Citat:
Ursprungligen postat av
cleyton
Könen som sådana är det nog generell skillnad på. Det jag pekar på är att man måste se skillnaden i vad och hur VB kom till Sverige och i vilken miljö hon hamnade i. Att därför lägga något som helst skuld på henne, t.ex hennes beteende menar jag är att göra självmål. Att jämföra henne med en svensk 20 åring likaså. Jag är själv gift med en Thailändska och är väl påläst med vilka kulturkrockar , och inte minst de svenska sexuella myterna som finns om Thailändskor. Än värre om det är barn som förs hit - och där föräldrarna inte är kapabla till att hjälpa till med de svårigheter som blir när dessa sköra varelser möter den svenska vardagen och inte minst den svenska kylan - i dubbel bemärkelse . En del av naiviteten är också att Thai tror att det är så perfekt, mysigt och säkert i Sverige. Klart är i alla fall att i Thailand hade hon inte blivit styckmördad. Man har ett annat sätt att leva där.
Dessa sköra varelser? De thailändska kvinnor jag umgåtts med är knappast nåra sköra varelser.
Hårt jobbande, studerande och målinriktade. Det går nog inte att generalisera här.
Däremot har de fått kämpa hårt mot de sexuella myterna om thailändska kvinnor. Handgripligen ibland.
Varför tycker du att nån lägger skuld på offret när man vill förstå varför många tycks tycka illa om detta BO? För mej är det intressant att veta vem och hur VB var som slutade sitt liv på detta groteska vis.
Vad som t ex låg bakom AN:s kackerlackeattack mot henne på Facebook är vi många som undrat.
Vad hade hänt i Thailand om hon stalkat gifta män? Eller utpressat dem?