2013-10-20, 14:53
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Käkar voxra för andra vintern (lider av rättkraftig vinterdepression) och har rätt jobbig huvudvärk 3-4 dagar i veckan. Nån som har nåt tips på hur man kan slippa den?
DÅ jag inte hade (den här typen av) huvudvärk förra vintern så hoppas jag att det är nåt som går att påverka, frågan är bara hur.
Citera
2013-10-20, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Käkar voxra för andra vintern (lider av rättkraftig vinterdepression) och har rätt jobbig huvudvärk 3-4 dagar i veckan. Nån som har nåt tips på hur man kan slippa den?
DÅ jag inte hade (den här typen av) huvudvärk förra vintern så hoppas jag att det är nåt som går att påverka, frågan är bara hur.

Alvedon?
Citera
2013-10-20, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Alvedon?

Testat med ibuprofen och det hjälper sådär (paracetamol har ingen effekt på mig), men har problem med magkatarr så kan inte käka en karta ipren i veckan.
Citera
2013-10-20, 22:10
Medlem
Huvudvärken kan bero på att du gnisslar tänder pga medicinen. Antingen i sömnen, eller omedvetet under dagen. Läkaren eller någon annan kunnig inom psykofarmaka borde upplyst dig om det. Testa bettskena under natten och se om det hjälper. Är huvudvärkarna kraftiga dock beror det nog på något annat.
Citera
2013-10-20, 22:15
Medlem
Greeners avatar
Citat:
Testat med ibuprofen och det hjälper sådär (paracetamol har ingen effekt på mig), men har problem med magkatarr så kan inte käka en karta ipren i veckan.
Finns ju annat än ipren att testa? Aspirin, diclofenac, naproxen osv. Fråga på apoteket
Citera
2013-10-20, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VeryVeryAngry
Huvudvärken kan bero på att du gnisslar tänder pga medicinen. Antingen i sömnen, eller omedvetet under dagen. Läkaren eller någon annan kunnig inom psykofarmaka borde upplyst dig om det. Testa bettskena under natten och se om det hjälper. Är huvudvärkarna kraftiga dock beror det nog på något annat.

Snacka inte.

Bruxism finns inte ens med som biverkningar hos Voxra. Så varför borde läkaren ha upplyst honom om det?
Citera
2013-10-20, 22:40
Bannlyst
Anyway, biverkningar på Voxra...

Mycket vanliga: Huvudvärk

Hur länge har du gått på Voxra? Troligen borde huvudvärken gå över efter ett par veckor. Du tar Voxra och inte Wellbutrin eller dylikt? Vad ligger din dos på? Prova koffein.
Citera
2013-10-20, 23:16
Medlem
Citat:
Snacka inte.

Bruxism finns inte ens med som biverkningar hos Voxra. Så varför borde läkaren ha upplyst honom om det?

Jag upplever dock tendenser till bruxism efter jag började med voxra så helt dumt tänkt är det inte.

Citat:
Anyway, biverkningar på Voxra...

Mycket vanliga: Huvudvärk

Hur länge har du gått på Voxra? Troligen borde huvudvärken gå över efter ett par veckor. Du tar Voxra och inte Wellbutrin eller dylikt? Vad ligger din dos på? Prova koffein.

Började med voxra för en knapp månad sen, 300mg (det är voxra, men om några dagar så blir det wellbutrin eftersom den var billigare på apoteket).
Har testat koffein utan framgång dessvärre.
Citera
2013-10-20, 23:26
Bannlyst
Citat:
Jag upplever dock tendenser till bruxism efter jag började med voxra så helt dumt tänkt är det inte.

Började med voxra för en knapp månad sen, 300mg (det är voxra, men om några dagar så blir det wellbutrin eftersom den var billigare på apoteket).
Har testat koffein utan framgång dessvärre.

Började du på 300 mg direkt?
Citera
2013-10-20, 23:32
Medlem
Citat:
Började du på 300 mg direkt?

Jupp, gjorde det förra hösten med och då var det inga problem.
Första gången jag testade voxra (förrförra vintern) så började jag på 150 i en månad först, men då började jag för sent för att det skulle funka bra mot säsongsdepp.

Är kanske bara insättningsbesvär, men tycker att de borde försvunnit på 3-4 veckor.
Citera
2013-10-21, 04:45
Medlem
Citat:
(det är voxra, men om några dagar så blir det wellbutrin eftersom den var billigare på apoteket).
Det skiljer ofta bara någon krona.
Som mest 14 kr för 3x30 st 300 mg, men dom flesta bara 1-2 kr.
Bara så du vet. Jag föredrar original vad gäller alla mediciner.
Ibland är det ingen skillnad, men ibland ÄR det faktiskt skillnad fast dom påstår att det inte är.

Vad gäller huvudvärk: du kanske har vätskebrist?
Antingen bara vatten, eller gärna vätskeersättning (det kan du blanda själv med salt och socker i vatten).
Kostar inte att testa iaf
Citera
2013-10-21, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvI
Det skiljer ofta bara någon krona.
Som mest 14 kr för 3x30 st 300 mg, men dom flesta bara 1-2 kr.
Bara så du vet. Jag föredrar original vad gäller alla mediciner.
Ibland är det ingen skillnad, men ibland ÄR det faktiskt skillnad fast dom påstår att det inte är.

Vad gäller huvudvärk: du kanske har vätskebrist?
Antingen bara vatten, eller gärna vätskeersättning (det kan du blanda själv med salt och socker i vatten).
Kostar inte att testa iaf

Han kan ju prova en annan tillverkare och se om huvudvärken försvinner. Kan ju vara något specifikt ämne i just Voxra som han får ont i huvudet av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in