2013-10-20, 19:01
Medlem
Kan ju hända att hon gick till MB efter hon var hos KJ. Och sen med tanke på att både MB och AN hade druckit den kvällen så kanske någon av dem "tände till" lite extra, blev förbannade över att hon dök upp hemma hos dem. Ingen av dem har ju vart helt sanningsenliga i förhören från första början.. Han svarade ju inte bara en gång på VBs sms den kvällen. Så att han skrev att han jobbade tror jag inte alls på.

Kollar man vissa FB meddelande som VB skickat till MB så kan hon ju ibland ha skickat minst 10 meddelanden på raken utan att han svarat, sen har han slängt iväg något "obrytt" svar till henne och inget mer.

Men just den här kvällen så svarade han ju inte bara en eller två gånger..
Citera
2013-10-20, 19:03
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Tack!!! Ser ut som att hon är på väg emot sävast? Kan ju vara rimlig med tanke på att MB bor i sävast och var den sista som hade kontakt med VB i livet (vad vi vet)!

Teori:

Kan tänkas hon gått Flottiljvägen-Svedjevägen, Sävastvägen(ned i 2G området mellan 20.32-2038) korsat Sävastvägen-Lejonbacksvägen, där vittnesobeservation 21.30 sker?

Alternativt gått slingan runt.

Flottiljvägen-Svedjevägen, korsat Sävastvägen-Lejonbacksvägen-passerat Lorvenvägen-upp mot Åbergsfortet-ned mot Sävastvägen(ned i 2G området mellan 20.32-2038) tillbaka Sävastvägen-Lejonbacksvägen + vittnesobeservation 21.30?

Vittnet lämnade först uppgift om att hon gick mot Bodsvedjan men ändrar sig till Östlig riktning i andra förhöret, eftersom hon tydligt såg kvinnans ansikte. Dessutom stämmer allt i signalementet - mörka kläder, finlemmad, liten och nätt.

Det som stör mig att det är helt tyst på SMS denna period, men hade hon stämt träff med MB kanske det inte finns någon anledning att skicka ngt.
Citera
2013-10-20, 19:09
Moderator
OYs avatar
FUP Citat;

På fråga om Ma*ie-Lou*se har någon vetskap eller uppfattning om någon inne i huset rörde
vid benen uppger hon att Mar*a sagt att Mi*ha rörde dem, "vid styckningen", med sin privata
kniv. Ma*ie-Lou*se berättar att de pratat om detta och då hade Mar*a uttryckt, till Ma*nus, att
Mi*ha gjorde på detta sätt varpå Ma*nus drog sig till minnes att Mi*ha gjort så.

Skall erkännas, inte läst hela FUP:en, men vad avses med det fetade? Mi*ha är vän med KJ tydligen.
Citera
2013-10-20, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
"En av 22-åringens bästa kamrater som också ska vittna på åklagarsidan under rättegången har även sagt att de några månader innan Vatchareeya dödades diskuterade hur ett mord kan ske och hur man kan komma undan med det."
Jag tror att även vissa i den här tråden har haft sådana diskussioner med någon kompis efter att de har kollat på någon film om ett mord. Jag kommer inte ihåg helt säkert men det skulle inte förvåna mig om jag har haft en sådan diskussion efter att ha glott på en thriller/deckare då jag samtalat med kompisar om filmen. Så ett sådant samtal behöver inte betyda så mycket.

Att ta upp det samtalet under rättegången är nog lika behjälpligt som att nämna det Matilda sade på sidan 1261 (1247) om att Kristoffer hade sagt att han ville prova på att äta människokött innan han dog. Ska man av ett sådant uttalande gissa att Kristoffer har huggit av händerna för att ta en smakbit eller betyder det bara att han ville chocka Matilda? Jag gissar på att han ville chocka henne och att ett samtalsämne som inte upprepas ofta inte ska tas så allvarligt. Han verkar ju mestadels gilla att snacka om vapen. Att mördaren huggit av händerna beror säkert på en annan anledning.
Citera
2013-10-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
FUP Citat;

På fråga om Ma*ie-Lou*se har någon vetskap eller uppfattning om någon inne i huset rörde
vid benen uppger hon att Mar*a sagt att Mi*ha rörde dem, "vid styckningen", med sin privata
kniv. Ma*ie-Lou*se berättar att de pratat om detta och då hade Mar*a uttryckt, till Ma*nus, att
Mi*ha gjorde på detta sätt varpå Ma*nus drog sig till minnes att Mi*ha gjort så.

Skall erkännas, inte läst hela FUP:en, men vad avses med det fetade? Mi*ha är vän med KJ tydligen.

Kanske till och med var Mischa som rört i benen vid fotlnölarna. Som man nu hittat manligt Dna, han hade ju även sparkat i benet vid knät och det kändes svampigt har han uppgett.
Dom var inte vänner, men hade setts tala på söken tillsammans på MSP.
Citera
2013-10-20, 19:24
Medlem
hrovsals avatar
13:03
Vatchareeya Bangsuan
Hehe du är söt
13:04
Micke Berg
Hmmm och du ska bli straffad... vad tror du om det?
13:07
Vatchareeya Bangsuan
Men det är väl klart du får slå mig som straff jag var ju idiot taskigt dumt mot dej. Vafan jag tror om det? Det är väl
bra jag förtjänar hårt straff för det jag gjorde
Skrev"Vad" men vet inte hur det blev "Vafan"
13:08
Micke Berg
Slå... nej men HÅRT straff ska du få...
Citera
2013-10-20, 19:26
Medlem
Jeremiahs avatar
Jag förstår att vissa vill ha det till att MB är gärningsman.

Men faktum är fortfarande att:
VB:s blod finns rätt så omfattande i KJ:s bils bagagerum på matta öppning och insida baklucka.
VB:s blod finns på hanskar från samma bagagerum samt att KJ:s dna finns inuti handsken.
VB:s blod finns på tejprulle funnen i KJ:s badrum, som matchats med tejpbitar som fanns i VB:s hår.
KJ:s dna har hittats på VB:s kvarleva som också rengjorts/tvättats.
osv.

Allt detta skall då alltså MB iscensatt själv eller med hjälp av kumpaner eller tom. med hjälp av poliser.
Sluta glo på CSI eller ivartfall sluta tro på/fantisera ihop film-manus.
Citera
Medlem
Citat:
Kanske till och med var Mischa som rört i benen vid fotlnölarna. Som man nu hittat manligt Dna, han hade ju även sparkat i benet vid knät och det kändes svampigt har han uppgett.
Dom var inte vänner, men hade setts tala på söken tillsammans på MSP.

Tror aldig att han rörde vid dem med annat än skon och kniv. KJ har förklarat hur DNA har hamnat där. Jag har inte kommit dit är, men läste i tidningen att adokaten sa att de hade sådant sex att DNA hamnat där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrovsal
13:03
Vatchareeya Bangsuan
Hehe du är söt
13:04
Micke Berg
Hmmm och du ska bli straffad... vad tror du om det?
13:07
Vatchareeya Bangsuan
Men det är väl klart du får slå mig som straff jag var ju idiot taskigt dumt mot dej. Vafan jag tror om det? Det är väl
bra jag förtjänar hårt straff för det jag gjorde
Skrev"Vad" men vet inte hur det blev "Vafan"
13:08
Micke Berg
Slå... nej men HÅRT straff ska du få...

Vilken sida i pdf fup hittar du detta? vill läsa
Citera
2013-10-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
FUP Citat;

Hon kanske menar vid snitten. Stället där benen är styckade. Kanske...
Citera
2013-10-20, 19:28
Medlem
Citat:
Vilken sida i pdf fup hittar du detta? vill läsa

Asså i typ nästa mening skriver han "Det blir armhävningar".

Vissa gillar att skapa drama här i tråden och därför tar saker ur sitt sammanhang...
Citera
2013-10-20, 19:29
Medlem
hrovsals avatar
23:29
Vatchareeya Bangsuan
hatar dig blir så arg när du dissar
så du tänker dissar mig hela livet nu eller
23:38
Vatchareeya Bangsuan
ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade förtroende för
dig)) tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars hade hon gjort slut med mig. Du
verkar inte gillar när vi älskade dig.
00:20
Vatchareeya Bangsuan
Vad fan har du mer för anledning att dissa mig för? Så man känner inte varandra efter knullade med varann? :@
måndag
17:24
Micke Berg
Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in