Citat:
Ursprungligen postat av
bananmusli
Jag fick cocillana utskrivet två gånger på ett halvår, sen var det lepheton som gällde och jag vet inte varför eftersom lepheton (enligt mig) ger en starkare kick. Men vissa människor hostar väl mer än andra och behöver hostmedicin ganska frekvent. Kanske så läkarna som skriver ut hostmedicin gång på gång till samma person resonerar.
En konstig sak är att min mamma som hade rethosta på riktigt inte fick något starkare utskrivet än mollipect, medan jag som går dit och ljuger om att jag inte kan sova för att jag hostar får cocillana och lepheton...
Haha lepheton har jag aldrig hört talas om innan. Kolla fass och såg att det var både etyl morfin och efedrin i den

Blir man kanske mkt piggare av den sorten då?
Molipect tror jag är mer för patienter som behöver vidga luftvägarna.
Tex min pappa får den och han har astma och låter irriterad när han andas...
Jag har iaf lyckats få ut cocilana jätte ofta under några år hehe :P