2013-02-08, 10:25
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Men jag menade varför fortsätter dom om dom är skyldiga = hon är död. Dom har redan bevisat det dom kan. Varför fortsätter dom. Det var så jag menade.

Jag antar att du inte läst nàgot ur polisfilerna (http://themaddiecasefiles.com/) ????
När man läst dem, kan man räkna ut själv varför de betalar en hel massa tusentals Pund att försöka stoppa folk som har andra teorier om hur Madeleine försvunnti; de som inte tror pà att hon blivit kidnappad!
Varför fortsätter dom? Ja, de vill behàlla tvillingarna!!! Jag tror samma som PJ; att Madeleine dött av olyckshändelse, att de gett henne för mycket sömnmedel. För att behàlla tvillingarna har de gjort en fejkad abduction-story och Jane Tanner har ljugit ihop vad hon sett för att hjälpa Mccanns.
Det finns massor att läsa pà http://mccannfiles.com/ och http://jillhavern.forumotion.net

Just för att Mccanns är Läkare, har man sopat mycket indicier under Mattan och i media vill man framställa Mccann som stackars föräldrar och blundar för deras ickemedverkande med polisen!!; skulle det ha varit föräldrar som hade mindre betalda job osv, sà hade de suttit i fängelse för l ä n g e s e d a n!!!
Varför tog det ca 40 minuter innan Mccanns ringde polisen? De hävdar (ljuger) själva att det tog en evighet innan Polisen dök upp!! Varför satt Gerry Mccann framför ingàngen till deras semesterhem pà knäna som en muslim eller annan konstig och "prayed in a muslim way" när poliserna kom? Varför satt bàde Kate och Gerry lite senare pà dubbelsängen och bad som muslimer och sträckte ut armarna? Varför hade Kate & Gerry Mccann deletat nästan all telefonkommunikation po sina telefoner?
Just att de är läkare och kan behàlla sina masker; det finns massor av olika tabletter som kan hjälpa att hàlla sej kontrollerad osv, självklart har de tagit olika tabletter innan interwjuerna, eller är de Psychopater?

http://www.youtube.com/watch?v=-Pj36TX6PGY

http://www.youtube.com/watch?v=-LJo9fGXQMI lyssna noga vid 4.56 - 5.22
Citera
2013-02-08, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Jag antar att du inte läst nàgot ur polisfilerna (http://themaddiecasefiles.com/) ????
När man läst dem, kan man räkna ut själv varför de betalar en hel massa tusentals Pund att försöka stoppa folk som har andra teorier om hur Madeleine försvunnti; de som inte tror pà att hon blivit kidnappad!
Varför fortsätter dom? Ja, de vill behàlla tvillingarna!!! Jag tror samma som PJ; att Madeleine dött av olyckshändelse, att de gett henne för mycket sömnmedel. För att behàlla tvillingarna har de gjort en fejkad abduction-story och Jane Tanner har ljugit ihop vad hon sett för att hjälpa Mccanns.
Det finns massor att läsa pà http://mccannfiles.com/ och http://jillhavern.forumotion.net

Just för att Mccanns är Läkare, har man sopat mycket indicier under Mattan och i media vill man framställa Mccann som stackars föräldrar och blundar för deras ickemedverkande med polisen!!; skulle det ha varit föräldrar som hade mindre betalda job osv, sà hade de suttit i fängelse för l ä n g e s e d a n!!!
Varför tog det ca 40 minuter innan Mccanns ringde polisen? De hävdar (ljuger) själva att det tog en evighet innan Polisen dök upp!! Varför satt Gerry Mccann framför ingàngen till deras semesterhem pà knäna som en muslim eller annan konstig och "prayed in a muslim way" när poliserna kom? Varför satt bàde Kate och Gerry lite senare pà dubbelsängen och bad som muslimer och sträckte ut armarna? Varför hade Kate & Gerry Mccann deletat nästan all telefonkommunikation po sina telefoner?
Just att de är läkare och kan behàlla sina masker; det finns massor av olika tabletter som kan hjälpa att hàlla sej kontrollerad osv, självklart har de tagit olika tabletter innan interwjuerna, eller är de Psychopater?

http://www.youtube.com/watch?v=-Pj36TX6PGY

http://www.youtube.com/watch?v=-LJo9fGXQMI lyssna noga vid 4.56 - 5.22

Intressanta frågor. Hörde knappt vad som sas, bara knastrade.

Att dom kan hålla masken är kanske inte så konstigt. Dom tror förmodligen på sina egna lögner. Ljuger man tillräckligt många gånger så tror man själv på det.
Citera
2013-02-08, 21:09
Medlem
Vanills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Föräldrarna vägrade låta undersöka tvillingarna. Polisen ville ju undersöka om de var drogade mycket för att de inte vaknade under all tumult. Men de fick inte. Kate valde istället att snagga barnen. Det är i bland annat hårstråna de kan spåra mediciner.

Föräldrarna svarade heller inte på polisen frågor. De säger att de fått rådet av deras advokat att vara tysta. Jag vette sjutton om jag kunnat vara tyst om min dotter försvunnit..

Nu verkar det som att fler i sällskapet brustit i barntillsynen och omdömet den här kvällen? De kanske ställer upp och döljer ett dödsfall som lika gärna hade kunnat drabba någon av dem själva? Var de oroliga för att sanningen skulle komma fram? Jag vet inte.

Att föräldrarna vägrade låta undersöka tvillingarna är en av två olika historier som finns. Förmodligen är det portugisiska polisens version att de vägrade, medan de själva hävdar att de bad om det ganska omgående efter försvinnandet då de tyckte att de sov hårt. Mccanns i sin tur anklagar ju polisen för att direkt misstänka dem och inte ens överväga något annat scenario och därav fick en ev kidnappare ett flera dagar långt försprång.
Får man ens vägra att låta undersöka barnen? Har inte polisen rätt att göra det??
Jag säger inte att jag tror på Mccanns, men jag tror inte heller blåögt att portugisiska polisen gjorde fullständigt rätt.
Om alla dessa skumma saker som kommit upp om Mccanns efter att dottern försvann är sanna så borde de inte ha någon som helst som tror att de är oskyldiga, och de har de ju faktiskt, en hel del dessutom.
Citera
2013-02-09, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vanill
Att föräldrarna vägrade låta undersöka tvillingarna är en av två olika historier som finns. Förmodligen är det portugisiska polisens version att de vägrade, medan de själva hävdar att de bad om det ganska omgående efter försvinnandet då de tyckte att de sov hårt. Mccanns i sin tur anklagar ju polisen för att direkt misstänka dem och inte ens överväga något annat scenario och därav fick en ev kidnappare ett flera dagar långt försprång.
Får man ens vägra att låta undersöka barnen? Har inte polisen rätt att göra det??
Jag säger inte att jag tror på Mccanns, men jag tror inte heller blåögt att portugisiska polisen gjorde fullständigt rätt.
Om alla dessa skumma saker som kommit upp om Mccanns efter att dottern försvann är sanna så borde de inte ha någon som helst som tror att de är oskyldiga, och de har de ju faktiskt, en hel del dessutom.

Föräldrarna har förklarat att tvillingarna alltid sov hårt och inte vaknade så lätt. Att de skulle varit drogade ser de som "rubbish". I oktober 2007, alltså 5 månader senare bekostar föräldrarna själva undersökning av tvillingarnas hår som de påstår visar att de inte drogade barnen. Frågan är om det fanns spår av medicinering kvar efter fem månader och ett antal hårklippningar?

Jag vet inte hur lätt det är för polisen att bara testa barn. Jag antar att de måste ha föräldrarnas medgivande?

Det finns såklart anledning att undra vad som egentligen hände. Men mycket i parets agerande ställer ju till det för dem även om Maddie faktiskt blev bortförd, drogad eller inte.
Citera
2013-02-09, 21:52
Medlem
Jag har sett videorna nu o jag vet fortfarande inte vad jag ska tro! Hur kan det INTE vara föräldrarna som gjort det?? O hur kan en förövare ha lyckats med detta? Hur visste han att dörren var olåst??
Citera
2013-02-10, 00:38
Medlem
Man ser att mamman plågas av att ljuga medan pappan inte gör det. Tror det är pappan som vill hålla tyst om det här medan mamman nog gärna hade berättat sanningen men ljuger för att han vill det. Tycker man kan se på mamman att hon vill berätta sanningen. Det märks väldigt tydligt att han har makt över henne.
Citera
2013-02-10, 01:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Man ser att mamman plågas av att ljuga medan pappan inte gör det. Tror det är pappan som vill hålla tyst om det här medan mamman nog gärna hade berättat sanningen men ljuger för att han vill det. Tycker man kan se på mamman att hon vill berätta sanningen. Det märks väldigt tydligt att han har makt över henne.

Du menar att läkarpappan är psykopat?
Citera
2013-02-10, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Du menar att läkarpappan är psykopat?

Nej det menar jag inte. Jag menade det jag skrev.
Citera
2013-02-10, 08:40
Medlem
Citat:
Jag drog bara en snabb slutsats där

Men visst är det väl lite så? Inte klarar väl en allmänt orolig stirrig människa med halvdant psyke av att jobba som läkare? Det krävs väl en del stabilitet, psyke och lugn för det.

Får för mig att alla läkare har ett psyke av stål då dom ju faktiskt klarar av att öppna upp en människokropp och gräva i den utan att svimma eller spy.

Nej, så är det inte. Det finns en rejäl andel läkare med bräckligt psyke, och många är väldigt speciella personer (och då menar jag inte på ett bra sätt).

De flesta jobbar inte heller med att öppna upp människokroppar och gräva i dem, utan jobbar med att ta emot patienter och undersöka dem- exempelvis på hudmottagningar, på ortopeden, på urologen, på öronmottagningar, på vårdcentralen.
Citera
2013-02-10, 11:18
Medlem
Efter att ha läst boken som mamman skrev så är det ett par saker jag funderar över.
Jag har själv barn och om jag har kommit in och sett att mitt barn var borta så skulle jag inte automatiskt tro att barnet var kidnappat utan att det vaknat och gått iväg någonstans...jag skulle ha sprungit runt hela hotellet och letat...inte gjort som mamman gjorde.
I boken berättar mamman om alla resor de gör för att få in pengar och uppmärksamma fonden de startat...om det varit mitt barn som försvunnit skulle jag "se" henne överallt...tittat...letat...tänkt att kanske är hon här på flygplatsen...kanske är hon på affären...Men mamman säger ingenting om det...precis som om hon vet att hon inte finns där.
Citera
2013-02-10, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MissLivsnjutare
Efter att ha läst boken som mamman skrev så är det ett par saker jag funderar över.
Jag har själv barn och om jag har kommit in och sett att mitt barn var borta så skulle jag inte automatiskt tro att barnet var kidnappat utan att det vaknat och gått iväg någonstans...jag skulle ha sprungit runt hela hotellet och letat...inte gjort som mamman gjorde.
I boken berättar mamman om alla resor de gör för att få in pengar och uppmärksamma fonden de startat...om det varit mitt barn som försvunnit skulle jag "se" henne överallt...tittat...letat...tänkt att kanske är hon här på flygplatsen...kanske är hon på affären...Men mamman säger ingenting om det...precis som om hon vet att hon inte finns där.
Det är två frågor väldigt många ställt men inte fått några bra svar på. De letade inte ens inom hotellområdet. Precis som att de visste att det inte var någon idé.
Citera
2013-02-10, 21:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Läser bland kommentarerna i de brittiska tidningarna och förvånas över att det flesta verkar sympatisera med föräldrarna. Moddas kommentarer som är till Mcanns nackdel tro?

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2274826/Madeleine-McCann-New-Zealand-girl-DNA-sample-prove-missing-Maddie.html?ICO=most_read_module#axzz2KWU kjozf

Det här var väl det hårdaste.
"lets DNA all the small girls on the planet so the Macanns can go out drinking again leaving 3 small children, under 3 years of age alone in their rooms, in a foreign country, UNATTENED by their parents."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in