2013-10-20, 18:19
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
En intressant händelse i sammanhanget är hur deras mobiltelefoner användes efter händelsen.
Inspektör Paulo Dias bekräftade att Kates mobiltelefonen användes nära Ribeira do Vascão vid flera tillfällen, nämligen mellan dagarna 12 och 15 maj, 2007 men även i juni och juli samma år.
Dessa telefonsamtal alltid gjordes till England eller till Praia da Luz, utom en, som Gjordes till den brittiska ambassaden i Lissabon.
Ribeira do Vascão är ett område med dalar och flod som ligger närma den spanska gränsen.
Denna händelse intresserade Amaral mycket och jag är väldigt tveksam till att det skulle vara några söndagsutflykter.
Bild från Ribeira do Vascao: http://www.panoramio.com/photo/8657220
Och exakt på dagen,3 månader efter att Maddie försvann gjorde paret McCann en resa till Huelva som ligger i Spanien på andra sidan gränsen.
Officiellt skulle dom dit och prata med folk ute på stan och liknande för att prata om Maddie,men denna dag var det helgdag och allt var stängt.
Vid resan till Huelva passerar man Ribeira do Vascão så man kan undra om Huelva bara var en täckmantel för att besöka Maddies "gravplats"?

Har de dumpat henne i Huelvas acid lakes...? och Gerry hade ju tagit sej tid att bli av med en frys som var kaputt, på semestern!
Vad jag tycker är mycket tragiskt: De är en familj och åker på semester tillsammans, sedan ser de vuxna till att barnen blir tillsedda så att DE kan ha SIN tid utan barnen!!!! Och det är inte lite tid de vuxna tar! Men hur ofta var de alla tillsammans, det verkar ju som om det var endast vid frukost och en del måltider, och sen, godnatt barnen? Man kan undra om de tyckte det var för jobbigt att vara förälder och ta ansvar...
Citera
2013-10-20, 18:43
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Nu var/är Gerry McCann hjärtkirurg,har väldigt svårt att tro att en man med det yrket skulle få panik,då skulle han nog inte ha något jobb kvar.

det här är intressant då jag vet att läkarna på toraxkliniken på sahlgrenska är mycket speciella. bl.a. hälsar de inte på jourgörande läkare vilket alla andra läkare gör.
Citera
2013-10-20, 22:06
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Har de dumpat henne i Huelvas acid lakes...? och Gerry hade ju tagit sej tid att bli av med en frys som var kaputt, på semestern!
Vad jag tycker är mycket tragiskt: De är en familj och åker på semester tillsammans, sedan ser de vuxna till att barnen blir tillsedda så att DE kan ha SIN tid utan barnen!!!! Och det är inte lite tid de vuxna tar! Men hur ofta var de alla tillsammans, det verkar ju som om det var endast vid frukost och en del måltider, och sen, godnatt barnen? Man kan undra om de tyckte det var för jobbigt att vara förälder och ta ansvar...
Acid lakes är nog ingen dålig gissning med tanke på att hyrbilen gått den vägen ett antal gånger.
Finns ingen gränskontroll där heller.
McCanns är troende katoliker och om jag inte minns fel(rätta mig om jag har fel) så kan man bedöva (biktning el liknande) sitt samvete genom en hyllning till gravplatsen 3 månader efter den i fråga avlidit,det jag tänker på är McCanns resa till Huelva exakt på dagen,3 månader efter hennes försvinnande.
Hela fallet är tragiskt,dom är skyldiga oavsett hur det hela har gått till,antingen direkt eller indirekt.
Jag har själv barn och varit på solsemester,och när dom var i 2 och 3 år och skulle sova middag så hade vi "baby alarm" trots att vi satt på andra sidan balkongdörren.
Så min tanke är,som i detta fall lämnar barnen ensamma i den åldern för att gå och roa sig,är man då omtänksam mot sina barn?
Nej det tycker jag inte,och frågan är vad man är kapabel till om gör på detta sätt?
Och vad det gäller den trasiga frysen i huset,så bloggade Gerry om att frysen pajat ihop,men av någon anledning raderade han inlägget.
Tror att en viktig pusselbit är den blå tennisbag som syns på bilden i garderoben som polisen tog tidigt den 4e Maj 2007,exakt på samma plats som likhunden reagerade.
Bagen är spårlöst försvunnen och Gerry förnekade att han har ägt en sådan väska.
http://2.bp.blogspot.com/_p305OiLZRCU/SrIb5E4lPUI/AAAAAAAAGbM/JKA6ByR2Pns/s400/wardrobe.jpg
Senast redigerad av 2big4you 2013-10-20 kl. 22:54.
Citera
2013-10-20, 23:16
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Jobbar på sjukhus själv på en akutavdelning och kan säga att dem håller fan inte känslorna i styr i akuta situationer! Visst vissa gör det men 90% får panik också. Så snacka inte skit!---
Sköterska, så jag jobbar jävligt nära läkarna... Nu är detta OT i tråden dock. Men tror fortfarande inte föräldarna har gjort det. Hela fallet är skumt.
Precis, och tror 90% av sköterskorna säger så om läkarna eller något annat negativt. Är också ssk, jobbar inte med det dock. Att det verkligen förhåller sig så tror jag helt enkelt inte på, även om ssk säger så. Tvärtom så tror jag att en del blir bättre än average joe på att hantera akuta situationer, och dom som inte blir det tror jag är ungefär som genomsnittet i befolkningen.

Fö tycker jag inte dom har sett speciellt lugna ut. Nu ja, men i början. I intervjuerna som Gerry tvångsmässigt pillade sig på örat och tittade bort på visa svåra frågor. Hela tiden.
Citera
2013-10-20, 23:45
Medlem
SoTireds avatar
Citat:
En intressant händelse i sammanhanget är hur deras mobiltelefoner användes efter händelsen.
Inspektör Paulo Dias bekräftade att Kates mobiltelefonen användes nära Ribeira do Vascão vid flera tillfällen, nämligen mellan dagarna 12 och 15 maj, 2007 men även i juni och juli samma år.
Dessa telefonsamtal alltid gjordes till England eller till Praia da Luz, utom en, som Gjordes till den brittiska ambassaden i Lissabon.
Ribeira do Vascão är ett område med dalar och flod som ligger närma den spanska gränsen.
Denna händelse intresserade Amaral mycket och jag är väldigt tveksam till att det skulle vara några söndagsutflykter.
Bild från Ribeira do Vascao: http://www.panoramio.com/photo/8657220
Och exakt på dagen,3 månader efter att Maddie försvann gjorde paret McCann en resa till Huelva som ligger i Spanien på andra sidan gränsen.
Officiellt skulle dom dit och prata med folk ute på stan och liknande för att prata om Maddie,men denna dag var det helgdag och allt var stängt.
Vid resan till Huelva passerar man Ribeira do Vascão så man kan undra om Huelva bara var en täckmantel för att besöka Maddies "gravplats"?

Google Street View https://maps.google.se/?ll=37.517665,-7.579181&spn=0.002591,0.005284&t=h&z=18&layer=c&cb ll=37.517665,-7.579181&panoid=K2zCrAH5EKhsSvMogIaHgg&cbp=12,356. 7,,0,11.42
Citera
2013-10-21, 00:59
Medlem
Citat:
Acid lakes är nog ingen dålig gissning med tanke på att hyrbilen gått den vägen ett antal gånger.
McCanns är troende katoliker och om jag inte minns fel(rätta mig om jag har fel) så kan man bedöva (biktning el liknande) sitt samvete genom en hyllning till gravplatsen 3 månader efter den i fråga avlidit,det jag tänker på är McCanns resa till Huelva exakt på dagen,3 månader efter hennes försvinnande.
Hela fallet är tragiskt,dom är skyldiga oavsett hur det hela har gått till,antingen direkt eller indirekt.
Jag har själv barn och varit på solsemester,och när dom var i 2 och 3 år och skulle sova middag så hade vi "baby alarm" trots att vi satt på andra sidan balkongdörren.
Så min tanke är,som i detta fall lämnar barnen ensamma i den åldern för att gå och roa sig,är man då omtänksam mot sina barn?
Nej det tycker jag inte,och frågan är vad man är kapabel till om gör på detta sätt?
Och vad det gäller den trasiga frysen i huset,så bloggade Gerry om att frysen pajat ihop,men av någon anledning raderade han inlägget.
Tror att en viktig pusselbit är den blå tennisbag som syns på bilden i garderoben som polisen tog tidigt den 4e Maj 2007,exakt på samma plats som likhunden reagerade.
Bagen är spårlöst försvunnen och Gerry förnekade att han har ägt en sådan väska.
http://2.bp.blogspot.com/_p305OiLZRCU/SrIb5E4lPUI/AAAAAAAAGbM/JKA6ByR2Pns/s400/wardrobe.jpg
Intressant till max.
All min instinkt säger att McCanns ljuger ända in i märgen.
Citera
2013-10-21, 08:41
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

FUNERAL

The Catholic funeral rite is called the Order of Christian Funerals. Family and friends pray for the soul of the deceased person and ask God to receive their soul into his eternal glory. The Vigil of the Deceased (a prayer service) is held the night before the funeral. On the day of the funeral a Requiem Mass for the deceased person is celebrated. This includes scripture, prayers and hymns. Family and friends are invited to take part in the service.

BURIAL

At the grave or place where the body has been entombed the Rite of Committal is celebrated. Family members and friends along with the priest pray once again for the deceased person as they commit the body or cremated remains to the final resting-place. The gravesite is also blessed.

AFTER

Over the next year family members and friends often have Mass celebrated for the peace of the soul of the deceased person. On special occasions such as the deceased’s birthday, Christmas or anniversary of the death, family and friends will often visit the grave. Flowers or other objects to remember the deceased are sometimes placed on the grave as a sign of respect.

Som strikt katolik så måste man som du säger besöka graven flera ggr. Man gör skillnad på "funeral" och "burial". Såvida inte de Portugisiska radiomasterna är korruppta och vill sätta dit Mccanns på pin kiv så kan man förutsätta att dom varit i Ribeira do Vascão vid dessa tillfällen. Vad roar man sig med där?

12-15 maj - Rekar ställe att göra sig av med kroppen.
Juni "Funeral" (Här har man tillgång till hyrbilen med luklukt)
Juli "Burial"

Lik förbannat är det ett mysterium vart man förvarat kroppen fram till att man i så fall begravt den här. Hur som hur har föräldrarna som minst gjort sig skyldiga till ett grovt fall av "Child Neglect" och borde i mina ögon straffats för detta. Vidare borde det prövats om dom verkligen är lämpliga som föräldrar överhuvudtaget!
Senast redigerad av Ghostface 2013-10-21 kl. 08:54.
Citera
2013-10-21, 09:37
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Intressant till max.
All min instinkt säger att McCanns ljuger ända in i märgen.
Visst ljuger dom,och det vet så gott som hela England om.
Det som håller dom över ytan är deras enorma PR maskineri med hjälp av media och högt uppsatta personer i politiken och rättsväsende.
Polisutredningen visade att dom var skyldiga,böcker som författats av kunniga personer pekar i samma riktning.
Som jag ser det finns det en enda grej i detta enorma fall som kan visa att det är någon annan gärningsman,om någon annan hade nyckel till dörren,städpersonal/hotellpersonal.
Enligt rapporten som gjordes av polisen som var först på plats så fanns det inga tecken på att någon tagit sig in på annat sätt,trots detta ringer Kate till England direkt efter hon upptäckt att
Maddie är borta och säger "Dom har brutit sig in och tagit Maddie,hon sa även att dom krossat fönster rutan".
Det var inget annat än ren lögn,man ser klart och tydligt på polisens bilder att inte finns några sådana tecken på vare sig skjutdörren eller huvudingången.
Eventuell flyktväg var fönstret, men där fanns Kates fingeravtryck,på insidan.
Citera
2013-10-21, 11:00
Medlem
Citat:
Visst ljuger dom,och det vet så gott som hela England om.
Det som håller dom över ytan är deras enorma PR maskineri med hjälp av media och högt uppsatta personer i politiken och rättsväsende.
Polisutredningen visade att dom var skyldiga,böcker som författats av kunniga personer pekar i samma riktning.
Som jag ser det finns det en enda grej i detta enorma fall som kan visa att det är någon annan gärningsman,om någon annan hade nyckel till dörren,städpersonal/hotellpersonal.
Enligt rapporten som gjordes av polisen som var först på plats så fanns det inga tecken på att någon tagit sig in på annat sätt,trots detta ringer Kate till England direkt efter hon upptäckt att
Maddie är borta och säger "Dom har brutit sig in och tagit Maddie,hon sa även att dom krossat fönster rutan".
Det var inget annat än ren lögn,man ser klart och tydligt på polisens bilder att inte finns några sådana tecken på vare sig skjutdörren eller huvudingången.
Eventuell flyktväg var fönstret, men där fanns Kates fingeravtryck,på insidan.

Jo jag har också tänkt på det som du skriver att någon som jobbar på hotellet kan vara inblandad i Maddies försvinnande. Att någon som jobbade tillfället där tex(städpersonal) kan vara inblandad i försvinnandet för de märkte att barnen brukar lämnas ensamma på kvällarna!. Men samtidigt så har säker polisen kolla upp vilka som jobbade där och betett sig "konstigt". Ibland tänker jag att polisen i Portugal var kanske så mycket efter föräldrarna att de missade andra viktiga spår!.

Det är några här som skriver om mammans telefonsamtal till släkt/vänner i England när hon upptäckte att Maddie var borta! jag undrar hur man fick reda på det hon sa i de telefonsamtalen?
Citera
2013-10-21, 11:19
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nesma
Jo jag har också tänkt på det som du skriver att någon som jobbar på hotellet kan vara inblandad i Maddies försvinnande. Att någon som jobbade tillfället där tex(städpersonal) kan vara inblandad i försvinnandet för de märkte att barnen brukar lämnas ensamma på kvällarna!. Men samtidigt så har säker polisen kolla upp vilka som jobbade där och betett sig "konstigt". Ibland tänker jag att polisen i Portugal var kanske så mycket efter föräldrarna att de missade andra viktiga spår!.

Det är några här som skriver om mammans telefonsamtal till släkt/vänner i England när hon upptäckte att Maddie var borta! jag undrar hur man fick reda på det hon sa i de telefonsamtalen?
Förhör med personerna i fråga.
Polisen drog ut inkommande och utgående samtal från Kate och Gerrys mobiler mellan den 2-13 Maj har jag för mig.
Dom upptäckte även att samtalslistorna hade raderats.
I den senaste "listan" över misstänkta så finns hotellpersonal med,hurvida dom förhörts än vet jag inte men det lär nog dyka upp inom en snar framtid.
Det finns även ett videoklipp där polisen smygfilmar Gerry på en balkong någon dag efter händelsen,på filmen står han och pratar med någon och asgarvar,mycket märkligt beteende kan man tycka.
Hade klippet tidigare på hårddisken,ska försöka hitta igen det någonstans.
Citera
2013-10-21, 11:29
Medlem
Spooky att de ligger nått blått till vänster på gatuvyn.. kan det vara en gammal blå sportbag tro??
Citera
2013-10-21, 11:35
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nesma

Det är ju precis tvärtom. Emot ALL logik så utredde man inte föraldrarna alls under dom första veckorna utan utgick helt från att det var en utomstående förövare. Först när detta avskrevs som helt osannolikt på grund av den omfattande brottsplatsundersökningen kunde påvisa att inget inbrott begåtts började man kika på föräldrarnas förehavanden. Vore ju bra om dom som diskuterar i tråden har grundläggande kunskap om fallet, oavsett vad man tror har hänt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in