2013-10-20, 13:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Har inte kommit så långt i fupen; har inte sett (än) något om att KJ inte kunde sova med påslakan. Men kom i sammanhanget att tänka på en detalj; från undersökningen av hans lgh fanns en bild på en garderob och på den låg det ett täcke med "insydda tyngder" i dess kanaler..?
Finns såna på marknaden eller är det en ("störd") innovation av KJ?
Varför ett sådant arrangemang, för att kunna sova tungt

edit: såg nu att du svarat på ett inlägg där uppgiften om påslakansstörningar inte avsåg KJ utan hörde till ett mer allmänt resonemang, ber om ursäkt

Det där är en hjälp för aspisar som har svårt att sova. Hans familj har verkligen gått all-in för att hjälpa killen, mamman kanske till och med blev psykolog på kuppen? Föga hjälpte det. De missade att han hade något mer, något annat. En ordinär aspie är ingen grym, ondskefull person. Här har KJ ända sen barndomen haft intresse av att plåga djur, varit intresserad av dödande. Hans deltagande och liv i lumparkläder samt vapensamlande kan i förlängningen ha handlat om just detta, dödandet som idé, som tanke, och till sist som praktik.
Citera
2013-10-20, 13:23
Medlem
Det här måste väl ändå vara ett väldigt bra fall för en försvarsadvokat?
Det blir en långkörare i uppsnacket, sen TR och absolut mest troligt HR.
Bevisningen är inte knivskarp och ger god chans att i alla fall komma undan med brott mot griftefriden.
På det: stor mediabevakning.

Hur kommer det sig att KJ inte har en högprofilerad advokat?
Ett svin, typ Silbersky, hade ju jobbat 24/7 med att etablera rimliga tvivel kopplat till offrets alla konstiga relationer, den dokumenterade våldsmannen MB, stalkern AF och förmodligen en massa annat också.

KJ:s advokat verkar rätt passiv på den fronten. Kan han växla upp i Tingsrätten?
Citera
2013-10-20, 13:25
Medlem
s 1747 så vet KJ helt plötsligt att det är händerna som saknas samt var det kanske kan hittas.
Citera
2013-10-20, 13:26
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Teori: BO mördades och transportstyckades på annan plats. Kroppen flyttades med bil till FP2, där bilen lastades ur. Bilen kördes undan och föraren gick tillbaka till FP2 i avsikt att flytta alla kroppsdelar till FP1 och bränna upp huset. Efter att ha flyttat benen blev han avbruten och kunde inte slutföra jobbet.

Låter rimligt. Jag är dock mer och mer tveksam till att huset skulle brännas upp – och lutar mer åt att kroppen skulle hittas. Gärningsmannen kanske var otålig och flyttade benen till huset där de lättare skulle upptäckas. Det låter förstås heltokigt, men det gör ju så mycket annat i det här fallet.
Citera
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Fanns det över huvud taget nån av manskön i VB:s närhet som inte betraktade henne som ett villigt sexobjekt allenast?
Jag trodde i min enfald att åtminstone den gamle mannen YT var annorlunda. Han som beskrev sig som en extrapappa för VB, som övningskörde med henne och som säger i fup att han nog hade bättre kontakt med VB än hennes egen familj.
Vad kläcker då denne pensionär ur sig i slutet av polisförhöret? Jo, detta häpnadsväckande:
"Y sade sedan att han inte skulle ha något emot att äga en sådan där flicka. Förhörsledaren frågade Y vad han menade med detta och då svarade Y att han menar att Y alltid haft lätt att hantera flickor och de är lätt att komma överens med. Pojkar var lite svårare att göra med, tyckte Y."
Tillåt mig vomera. Lättare att hantera och komma överens med flickor? Där fick han till det. Sanningen är ju att den "gode samariten" avslöjar sig som en kåt gammal ulv i fårakläder. Är jag snäll mot henne kanske hon är snäll mot mig, typ.
Vart än VB vände sig stod inte en enda man upp för henne och såg henne som den människa hon var; sorgsen, vilsen, ensam, rotlös och med ett närmast desperat behov av att få höra till, att bli sedd. Nej, dessa så kallade mäns intresse för VB var allt annat än villkorslöst. Det var ju inte deras hjärtan som talade, enbart bihanget mellan deras ben... Den unga och vackra VB - sexobjektet, slasktratten...
Lyssna nu mina herrar: Hon var mer än så. Hon var mycket mer än så. VB var en kännande människa av kött och blod, värd respekt. Men ni såg aldrig det därför att ni har hjärtan av sten. Det enda ni förmådde var att trampa på henne. Ert svek är monumentalt.

Jag håller med, det är vidrigt. Hon må sen ha varit en knepig person med ett i vissa lägen sexuellt utåtagerande beteende.
Citera
Medlem
Cinnabars avatar
Någon i tråden gjorde en väldigt bra analys av KJ, som den som vill testa gränser och upptäcka saker, med bisarra förtecken. Han sydde en väst till hunden, målade benet blått, testar underliga maträtter, med mera.

Killen kan slutföra saker, han kan även ha projekt för sig. Precis det som brottet handlar om. Det är ett slutfört projekt. Bisarrt, slutfört, något att visa upp. Om han inte velat bli påkommen hade han aldrig fått idén om att placera ut sakerna i ödehuset. Han kunde kommit undan med detta. Vem i helskotta vill turista i Boden nu?
Citera
2013-10-20, 13:27
Medlem
Tittat på hennes telefon lista och kan möjligen dra ett troligt händelseförlopp.
Vid 20.32 börjar hennes telefon byta mellan 3 och 2G fortfarande vid hans bostad. Hon kan ha burits ut och lagt i bagageluckan, plåten gör att täckningen blir svag eller helt uteblir. När batteriet tagit slut har inte telefonen kunnat signalera avstängning. Drar slutsatsen att hon bars ut ur hans bostad helt intakt med kläder på och telefonen följde med.
Citera
2013-10-20, 13:29
Medlem
Rallz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Detta finner jag som en mycket trolig händelsebild. Jag tror tom. att jag framfört en liknande teori ganska tidigt (Juni) i denna tråd.
Bra teori. Men vart tog händerna vägen då? Om tanken var att bränna hela kroppen i ödehuset, varför finns inte händerna att hitta?
Citera
2013-10-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Har du läst förhöret med henne ens?

Hon trodde att VB höll sig undan för att få uppmärksamhet. Och så mycket som VB gjorde för att få uppmärksamhet från ANs make, så förstår jag varför hon drog den slutsatsen.

Tycker det låter som en helt idiotisk bortförklaring. Om en person är anmäld försvunnen förstår man ju att de som anmält, i detta fall familjen, inte har en aning om var personen är och är jätteoroliga. Troligtvis fanns inga indikationer på att hon skulle ha hållit sig undan frivilligt (ex inga kläder saknades). Tycker du då det är speciellt snällt mot familjen och andra som kände V att gå in och skriva så där, även om hon själv trodde att V höll sig undan frivilligt? Nej, det är fortfarande ett lika stört beteende. Förstår inte alls varför det skulle vara en förmildrande omständighet att tro att någon höll sig undan.
Citera
2013-10-20, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Tittat på hennes telefon lista och kan möjligen dra ett troligt händelseförlopp.
Vid 20.32 börjar hennes telefon byta mellan 3 och 2G fortfarande vid hans bostad. Hon kan ha burits ut och lagt i bagageluckan, plåten gör att täckningen blir svag eller helt uteblir. När batteriet tagit slut har inte telefonen kunnat signalera avstängning. Drar slutsatsen att hon bars ut ur hans bostad helt intakt med kläder på och telefonen följde med.

Kan vara möjligt. Men är det görbart att bära ut en hel kropp 20:30 i området?
I så fall; vad förvarades den i?
Om VB dog av knivhugg, borde inte lägenheten varit kraftigt fylld med spår?
Citera
2013-10-20, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Teori: BO mördades och transportstyckades på annan plats. Kroppen flyttades med bil till FP2, där bilen lastades ur. Bilen kördes undan och föraren gick tillbaka till FP2 i avsikt att flytta alla kroppsdelar till FP1 och bränna upp huset. Efter att ha flyttat benen blev han avbruten och kunde inte slutföra jobbet.
Hans mobil finns i närheten till FP den 8 de 1.31 till 2.00. Kan hon legat i bagageluckan till dess. Eldningsförsöket i torktrumman kan ju varit försök att elda upp hennes kläder och händer.
Citera
2013-10-20, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag håller med, det är vidrigt. Hon må sen ha varit en knepig person med ett i vissa lägen sexuellt utåtagerande beteende.

Men han kan Yngve kanske menade "ha en sådan flicka". Typ ha ett sånt barn. För det är på den nivån jag uppfattar att deras relation befinner sig.

Sen att de som skriver ner alla förhör verkar näst intill dyslektiska, kan göra att nån felciteras.

Btw, är jag den enda som lagt märke till alla stavningar på sushi? Suchi, shuchi, suschi....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in