Resultat: .
0%
röster
2013-10-19, 15:51
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Thiago Alcantara, gjorde han världens miss när han lämnade ett Barcelona, där det kan finnas stora möjligheter att spela in sig nu när Xavi är till åren, för ett Bayern Munchen med enormt tuff konkurrens?

Nja..Det är väl same "shit"? Om han absolut ville ha speltid så skulle han gå till en mindre klubb. Men han verkade helst vilja spela under Pep, och han ville ha honom..sagt och gjort. Sen bidrar han ju till bredd och konkurrens.
Citera
2013-10-19, 17:50
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja..Det är väl same "shit"? Om han absolut ville ha speltid så skulle han gå till en mindre klubb. Men han verkade helst vilja spela under Pep, och han ville ha honom..sagt och gjort. Sen bidrar han ju till bredd och konkurrens.
Allvarligt talat så bidrar han väl inte speciellt mycket till bredd och konkurrens. Han får väl närmast liknas vid en nödlösning med tanke på hur bra alla andra är. Han är ju en säkerhetsrisk jämfört med alla andra som kan tänkas spela på den positionen.
Citera
2013-10-19, 22:19
Medlem
För övrigt såg vi idag hur viktig Hummels är för vårt spel. Han är länken mellan försvar och anfall, och utan honom får vi se ett sånt här böljande spel.
Citera
2013-10-20, 11:49
Medlem
motvalls avatar
Blandat från BL;

Schalke, som tursamt och olyckligtvis tog tre poäng i Braunschweig, har skadeproblem. Att Huntelaar är borta hela hösten vet väl de flesta. Varken Hildebrand eller KP Boateng kunde spela i helgen, nu sällar sig också Marco Höger till skadelistan. Inte bra inför CL.

Franck Ribery måste avstå från spel mot Mainz, synd för hade han kunnat delta skulle BL fått en ny ”rekordman”. Ingen av hans 38 senaste BL-matcher har slutat med förlust, ett rekord han nu delar med Holger Hieronymus från HSV (81-83). Men det kommer nya matcher för Bayern.

Precis som här får Mario Götze lovord i tysk press. Verkligen kul att han äntligen fick visa sin fotbollskunskap igen.

--------

Debatten om Kießlings ”Phantomtor” går vidare. Hoffenheim har nu lämnat in en formell protest till DFB. Frågan är rent administrativt inte direkt enkel, så det kommer inte bli ett snabbt beslut. Flera parter är inblandande, DFB (tyska fotbollsförbundet), DFL (tyska ligaföreningen) och så FIFA (!). För de sistnämnda ska visst också konsulteras. Och FIFA brukar alltid ha inställningen att en domares beslut gäller, hur fel det än kan ha varit.

Som jag ser det finns tre alternativ. Ett är att inget görs och resultatet står sig, Hoffenheim hade 22 minuter på sig att göra två mål trots allt. Alternativ två är omspel av hela matchen, det känns inte rätt enligt mig. Alternativ tre är att matchet ”återupptas” med 22 minuter kvar och ställningen 1-0 till Bayer.Det sista är Rudi Völlers förslag, utan tvivel det mest rättvisa. Men det blir då egentligen en helt ny match i vår ungefär.

Jämförelsen med Helmers mål 1994 haltar en del, den gången var det ett helt vansinnigt beslut av domaren. Bollen var aldrig ens i närheten av att vara inne i mål. Denna gång faller en stor del av skulden på arrangörsklubben, de är ju ansvariga för sin arena och för sin utrustning (typ målnät) där. För ska man hårddra frågan skulle även Leverkusen kunna lämna in en protest, denna gång gentemot Hoffenheim och deras otillåtna målnät, att det finns hål i dem så att bollar kan gå igenom är fullkomligt oacceptabelt. Var nog ”tur” att det inte var hemmalaget som gjorde spökmålet, vilket liv det hade blivit då!
Citera
2013-10-20, 12:14
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Hoffenheim har nu lämnat in en formell protest till DFB.
Vad protesterar de mot, sig själva?
Citera
2013-10-20, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Allvarligt talat så bidrar han väl inte speciellt mycket till bredd och konkurrens. Han får väl närmast liknas vid en nödlösning med tanke på hur bra alla andra är. Han är ju en säkerhetsrisk jämfört med alla andra som kan tänkas spela på den positionen.

Ja, jag tycker det borde vara närmare till startelvan i Barcelona med en åldrande Xavi och även Iniesta som närmar sig 30. Dessutom är nog båda ganska mätta med flera ligavinster, CL-vinster, VM och EM.
Citera
2013-10-20, 23:35
Medlem
fchansas avatar
Tillfälligt hemma igen efter en halv vecka i Belgien med bl a en match i Brugge på Jan Breydel Stadion och kan konstatera att Hansa Rostock nu befinner sig i fritt fall i Dritte och att man enligt de TV-kanaler jag sett de senaste dagarna behöver fler "nät-experter" till Bundesliga
Citera
2013-10-21, 10:14
Medlem
cyberkalles avatar
Hallå igen mina bratwurstvänner.

Tillbaka efter lite resor och behövlig vila.

Har hunnit se lite fotboll live München samt Augsburg hemma.
Citera
2013-10-21, 13:04
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Välkommen åter. Ska ju själv ner till Munchen och Augsburg nästnästa helg. Till Allianz hittar jag men vad är enklast i Augsburg?
Citera
2013-10-21, 13:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Välkommen åter. Ska ju själv ner till Munchen och Augsburg nästnästa helg. Till Allianz hittar jag men vad är enklast i Augsburg?
Hoppas min länk funkar från Hbf till SGL-arena
https://www.google.se/maps/preview#!data=!4m18!3m17!1m5!1sAugsburg+Hbf!2s0x47 9ebd4c969d31a5%3A0x6e7b0c98e1994a28!3m2!3d48.36544 1!4d10.88557!1m1!1sSGL+Arena%2C+B%C3%BCrgermeister -Ulrich-Stra%C3%9Fe%2C+Augsburg%2C+Tyskland!3m8!1m 3!1d26112!2d10.8716315!3d48.3821617!3m2!1i1680!2i9 46!4f13.1&fid=0

Ta taxi det är nog enklast.
Senast redigerad av cyberkalle 2013-10-21 kl. 13:36.
Citera
2013-10-21, 13:38
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Hoppas min länk funkar från Hbf till SGL-arena
https://www.google.se/maps/preview#!data=!4m18!3m17!1m5!1sAugsburg+Hbf!2s0x47 9ebd4c969d31a5%3A0x6e7b0c98e1994a28!3m2!3d48.36544 1!4d10.88557!1m1!1sSGL+Arena%2C+B%C3%BCrgermeister -Ulrich-Stra%C3%9Fe%2C+Augsburg%2C+Tyskland!3m8!1m 3!1d26112!2d10.8716315!3d48.3821617!3m2!1i1680!2i9 46!4f13.1&fid=0

Tackar. Lite väl långt att gå kanske :-)
Citera
2013-10-21, 17:38
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Härligt att se dig tillbaka!

Hoppas du höll dig till Münchentrakterna för att se fotboll, skitmatch förra helgen mot Leverkusen. Inget direkt rättvist kryss för dem.

Annars har det ju börjat ljusna för våra favoriter, se alltmer ut som FC Bayern-fotboll laget börjar spela. Haglade ett tag lovord här i Sverige/Flashback över Pep efter Citymatchen, men jag instämmer inte till fullo. Finns förtydliga brister för det, tyvärr, denna säsong. Tror inte på två raka CL-pokaler. Inget annat lag har lyckats med det så varför ens bry sig om att hoppas?

Men ett Meisterschaft bör han katalanen klara kan man tycka, med sådana spelare som finns att tillgå. Någon gång måste fabrikselvan och Klopps nybygge vika ner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in