Citat:
Ursprungligen postat av
ME077
Förstår jag rätt att det hos Transportstyrelsen gjorts 4 st webbsökningar på KJ´s fordon (Hyundaien) under april månad? Man vet dock inte från vilket/vilka IP-nummer dessa sökningar gjorts (Sid 1475).
Den 18:e mars skriver VB på facebook: "micke du måste börja äta rätt för min skull för ditt barn också du måste leva länge med oss" (Sid 891).
MB uppger i förhör att VB någon gång under april hotade att avslöja allt för AN (Sid 991).
Den 26 april skriver Ploy "menade du på riktigt att du vill döda mig?" (Sid 900).
I förhöret säger MB att han tror han bara sagt till VB att "han vill ha bort henne från sitt liv" (Sid 997).
"Det är genom SMS som dom har tagit fram det när du skall in på förhör, men då har jag redan berättat sa han. Att dom hade haft en sexaffär att nu när jag fått veta det, så läggs företaget ner, skilsmässa och vi säljer huset och så sa han..." (Sid 1111, ur intervju med AN).
"Camilla säger att Mikael saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor. Camilla säger att hon vid något tillfälle sagt till Mikael att förr eller senare så kommer Annika att få veta. Mikael har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl dem". Annika säger att hon tror att Mikael är kapabel till att döda någon som kommer in i hans sfär och förstör för honom" (Sid 1129).
Men alltså, de här våpen till kvinnor, vad väntar de sig? De prasslar med en gift man, han vill bara ha en affär vid sidan av. Klart han inte är varm mot dem så särskilt och när de börjar yra om att avslöja honom, då blir han aggressiv. Som jag ser det är det inget konstigt med det. Vad skulle de med MB till, kunde de inte skaffat någon ledig? Jag ger faktiskt inte så mycket för den här Camillas utsagor, hon har likt VB försökt provocera MB, och lyckats.
Annikas utsaga då, om sin man... hur hanken kan hon välja en man som hon tror kan döda, eller är det just därför hon valt honom?

Man ska ha klart för sig att den AN som sitter hos polisen nu är en bedragen kvinna, antagligen omkullvält och skakad i grunden. MB har säkert försäkrat henne om att han är en hedersknyffel, bara hennes. Den här otrohetssoppan har inget med mordet att göra mer än att röran var en del av VBs väldigt märkliga liv, i skuggan av aspergers (troligen).
Att MB ens är aktuell för förhör är för att VB vägrade ge upp honom, och för att MB var en gubbsjuk idiot. Han är ingen mördare, han är en sån som man ser lite varstans, de där männen och kvinnorna för all del, som inte nöjer sig med en partner, utan tar chansen när den kommer. Tillfället gör tjuven, men de söker också upp den. Fattiga själar.
KJ samlade på vapen, MB använde knivar på jobbet. KJ fick en varning i högstadiet när han tog med sig vapen till skolan, han har tagit strypgrepp på en tjej, pratat om bisarra ting med mera. MB försökte skämta med VB när hon skickade jobbiga sms. De är inte på samma planet de här två, och det är givet vem som inte är skyldig till brottet.