2013-10-21, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
[...] hon måste ha varit i riktigt dåligt skick i början av 1984 och lätt att känna igen för en polis som håller koll på buset och missbrukarna i Stockholm.

Nja, enligt ett vittne som kände Catrine väl så var hon i bra skick de ggr hon kom hem från Portugal, men enligt vittnet så brukade Catrine gå ner sig efter ett tag. Man kan också ana en nedåtgående kurva under första halvan av 1984. Hon fixar grejer, bor på hotell, har kunder med resurser, men hon förlorar sina beskyddare, gör sig osams med Anckers och andra, bor iofs på hotell, men hamnar på gatan får stryk, hotas, och slutar som Sveriges mest berömda likstyckarfall, antagligen mördad.
Citera
2013-10-21, 05:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Kan ju ändå vara en motvärnsskada, eller hur? Ja, även om hon injicerade just där (om hon nu gjorde det)? Det ena behöver inte utesluta det andra.

Vi ska syssla med så säkra antaganden som möjligt, inte vad som kan ha hänt, för tiotusen grejer kan ha hänt. Catrine kanske fick en tennisboll på handen, eller en frisbee, eller kanske klämde hon sig i en dörr, eller kanske slog hon ngn själv, gav ngn en redig backhand, eller så tappade hon kanske en kaffekanna på handen, och resten kan du fylla i själv, för du gillar ju fria fantasier. Skadan på handen kan absolut inte entydigt tolkas som en motvärnsskada, och en motvärnsskada hade säkerligen försvunnit med tiden, pga föruttnelsen. Att Rajs hittade denna skada tyder på att den var långvarig. En motvärnsskada är ju tvärtom plötslig och kortvarig. Och allvarligt talat, vilket mordoffer får en enda motvärnsskada, som måste hittas med mikroskop ? Helt absurt
Citera
2013-10-21, 10:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona
Catrine var uppenbarligen på botten; skjutande i händerna och handtuggande är ju tecken på avancerat missbruk, och denna kvinna skulle alltså ha vallat barn i solskenet, mitt bland allmänheten. En kvinna med injektionsmärken på händerna, en kvinna som plötsligt kollapsar och måste köras till sjukhus, en kvinna som missbrukade alkohol, tabletter och heroin, och som dessutom misshandlades på stan.

Nej, knarkarsår och ärr vill man inte se så noga på När Catrine dog hade hon också rejäla ärr, på båda ärmarna, spolformade enligt obduktionsrapporten. Armarna blev väl utslitna. Så är det, ett ställe slits ut, så används fötterna, händerna, halsen osv.

Och då undrar man om Obducentens dåvarande sambo motsvarade denna slitna bild av en kvinna, när polisen Rådén ska ha sett Obducenten och CdC tillsammans vårvintern 1984?
Citera
2013-10-21, 11:12
Bannlyst
Citat:
Vi ska syssla med så säkra antaganden som möjligt, inte vad som kan ha hänt, för tiotusen grejer kan ha hänt. Catrine kanske fick en tennisboll på handen, eller en frisbee, eller kanske klämde hon sig i en dörr, eller kanske slog hon ngn själv, gav ngn en redig backhand, eller så tappade hon kanske en kaffekanna på handen, och resten kan du fylla i själv, för du gillar ju fria fantasier. Skadan på handen kan absolut inte entydigt tolkas som en motvärnsskada, och en motvärnsskada hade säkerligen försvunnit med tiden, pga föruttnelsen. Att Rajs hittade denna skada tyder på att den var långvarig. En motvärnsskada är ju tvärtom plötslig och kortvarig. Och allvarligt talat, vilket mordoffer får en enda motvärnsskada, som måste hittas med mikroskop ? Helt absurt

Beror ju på vilken typ av skada det är, dvs. det beror på vad hon har värnat sig mot.

Nej, jag gillar inte fria fantasier, inte i samband med brottsfall i alla fall, och jag har aldrig nämnt något här som är helt osannolikt och verklighetsfrämmande.

Men, jag kan förstå varför du behöver "korrigera" Rajs och andra experters "missbedömningar".
Citera
2013-10-21, 11:39
Bannlyst
Citat:
Vaddå "nej" ? Vad svarar du nej på? Är du vaken? Säckarna låg på Eugeniavägen, vid en Y-korsning. Du har själv fått hjälp med att märka ut platsen - av Echoes - och satte själv en prick på rätt plats, vid Y-korsningen. Jag vet var E-vägen gick, men frågan gällde var fyndplats 2 låg, och den låg på E-vägen. E-vägen skildes från sjukhusområdet med ett stängsel. Säckarna hittades nära företaget Kronwell, enligt förundersökningen. Du påstod nyss att fyndplats 2 låg på KS-området, och om vi ska anamma din vokabulär så jobbade Vincent på KS-området, och Teater Pan och Café Bernhard låg också på KS-området isf, och Rajs jobbade invid E-vägen Nej, det är sinnessjukt. Vi är inte hjälpta av att gegga ihop områden såhär.

(Med "du" avses Putsch)

Poängen är att de båda FP:erna inte ligger så särskilt långt ifrån ett sjukhusområde och det misstänker jag (med meningsfränder) är själva nyckeln till dörren, som representerar sanningen i dramat.

Förstår att du (och dina meningsfränder) gärna tror på ett Les Misérables-spår, men jag tror inte sanningen finns att hämta i några baracker på Eugeniavägen.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-10-21 kl. 11:41.
Citera
2013-10-21, 11:59
Medlem
Citat:
(Med "du" avses Putsch)

Poängen är att de båda FP:erna inte ligger så särskilt långt ifrån ett sjukhusområde och det misstänker jag (med meningsfränder) är själva nyckeln till dörren, som representerar sanningen i dramat.

Förstår att du (och dina meningsfränder) gärna tror på ett Les Misérables-spår, men jag tror inte sanningen finns att hämta i några baracker på Eugeniavägen.
Och och och....ponera att de som placerade ut säckarna valde platserna för att missleda och rikta allas blickar mot KS och rättsläkarstationen?????
Citera
2013-10-21, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Och och och....ponera att de som placerade ut säckarna valde platserna för att missleda och rikta allas blickar mot KS och rättsläkarstationen?????

Dina inlägg brukar ju inte vara seriösa för det mesta, då de allt som oftast är larviga försök till att ifrågasätta eller ställa motfrågor, men jag kommenterar ditt inlägg här ändå med att säga - Jag skulle inte tro det. Vad skulle syftet vara med att vilja att allas blickar riktades mot sjukhusområdet och rättsläkarstationen? För att Vincent, eller någon annan för er misstänkt GM, kände till Obducenten och Allmänläkaren och ville av någon anledning jävlas med dem, sätta dit dem?
Citera
2013-10-21, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Jo då! Den som sa't han va't. Brukar det heta i sandlåddan.
Ty det är ju du och dina vapendragare som aldrig är seriösa.....som de patetiska försvarare av ett svenskt justitiemord ni nu är.....
VARFÖR skulle nån vilja göra Såååå?? Jösses....

Snarare är det väl så att GM placerat ut säckarna i närheten av ett sjukhusområde, för att det har en symbolisk och viktig betydelse för GM och för att signalera. Ja, varför inte signalera, när GM ändå är tämligen säker på att inte kunna bindas till brottet? Du vet, Ni har mig, men ändå inte-stuket. Så har det även varit med en ung kvinnas minst sagt besynnerliga dödsfall i januari 1982...
Senast redigerad av Hagenbach 2013-10-21 kl. 14:37.
Citera
2013-10-21, 16:09
Medlem
slemwalkers avatar
Citat:
Och då undrar man om Obducentens dåvarande sambo motsvarade denna slitna bild av en kvinna, när polisen Rådén ska ha sett Obducenten och CdC tillsammans vårvintern 1984?

Här kan ju trovärdigheten kollas upp relativt enkelt ifall polisen frågade rådén en simpel fråga.
Är du säker på att det var cdc?
Då borde rådén svarat: klart jag är säker, jag ser ju tydligt vem som är narkoman (och eventuellt prostituerad(lite svårare att se iofs ))

Förhoppningsvis har Eremona de uppgifterna, kan du inte posta rådéns vittnesmål eller tog man henne på orden rakt upp och ner?
Citera
2013-10-21, 16:57
Medlem
Citat:
Kan ju ändå vara en motvärnsskada, eller hur? Ja, även om hon injicerade just där (om hon nu gjorde det)? Det ena behöver inte utesluta det andra.

Nej det är knappast en motvärnsskada. Kroppsdelarna var uppenbarligen så svårt förtuttnade att det är högst osannolikt att man hittade något. När polisen snackar om den här typen av skador handlar det om typiska skärsår i händer och armar. De går inte att ta miste på och de behöver man inte söka efter.

CdCs armar i slutskedet var av allt att döma i ett riktigt förjävligt skick. Ta en titt på hur det brukar se ut. Sår och ärr ger fel bild egentligen. Tänk ruttnande, flera centimeter djupa, variga, öppna skåror med muskler och senor synliga. Andra varianter är de där svarta öppna blodförgiftningshålen som mycket väl kan leda till döden för övrigt. Mordet på Cdc behöver alls inte vara mord, det är ännu inte bevisat, det kan nog troligare handlat om dråp eller mitt förslag: misshandel alt. handegemäng under bråk eller i syfte att "lugna" en CdC med svåra kramper och ryckningar. Det ursäktar inget men jag har mycket svårt att köpa överlagt mord om det inte är kopplat till knarkhandel. Dråp kanske ligger närmast till hands.

Sen måste jag säga att "Nils" inte behöver avskrivas. Var det inte han som hade CdCs tillhörigheter hemma? "Bosse" och/eller "Nils"?
Citera
2013-10-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemwalker
Här kan ju trovärdigheten kollas upp relativt enkelt ifall polisen frågade rådén en simpel fråga.
Är du säker på att det var cdc?
Då borde rådén svarat: klart jag är säker, jag ser ju tydligt vem som är narkoman (och eventuellt prostituerad(lite svårare att se iofs ))

Förhoppningsvis har Eremona de uppgifterna, kan du inte posta rådéns vittnesmål eller tog man henne på orden rakt upp och ner?

Det är klarlagt att Härm inte sågs med CdC. Det är helt uteslutet och avfärdat. Finns ingen koppling någonstans. Det kan vara så att Rådén faktiskt såg TH men då i sällskap med sin sambo. Även detta låter osannolikt. Dessutom var CdC i Portugal långa perioder.
Citera
2013-10-21, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Nej det är knappast en motvärnsskada. Kroppsdelarna var uppenbarligen så svårt förtuttnade att det är högst osannolikt att man hittade något. När polisen snackar om den här typen av skador handlar det om typiska skärsår i händer och armar. De går inte att ta miste på och de behöver man inte söka efter.

CdCs armar i slutskedet var av allt att döma i ett riktigt förjävligt skick. Ta en titt på hur det brukar se ut. Sår och ärr ger fel bild egentligen. Tänk ruttnande, flera centimeter djupa, variga, öppna skåror med muskler och senor synliga. Andra varianter är de där svarta öppna blodförgiftningshålen som mycket väl kan leda till döden för övrigt. Mordet på Cdc behöver alls inte vara mord, det är ännu inte bevisat, det kan nog troligare handlat om dråp eller mitt förslag: misshandel alt. handegemäng under bråk eller i syfte att "lugna" en CdC med svåra kramper och ryckningar. Det ursäktar inget men jag har mycket svårt att köpa överlagt mord om det inte är kopplat till knarkhandel. Dråp kanske ligger närmast till hands.

Sen måste jag säga att "Nils" inte behöver avskrivas. Var det inte han som hade CdCs tillhörigheter hemma? "Bosse" och/eller "Nils"?

Det var hos Nils, polisen beslagtog även två yxor och ett antal sågar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in