2013-10-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nog kan han ljuga.. citat från förhör KJ sidan 2011 i FUP:

"H: Ja, men de kommer…om de…om jag nekar så vet de att…om jag har nekat hela vägen, så
vet de att jag talar sanning, eftersom att jag kan inte ljuga.
F2: Jaa…
H: Eller rättare att säga…jag kan inte ljuga länge.
F2: Nä, det var en bra rättelse, för det har du visat
H: Mmm.

Ja herregud, man tar sig för pannan...Tragiskt att försvaret ska rikta in sig på hans funktionshinder, det känns verkligen som att det är KJ själv som kört stenhårt med sin klenhet kopplat till hans diagnoser inför sin försvarare, han kan inte städa, han kan inte lyfta tungt, han kan inte ljuga, han kan inte begå misstag om han mördar någon...vad kan han egentligen?

Man kan lika gärna vända på det och påstå att hans diagnoser sannolikt gör honom till en mördare, men säger man det blir det alltid ett jävla liv och folk känner sig kränkta.
Citera
2013-10-20, 19:31
Medlem
[quote=rayravioli|45757043]Låter rimligt. Jag är dock mer och mer tveksam till att huset skulle brännas upp – och lutar mer åt att kroppen skulle hittas. Gärningsmannen kanske var otålig och flyttade benen till huset där de lättare skulle upptäckas. Det låter förstås heltokigt, men det gör ju så mycket annat i det här fallet.[/QUOT

Sedan den inte alls direkt osannolika tanken lanserades i tråden om att GM ämnade elda upp ödehuset har det känts "rätt".
Men; uppgifter från vittnen säger att det var klart stökigt/skräpigt där (innan fyndet) men när benen hittades var det relativt rent och prydligt.
Varför lägga tid (och öka risken för påkomst och få mer "material" att göra sig av med) på att städa om huset skulle brännas ner?
Idén att GM blev otålig och ville påskynda påträffandet är nog inte så tokig ändå; om GM är övertygad om att det inte finns några spår på kroppen.
Och om GM själv var med på söken och började lessna på det...
Citera
2013-10-20, 19:31
Medlem
hrovsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Vilken sida i pdf fup hittar du detta? vill läsa

s.989
Citera
2013-10-20, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Asså i typ nästa mening skriver han "Det blir armhävningar".

Vissa gillar att skapa drama här i tråden och därför tar saker ur sitt sammanhang...

Aha okej, precis som journalisterna skriver då!
Snälla ni i tråden som lägger ut citat osv, ta gärna med allt så inte saker misstolkas för människor som kanske bara kikar in på FB hastigt!
Citera
2013-10-20, 19:34
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag kan tänka mig att fibrerna kommer från den armeryggsäcken som KJ skall ha haft i sin ägo, vet inte om den blivit hittad? Den skall vara av engelsk kamouflage militärmodell på ca 120 L. Det avtrycket som hittats i gula huset vid benen med en mystiskt "halvmåne" kan komma från denna ryggsäck (min gissning) Vidare kan jag tänka mig att KJ trnps. överkropp i den med påse över VB huvud då det antagligen stack upp ur ryggsäcken.

Jag läste också att KJ enligt vittne ale*ander? skall ha haft ett stämjärn i sin lägenhet som var skålformad. Han har bl.a. karvat ut en smiley i vardagsrumsbordet (mordvapnet?).

Ja, jag tänkte likadant efter att jag fann bilden på fibret i FUP:en. Sedan KJ´s förnekande att han haft en 120 liters Bergen British Infantry ryggsäck, trots vänner sagt han hade en.
Citera
2013-10-20, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Ja herregud, man tar sig för pannan...Tragiskt att försvaret ska rikta in sig på hans funktionshinder, det känns verkligen som att det är KJ själv som kört stenhårt med sin klenhet kopplat till hans diagnoser inför sin försvarare, han kan inte städa, han kan inte lyfta tungt, han kan inte ljuga, han kan inte begå misstag om han mördar någon...vad kan han egentligen?

Man kan lika gärna vända på det och påstå att hans diagnoser sannolikt gör honom till en mördare, men säger man det blir det alltid ett jävla liv och folk känner sig kränkta.

Eller så gör han som dom flesta med diagnoser, dvs skyller på diagnosen/diagnoserna. Så fort något är för jobbigt så har man alltid diagnosen att skylla på. Till slut blir det ett inlärt beteende.

Han tror han är smart när han skyller på alla möjliga psykiska och fysiska förhinder.
Citera
2013-10-20, 19:43
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Jag förstår att vissa vill ha det till att MB är gärningsman.

Men faktum är fortfarande att:
VB:s blod finns rätt så omfattande i KJ:s bils bagagerum på matta öppning och insida baklucka.
VB:s blod finns på hanskar från samma bagagerum samt att KJ:s dna finns inuti handsken.
VB:s blod finns på tejprulle funnen i KJ:s badrum, som matchats med tejpbitar som fanns i VB:s hår.
KJ:s dna har hittats på VB:s kvarleva som också rengjorts/tvättats.
osv.

Allt detta skall då alltså MB iscensatt själv eller med hjälp av kumpaner eller tom. med hjälp av poliser.
Sluta glo på CSI eller ivartfall sluta tro på/fantisera ihop film-manus.

Nej, inte vill - vi försöker utvärdera möjliga teorier.

Angående dina påståenden:
VB:s blod finns rätt så omfattande i KJ:s bils bagagerum på matta öppning och insida baklucka.
JA

VB:s blod finns på handskar från samma bagagerum samt att KJ:s dna finns inuti handsken.
JA

VB:s blod finns på tejprulle funnen i KJ:s badrum JA

som matchats med tejpbitar som fanns i VB:s hår.
NEJ, tejpen är av samma typ - inte samma tejp.

NEJ, det är inte konstaterat. Det talar dock för det +1.
Citera
2013-10-20, 19:46
Medlem
rayraviolis avatar
Sedan den inte alls direkt osannolika tanken lanserades i tråden om att GM ämnade elda upp ödehuset har det känts "rätt".
Men; uppgifter från vittnen säger att det var klart stökigt/skräpigt där (innan fyndet) men när benen hittades var det relativt rent och prydligt.
Varför lägga tid (och öka risken för påkomst och få mer "material" att göra sig av med) på att städa om huset skulle brännas ner?
Idén att GM blev otålig och ville påskynda påträffandet är nog inte så tokig ändå; om GM är övertygad om att det inte finns några spår på kroppen.
Och om GM själv var med på söken och började lessna på det...[/quote]

Det feta: Har du nån sida att hänvisa till? Mycket märkligt att gärningsmannen har städat utrymmet, om uppgifterna stämmer.
Citera
2013-10-20, 19:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hon kanske menar vid snitten. Stället där benen är styckade. Kanske...

Så kan det vara, jag misstolkade kanske. Men väldigt korkat sätt att uttrycka sig i så fall, "vid styckningen", haha. Kanske snittyta, där benen kapats eller liknande vore ett bättre uttryck.
Citera
2013-10-20, 19:49
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Nej, inte vill - vi försöker utvärdera möjliga teorier.

Angående dina påståenden:
JA

VB:s blod finns på handskar från samma bagagerum samt att KJ:s dna finns inuti handsken.
JA

VB:s blod finns på tejprulle funnen i KJ:s badrum JA

som matchats med tejpbitar som fanns i VB:s hår.
NEJ, tejpen är av samma typ - inte samma tejp.

NEJ, det är inte konstaterat. Det talar dock för det +1.

Jag har för mig att tejpen var +1 också, samma tejp, men de kunde inte matcha in avrivna bitar med rulle som hittats hos KJ.
+1 på dna är givetvis inte lika starkt som +4 som är i princip 100% matchning, men +1 är ändå en rätt säker indikering då det inte hittats dna från någon annan.
Citera
2013-10-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Så kan det vara, jag misstolkade kanske. Men väldigt korkat sätt att uttrycka sig i så fall, "vid styckningen", haha. Kanske snittyta, där benen kapats eller liknande vore ett bättre uttryck.

Asså hela FUPn är en katastrof när det gäller fel uppgifter, stavning, fel namn som uppges på den förhörda (Al*xan*der börjar helt plötsligt kallas för Sebastian), vänster ben väger 8,8 gram, etc.
Citera
2013-10-20, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Och om GM själv var med på söken och började lessna på det...

Det feta: Har du nån sida att hänvisa till? Mycket märkligt att gärningsmannen har städat utrymmet, om uppgifterna stämmer.[/quote]

Kan det ha varit Missing People som vid "finkamning" av ödehuset städat upp? Och att GM därefter själv lade dit de rentvättade benen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in