2013-10-20, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, först har KJ hittat tejpen i en bil, därefter har någon använt samma tejp och sedan lagt tillbaka den hos honom.

Problemet med KJ är att han egentligen inte bestrider att det är samma tejp utan istället vill få det tilll att någon annan har använt den.
Han säger att den finns att köpa på många ställen på sid 1676.
Citera
2013-10-20, 22:18
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kniv tror jag knappast är praktiskt möjligt, om det inte är en bautakniv ā la machete. Såg eller yxa är väl det troligaste.

Alternativ till yxa är ju att slå med ett vedträ på en någorlunda stöddig kniv, men frågan är om KJ är tillräckligt praktisk för det. Kanske han gått någon överlevnadskurs eller står det i SoldF? Minns inte.
Citera
2013-10-20, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Det vittne som sett VB utmed Lorvenvägen eller Lejonbacksvägen och det vittne som var ute med sin hund och observerade VB ungeför vid samma tid, runt 21:30 , kan ha väldigt stor betydelse för alternativ GM.

Ja speciellt vittnesuppgiften från 21:30 tycker jag är intressant (anser inte att den eg talar emot KJ som GM). Vittnet uppger att personen var ganska liten och nätt, finlemmad, "hurtfrisk". Hade på sig mörka kläder, hade mörkt lite längre hår. (s 195)

Bara ett litet men viktigt påpekande: det är inget vittne som säger att det är VB de har sett
(alltså av dessa vittnen)
Citera
2013-10-20, 22:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrovsal
13:03
Vatchareeya Bangsuan
Hehe du är söt
13:04
Micke Berg
Hmmm och du ska bli straffad... vad tror du om det?
13:07
Vatchareeya Bangsuan
Men det är väl klart du får slå mig som straff jag var ju idiot taskigt dumt mot dej. Vafan jag tror om det? Det är väl
bra jag förtjänar hårt straff för det jag gjorde
Skrev"Vad" men vet inte hur det blev "Vafan"
13:08
Micke Berg
Slå... nej men HÅRT straff ska du få...

Varför klipper du dialogen här? MB säger att han ska straffa VB med armhävningar. Även om du vill fälla MB sitter redan rätt GM anhållen. MB är en simpel dum otrohetstorsk, eller värre, han utnyttjade en tjej som "alla" visste inte var helt hundra. Han kommer nog aldrig mer att vara otrogen, efter detta. Värre följdverkningar är svårt att tänka sig, för snedsteg. Han har skadat sig själv med det här, nu vet alla att hans moral är kass. Han kan tänka sig att dissa en knasig/trasig tjej och utnyttja henne, när det hon behövt var en vuxen som sa NEJ TACK.
Citera
2013-10-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Tror någon att MB skrivit i tråden?
FUP s1003/PDF1017

Är det medvetet eller omedvetet att den omtalade tejprullen blivit som den blivit? Att den är avsmalnad.

Troligtvis medvetet. Boxning och andra kampsporter kan du få problem med händerna och då tejpas händerna och då kan man ibland riva remsor som ger en bättre stabilitet
Citera
2013-10-20, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-Olov44
Tror någon att MB skrivit i tråden?
FUP s1003/PDF1017

Är det medvetet eller omedvetet att den omtalade tejprullen blivit som den blivit? Att den är avsmalnad.
Kan det vara en rulle med två olika tejpbredder på en och samma? Eller har jag missförstått frågan...
Citera
2013-10-20, 22:22
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Han säger att den finns att köpa på många ställen på sid 1676.

KJ hävdar ju att någon vill sätta dit honom.

Anmärkningsvärt då att denne person visste att KJ hade just precis en sådan tejprulle hemma.
Citera
2013-10-20, 22:23
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
För att vara dryg då - vad har du för källa på det?
Nej men om telia saknar 2G-antenn på den masten så är det ju faktiskt omöjligt. Vilket är väldigt intressant.
Om det inte bara står fel i FUP och de menar exempelvis Edge? Eller är det helt annat? (Jag är inte väldigt insatt i just mobilmaster).
En annan förklaring kanske kan vara att den kopplar om till 2G men inte i Telias nät. Om det är möjligt. Finns det andra operatörer knutna till samma mast som har 2G?

I FUP s875/PDF s889 står det:
Citat:
Bangsuans telefon är påslagen klockan 20:32 och 20:38, och befinner sig under Johanssons hembasstation
vilket är helt felaktigt eftersom Åbergsmasten saknar 2G överhuvudtaget. GSM=2G, GPRS=2,5G, EDGE=2,75G. GPRS och EDGE är egentligen bara uppgraderingar som ökar överföringshastigheten. Ofta benämner man alla teknikerna kort och gott för 2G eller felaktigt GSM, men alla utgår från samma antenn.

Källa på det? Kolla på bilderna i ursprungliga posten: https://www.flashback.org/sp45764330 Den masten har bara 3G antenner i tre olika riktningar. Dessutom är det en ren SUNAB basstation. GSM finns endast på Sävast M1, "Sävastklinten", KC2 i Sävast, Hednoret M1, Älvsbyn FMTV och BD M1 inne i centrala Boden.
Citera
2013-10-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
På ett annat ställe nämner han "på bagagelucka" inte "i bagegeutrymme". Lite skillnad.

Han säger "i bagageluckan", i folkmun betyder det i bagageutrymmet.
Citera
2013-10-20, 22:24
Medlem
Chirpas avatar
Nu vill jag veta vad den gode Kristoffer gjorde den 6 maj mellan 1550 och 1640 ungefär. Hans telefon har befunnit sig ganska långt söder om Boden ner mot Sunderbyn. Ser ingenstans att han fått frågan.
Citera
2013-10-20, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja speciellt vittnesuppgiften från 21:30 tycker jag är intressant (anser inte att den eg talar emot KJ som GM). Vittnet uppger att personen var ganska liten och nätt, finlemmad, "hurtfrisk". Hade på sig mörka kläder, hade mörkt lite längre hår. (s 195)

Bara ett litet men viktigt påpekande: det är inget vittne som säger att det är VB de har sett
(alltså av dessa vittnen)
Camilla nämner även att tjejen hon såg hade asiatiskt utseende. Det är visserligen möjligt att vetskapen om att Vatchareeya var från Asien kan ha påverkat henne.
Citera
2013-10-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korean
Finns förhör och AB kan inte förklara varför det skickats sms till VB från hans mobil. Verkar som utredarna bara släppte det.

Kompis-mentalitet, flera poliser här i byn känner MB...
Kan ju inte vara någon i Mika*l Be*gs familj, han är ju såååååå trevlig...

Tror inte att de nödvändigtvis hade något med mordet att göra, men som utredare hade jag mycket grundligt utrett vad en person (och hans familj) som (bevisligen) mordhotat den mördades vän, ljugit i förhör om att han haft sexuella förhållande med den mördade, och har misshandlat både barn och kvinnor, skriver om sin vassa kniv på FB och ar en fru som offentligt önskar att den mördade inte hittas vid liv...

Mi*ael & An*ika borde ha anhållits omedelbart på dessa grunder, då kanske en husrannsakan hade gett lite fler sms från Mik*els mobil kommit fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in