2013-10-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Förbryllande,inte särskilt. Dom har haft ihop det.
Frågan om de haft ihop det eller ej är inte förbryllande, sättet att uttrycka sig och VB's förmåga att i det närmsta terrorisera sin "kärlek" är dock det.

Som sagt, VB som person blev genast mer intressant när man läser FUP'en. Då har jag bara plöjt igenom några tiotals sidor hittills.
Citera
2013-10-18, 15:53
Medlem
Minimois avatar
VB kan inte ge sin bild längre men att döma av vad hon har berättat för vänner och hennes ord i SMS och chattar, i kombination med att MB säger olika saker (ljuger) om deras förhållande, bör man inte ta hans ord för sanning. T ex när han får klart för sig att hustrun kommer att få reda på att han och VB även hade sex, drar han enligt hustrun till med ännu en lögn; "vid ett enda tillfälle".

AN, karatemannen som var på deras bröllop m fl borde läsa förundersökningen och inte lita på MB. VB uppger att hon inte visste att MB var gift till en början, när hon kärade ner sig, och att deras förhållande varade i 1 år och 2 månader. Både MB och AN framstår som direkt otrevliga, och båda ger sig på fel personer med sina hot och kränkningar. Han hotar mörda killen som avslöjade otroheten för hustrun, och hon kackelackar ner en försvunnen person på Facebook. Varför inte reda ut äktenskapsproblemen sinsemellan istället?
Citera
2013-10-18, 15:57
Medlem
Bara i Januari blev VB både inlåst i karatelokalen i 4 timmar, bröt foten och tog fel buss. Enligt SMSen.

Snacka om "tyck synd om mig"-mentalitet.
Citera
2013-10-18, 15:59
Medlem
SMSen antyder att "grabben" (hunden???) dog efter att ha tuggat på en kabel. Han dumpades i Östersjön.

Men det tror inte jag på, för grannarna såg bloddroppar när han bar ut hunden, tror att KJ dödade den.
Citera
2013-10-18, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Var i FUP säger han det?

Missade du presskonferensen när dom sa det eller?
"Mord på VB den fjärde till femte maj 2013 i Boden"

Eller tror du åklagarna hittar på datumen själva?

Om det gäller mord som hela saken handlar om den fjärde till femte maj så tror jag inte hon var vid liv den tionde!
Om det funnits minsta misstanke att hon skulle varit vid liv så länge skulle dom inte säga 4-5!
Citera
2013-10-18, 16:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Missade du presskonferensen när dom sa det eller?
"Mord på VB den fjärde till femte maj 2013 i Boden"

Eller tror du åklagarna hittar på datumen själva?

Om det gäller mord som hela saken handlar om den fjärde till femte maj så tror jag inte hon var vid liv den tionde!
Om det funnits minsta misstanke att hon skulle varit vid liv så länge skulle dom inte säga 4-5!
Jag missade inte presskonferensen. De hänvisade till rättsentomologen, som i sin rapport skriver 8-18 dagar, det senare mest sannolikt. Det utesluter inte att hon levde 10 maj.
Citera
2013-10-18, 16:08
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag missade inte presskonferensen. De hänvisade till rättsentomologen, som i sin rapport skriver 8-18 dagar, det senare mest sannolikt. Det utesluter inte att hon levde 10 maj.
Helt rätt. Det är stämningsansökan som talar om 4-5 maj, ingenting annat. Förmodligen finns det annat utöver entomologens gissningar som gör att datumet 4-5 maj gäller. Har inte hunnit till rättsläkarens utlåtande dock.

Grannen NC har lämnat intressanta uppgifter också.

Sen mannen med hunden ska ju ha varit i ödehuset så sent som 18-19 maj och då ska det inte ha funnits några likdelar där.
Citera
2013-10-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Läser SMSen som återskapades. VB verkar också jävligt udda. Söker uppmärksamhet och kontakt.

Och hur udda är det i jämförelse med vad hon själv råkat ut för. Det finns väl en tre miljoner
svenskar som vill ha uppmärksamhet -minst-
Citera
2013-10-18, 16:09
Medlem
Om detta är VBs mobil som hittades i bagaget på KJs bil så är det ju ännu ett klantigt misstag av gm,då hade hon den antagligen på sig när hon hamnade i skuffen och den trillat ut eller så har han kastat in den och sen inte kommit ihåg den..

Konstigt dock att den verkar ha legat UNDER den grå mattan i skuffen där reservhjulet är..

2013-2500-BG1041-1
Mobiltelefon ( 1 st)
Platsbeskrivning
I bagaget pb HBJ336 vid reservdäcket.
Status
Utlämnad
Anspråkstagare
1 st.
Fabrikat : Samsung
Anteckningar: Silver/grå till färgen.
Citera
2013-10-18, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Och hur udda är det i jämförelse med vad hon själv råkat ut för. Det finns väl en tre miljoner
svenskar som vill ha uppmärksamhet -minst-

Jag sa inte att hon var mer udda än mördaren.

Men inte uteslutet att hon också hade en diagnos.
Citera
2013-10-18, 16:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Om detta är VBs mobil som hittades i bagaget på KJs bil så är det ju ännu ett klantigt misstag av gm,då hade hon den antagligen på sig när hon hamnade i skuffen och den trillat ut eller så har han kastat in den och sen inte kommit ihåg den..

Konstigt dock att den verkar ha legat UNDER den grå mattan i skuffen där reservhjulet är..

2013-2500-BG1041-1
Mobiltelefon ( 1 st)
Platsbeskrivning
I bagaget pb HBJ336 vid reservdäcket.
Status
Utlämnad
Anspråkstagare
1 st.
Fabrikat : Samsung
Anteckningar: Silver/grå till färgen.
Den blev utlämnad 22 juli, FUP sid 222. Det hade den inte blivit om den hade varit VB:s.
Citera
2013-10-18, 16:12
Medlem
Mari* Louis* (e,e) från MPS är minsann en duktig detektiv. Hennes inseende över MPS-sökarna var ju glasklara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in