2013-10-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag tror att den tejpen lätt delar sig och KJ har väl haft bråttom och tejpa fast en påse över huvudet? och bara virat runt,,,,, Spontant känns inte den tejptypen som det mest praktiska för ändamålet, men antagligen den enda tillgängliga.
Det ser ut som Transpore (*) eller motsvarande. Sådan tejp är lätt att riva av i lagom bitar, både på bredden och längden, genom dess perforationer. I alla fall fungerar Transpore från 3M på det viset. Vilket märke tejpen som KJ förfogade över vet jag inte; rullen med två ytterdiametrar och tillsynes två olika tejpbredder kan jag inte komma ihåg att jag sett.

*Ändring: ursprungligen skrev jag förvirrat Micropore, men jag menar Transpore eller motsvarande av annat märke än 3M.
Senast redigerad av Kinuski 2013-10-20 kl. 23:43.
Citera
2013-10-20, 23:03
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Han säger "i bagageluckan", i folkmun betyder det i bagageutrymmet.

Citat:
H: Ja, men det är ju uppenbart att nån har och håller på och försöka sätta dit mig för det här.
F: Hur går det till?
H: Nån har varit in i min lägenhet, tar ej tejpbit från en tejprulle som de ser…ehh…och sen
så…man…det är ju liksom bara att spå…kolla liksom min facebookslista eller nått för folk
som typ…pra…som jag pratar med och där finns ju hon och så liksom kan jag ha nämnt
någon stans att jag skulle till henne och göra någonting och så är det ju bara att de
plockar………..tejprullar…bitarna och liksom lägger i hennes hår och så…ehh…liksom blir
jag häktad på det och sen så är…inte så jäkla svårt att bryta upp en bagagelucka på en bil.
Liksom…ja, men då har jag liksom dödat henne. Då är det liksom bara ta och droppa något
blod någonstans på bagageluckan.
F: Vars då sa du?
H: På…någonstans i bagageluckan. Och liksom stänga igen.…..ja, de märker ju ingenting.
Det enda sättet som jag märker om någon har varit in i min lägenhet, det är om någonting är
bortplockat det har det inte varit.

Jag tolkar det som att han inte riktigt vet om det är på eller i.
Citera
2013-10-20, 23:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Jag tolkar det som att han inte riktigt vet om det är på eller i.
Och jag tolkar "..." som ohörbart. På någonting någonstans i bagageluckan.
Citera
2013-10-20, 23:07
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Läs FUPen istället.
Den lilla pojken han var våldsam mot var sonen till en tjej han var otrogen med, och henne hotade han till livet när hon sa att hons skulle berätta om deras affär till AN. AF är runt 20 år.

Hur många har egentligen ringt till AN genom åren?
VB, AF, är det nu CR vi talar om? Det verkar som om första impulsen är att försöka så split mellan det äkta paret. Intressant att alla som MB vänstrar med, eller som berörs av hans vänstrande tänker "ringa AN". Märkligt!
Citera
2013-10-20, 23:07
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Det ser ut som Micropore eller motsvarande. Sådan tejp är lätt att riva av i lagom bitar, både på bredden och längden, genom dess perforationer. I alla fall fungerar Micropore från 3M på det viset. Vilket märke tejpen som KJ förfogade över vet jag inte; rullen med två ytterdiametrar och tillsynes två olika tejpbredder kan jag inte komma ihåg att jag sett.

Det är nog inte två olika bredder från början. Det är väl 4 cm tejp som någon delat från början och sedan fortsatt och lämnat 1½ cm kvar. Då blir det så.
Citera
2013-10-20, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Operatören får inte spara innehållet i SMS, om det inte finns domstolsorder i specifikt fall.
Ett halvår måste det sparas.

Du kan inte vara snäll att lägga upp filen någonstans? Fupen alltså. Nån annanstans än minfil.
Skulle vara mycket bussigt
Senast redigerad av Kanel-Kalle 2013-10-20 kl. 23:10.
Citera
2013-10-20, 23:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle

Du kan inte vara snäll att lägga upp filen någonstans? Fupen alltså. Nån annanstans än minfil.
Trafikinformation ska sparas i ett halvår, inte innehållet. Läs Lagen om elektronisk kommunikation.
Citera
2013-10-20, 23:13
Medlem
PÅ PDF dokumentet i s. 1072
Framgår det att M.B var en knivsamlare och köpte nyligt enligt vittne en ny kniv "9 inches" vad nu det är för kniv?

Någon som vet?
Citera
2013-10-20, 23:14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag tror att den tejpen lätt delar sig och KJ har väl haft bråttom och tejpa fast en påse över huvudet? och bara virat runt,,,,, Spontant känns inte den tejptypen som det mest praktiska för ändamålet, men antagligen den enda tillgängliga.

Tejpen på hyllan är avriven längs med längdriktningen men inte exakt på mitten. Bredden på tejpen från VB är inte lika bred som den som fattas på rullen. Sån där tejp finns det säkert mycket av på ett karategym.
Citera
2013-10-20, 23:17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hur många har egentligen ringt till AN genom åren?
VB, AF, är det nu CR vi talar om? Det verkar som om första impulsen är att försöka så split mellan det äkta paret. Intressant att alla som MB vänstrar med, eller som berörs av hans vänstrande tänker "ringa AN". Märkligt!

Vem skulle de ringt istället?????
Citera
2013-10-20, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Det är nog inte två olika bredder från början. Det är väl 4 cm tejp som någon delat från början och sedan fortsatt och lämnat 1½ cm kvar. Då blir det så.
Ja, så måste det förstås vara. Jag ser nu att det är ju en smalare rulle än vad jag först trodde. Linjalen tycker jag inte är till mycket hjälp faktiskt, enklare att relatera till intilligande kakelvägg för att få en uppfattning om bredden på rullen.
Citera
2013-10-20, 23:20
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle

I FUP s647 finns ett dokument som förklarar hur det ligger till med raderade sms, tydligen är det mycket kostsamt att återskapa dem. Tydligen är det svårare om chat-sessionen är raderad helt och handle-id då också försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in