:23
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Citat:
Du blir väl lite mysig och kanske upplever kliningar på kroppen. Borde inte va svårt att dölja

Haha lite sent svar, men ja det var väldigt lätt att dölja även fast jag verkligen kände en hel del. Var inte meningen att ta så mycket egentligen, ögonmåttade vad jag tyckte var en dl i ett glas, sen efter jag hade druckit det hitta jag ett decilitermått, så jag hällde i vatten i glaset och det visade sig att jag hade tagit runt 1,5 dl utan någon tolerans, men det gick bra som sagt
Citera
2013-10-11, 22:05
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Haha lepheton har jag aldrig hört talas om innan. Kolla fass och såg att det var både etyl morfin och efedrin i den Blir man kanske mkt piggare av den sorten då?
Ja, man blir piggare och mer uppåt av lepheton samtidigt som den mjuka och dova känslan också finns där, vet inte hur jag ska förklara denna känsla, men den är liksom brusig och känns som en högtalare uppskruvad på högsta volym utan någon musik på, haha om någon förstår hur jag menar...
Citera
2013-10-14, 22:57
Medlem
Ligger och är kraftigt förkylt med en ordentlig hosta. Hittade en flaska 500 ml flaska. drog i mig 150 ml över 1,5 timma och sen började helvetet - vid hels vettar vilken klåda! Man bli ju bara något varm i kropp/ansiktet och så kliar det överallt!

Har aldrig testat opiater tidigare, så min tolerans torde vara låg. Hur fungerar det där med tolerans egentligen? 150 ml oerfaren, enligt majoriteten av inläggen i denna tråd, borde vara en rätt hög dos. 200 ml låg ju risken för dödlighet på.

Då jag knappt känner av det - betyder det även att min tolerans mot att dö även den är högre? Någon som kan detta och är villig att förtydliga?

Vänligen Korven
Citera
2013-10-21, 13:59
Medlem
leosternbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDoOrDie
Ja, jag har upplevt sväljsvårigheter. Både efter intag av Cocillana och när jag åt för mycket dextropropoxifen.

ja. de kan va jävligt drygt speciellt när man ska sova fick först för mig att ja inte fick någon luft men visa sig bara att jag hade svårt o svälja hehe
Citera
2013-10-21, 14:17
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosternbach
ja. de kan va jävligt drygt speciellt när man ska sova fick först för mig att ja inte fick någon luft men visa sig bara att jag hade svårt o svälja hehe

Jag har aldrig märkt det. Jag skall känna efter nästa gång om det blir någon sådan.
Citera
2013-10-21, 15:33
Medlem
leosternbachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Jag har aldrig märkt det. Jag skall känna efter nästa gång om det blir någon sådan.

det är inte alltid men har väll hänt nån gång. inte riktigt värt o känna efter du kommer bara störa dig på de och i mitt fall ledde de till att ja försökte svälja hela tiden fast ja knappt kunde..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in