2013-10-20, 22:25
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kan det vara en rulle med två olika tejpbredder på en och samma? Eller har jag missförstått frågan...

Jag tror att den tejpen lätt delar sig och KJ har väl haft bråttom och tejpa fast en påse över huvudet? och bara virat runt,,,,, Spontant känns inte den tejptypen som det mest praktiska för ändamålet, men antagligen den enda tillgängliga.
Citera
2013-10-20, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jo, rimligtvis. Det finns det i CSI iaf. Kanske hon inte hade kläder när hon blev stucken.

Det är lite intressant. Jag satt och funderade tidigare i dag om det hade varit teoretiskt möjligt för KJ att stabba henne när hon är i badkaret, först i bröstet och sen rullar hon runt och då kommer huggen i ryggen.
Om hon blir huggen i vattnet så kanske spåren i bostaden skulle bli mindre och lättare att städa bort.

Stekte dock tanken eftersom det inte riktigt förklarar varför hon även var strypt.
Plus att jag misstänker att man ändå hade hittat blodrester i badrummet någonstans.
Citera
2013-10-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hm. Så familjen Berg får både VB och hennes ex AF på halsen, frun får jobbiga sms av AF, maken får jobbiga sms av VB. Vilken soppa! Man blir sinnessjuk bara av att höra det. Börjar förstå AN, men utbrottet var ändå magstarkt. Hot hit och dit, en lögnaktig make, två galna ungdomar på halsen... jo, jag tackar. Folk verkar ganska utlämnade när unga narcissister/aspisar börjar härja. Vad hade unge AF tänkt sig när han ringde AN? Helt sjukt!

Ja, AF har ju inte heller alla hästar i stallet. Kom ihåg att han försökte lära upp sig på mitt jobb tidigare i år. Väldigt koncentrationssvårigheter och någon bokstavskombination var det, fråga saker som man förklara för 3 minuter sedan. Han blev kortvarig om man säger så.

AF tänkte väl inte så långt. Trodde väl antingen att det skulle ta slut helt mellan VB och MB, eller bara göra livet surt för MB av ren avundsjuka.
Senast redigerad av Jasonlives 2013-10-20 kl. 22:30.
Citera
2013-10-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
I FUP s875/PDF s889 står det: vilket är helt felaktigt eftersom Åbergsmasten saknar 2G överhuvudtaget. GSM=2G, GPRS=2,5G, EDGE=2,75G. GPRS och EDGE är egentligen bara uppgraderingar som ökar överföringshastigheten. Ofta benämner man alla teknikerna kort och gott för 2G eller felaktigt GSM, men alla utgår från samma antenn.

Källa på det? Kolla på bilderna i ursprungliga posten: https://www.flashback.org/sp45764330 Den masten har bara 3G antenner i tre olika riktningar. Dessutom är det en ren SUNAB basstation. GSM finns endast på Sävast M1, "Sävastklinten", KC2 i Sävast, Hednoret M1, Älvsbyn FMTV och BD M1 inne i centrala Boden.

Du som tycks kunna det tekniska, vad betyder detta för fallet?
Påverkar det påståendet att VB var hos KJ 20:32-20:38 eller invänder du bara mot hur man uttrycker sig?
Citera
2013-10-20, 22:30
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Just_A_thieF
Kompis-mentalitet, flera poliser här i byn känner MB...
Kan ju inte vara någon i Mika*l Be*gs familj, han är ju såååååå trevlig...

Tror inte att de nödvändigtvis hade något med mordet att göra, men som utredare hade jag mycket grundligt utrett vad en person (och hans familj) som (bevisligen) mordhotat den mördades vän, ljugit i förhör om att han haft sexuella förhållande med den mördade, och har misshandlat både barn och kvinnor, skriver om sin vassa kniv på FB och ar en fru som offentligt önskar att den mördade inte hittas vid liv...

Mi*ael & An*ika borde ha anhållits omedelbart på dessa grunder, då kanske en husrannsakan hade gett lite fler sms från Mik*els mobil kommit fram.

Jag har ingen åsikt angående MB, men det var VB som sms:ade AB först, AB svarade utan att veta vem som smsade honom, framgår av FUP s1092.
Citera
2013-10-20, 22:30
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
"World Of Tanks" hette 3 eller 4 olika saker genom hela förhöret. När jag såg det sista "Wall of thanks" så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta.

Ja, samma här... jag skrattade!!
Citera
2013-10-20, 22:35
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Nej, inga otäcka bilder, men bedrövlig stavning, särskrivningar, de/dem. Asperger har till och med fått heta Aschberg på något ställe!
Ja du. När man läser FUPPAR förundras man ibland över hur i helvete Kling & Klang tog sig igenom gymnasiet med godkänt i svenska.
Citera
2013-10-20, 22:37
Bannlyst
Kan någon snäll dra upp fupen nån annanstans än på "minfil"?
Kan inte få ner den med luren därifrån.
Citera
2013-10-20, 22:37
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
I FUP s875/PDF s889 står det: vilket är helt felaktigt eftersom Åbergsmasten saknar 2G överhuvudtaget. GSM=2G, GPRS=2,5G, EDGE=2,75G. GPRS och EDGE är egentligen bara uppgraderingar som ökar överföringshastigheten. Ofta benämner man alla teknikerna kort och gott för 2G eller felaktigt GSM, men alla utgår från samma antenn.

Källa på det? Kolla på bilderna i ursprungliga posten: https://www.flashback.org/sp45764330 Den masten har bara 3G antenner i tre olika riktningar. Dessutom är det en ren SUNAB basstation. GSM finns endast på Sävast M1, "Sävastklinten", KC2 i Sävast, Hednoret M1, Älvsbyn FMTV och BD M1 inne i centrala Boden.

Tack för förklaringen EDGE GPRS osv.
Men du baserar alltså ditt antagande att masten bara har 3G pga antennen? Det är ju dock möjligt att kombinera sändare/mottagare för 2G respektive 3G till samma antenn.
Det låter dock som att du är mer insatt än så, så jag tror dig på orden men du får gärna PMa om du har källor på det som du inte vill kopplas ihop med i forumet.
Citera
2013-10-20, 22:39
Bannlyst
Angående sms så är det "lättast" att ta dom direkt från luren.
Men man kan få dom av operatören om brottet ger minst två år i fängelse.
Inga problem i detta fall alltså.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror att fibret som påträffades på ett av VB:s ben var av syntet ("vågformat") och att det bedömdes komma från ngn sorts väv (har ej sid-nr nu).

Min spontana tanke när jag såg den där fibern och beskrivningen var: Säckväv eller juteväv,
2,5 mm täthet och växtfiber stämmer rätt bra in.

färgad säckväv används bland annat för att göra *trumvirvel* Gilliesuits...

Det användes även tidigare för att göra camouflagenät. Således kan det mycket väl funnits sådana fibrer dels i huset, som använts som förråd, dels i vilken som helst av alla de bunkrar/anläggningar som finns runtom i boden.
Citera
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Du som tycks kunna det tekniska, vad betyder detta för fallet?
Påverkar det påståendet att VB var hos KJ 20:32-20:38 eller invänder du bara mot hur man uttrycker sig?

Ja, enligt min mening gör det det.

De påstår ju i FUP att telefonen mellan 20.32 och 20-28 befinner sig under masten "Artilleribat_a8" eller "Åbergsmasten"'s täckningsområde.

Ett direkt felaktigt påstående eftersom den masten har enbart 3G.

Körde runt i området ett flertal gånger i somras och mätte upp täckningen och det fanns bara ett område där telefonen switchar över till 2G. Nämligen här:

http://goo.gl/maps/pA4dc (Området markerat med röda nålar)

Posten där telefonen switchar över till 2G kl 20.32 står ju inte med i FUP s871/PDF s885. Vilken mast har den switchat mot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in