Resultat: .
0%
röster
2014-02-05, 18:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bra skrivet.

Mindre bra skrivet i alla fall grammatiskt är det Kroos skriver på sin Facebooks-sida.

Hey Leute, in den letzten Tagen wurde viel geschrieben und vor allem spekuliert über meine sportliche Zukunft. Aber ihr solltet nicht alles Glauben was in einigen Zeitungen steht. Fakt ist : ich bin sehr glücklich bei Bayern zu spielen und meine sportliche Situation als Stammspieler ist sehr gut. Fakt ist aber auch das wir uns stand heute nicht auf einen neuen Vertrag einigen konnten. Da dieser aber noch bis 2015 läuft ist das auch kein großes Problem und wir werden sehen was die Zukunft bringt. Meine volle Konzentration liegt aber auf das sportliche und das wir wenn möglich genauso erfolgreich die Saison abschließen wie letztes Jahr ! Toni

Det låter som det lutar åt klubbyte för honom.
Det tycker jag väl inte? Känns som det vanliga snacket. Han vill högre lön kort sagt. Vilket han bör ha..

Du är lite övedrivet pessimistisk som brukligt.
Citera
2014-02-05, 19:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det tycker jag väl inte? Känns som det vanliga snacket. Han vill högre lön kort sagt. Vilket han bör ha..

Jag pessimist
Jag är ju Mr Optimist.

Men jag tolkade det som att han även idag tackat nej till ett bud från klubben.
Klart att han skall ha högre lön men hur hög.
Jag vill definitivt se honom spela i Bayern och ingen annanstans.
Citera
2014-02-05, 19:48
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83

Tycker också att det låter som en vanlig löneförhandling. Det känns inte som om Kroos har en direkt gynnsam position (jfr Boateng som nyligen förlängde till 2018 med Badstuber skadad) när Thiago äntligen har spelat en fantastisk match...och dessutom var Guardiolas favorit redan innan.

Dessutom är det den lagdel som har flest världsklass-spelare av alla lag jag känner till, så det blir nog lite tufft att få de 10 MEUR det ryktats om, han var inte direkt underbetald innan (tippar på 4-5 MEUR).

Edit: Götze har 8,5 MEUR, Lahm och Schweinsteiger 14,2 och 13,6 MEUR respektive.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-02-05 kl. 19:51.
Citera
2014-02-06, 00:41
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Bra skrivet.

Mindre bra skrivet i alla fall grammatiskt är det Kroos skriver på sin Facebooks-sida.

Hey Leute, in den letzten Tagen wurde viel geschrieben und vor allem spekuliert über meine sportliche Zukunft. Aber ihr solltet nicht alles Glauben was in einigen Zeitungen steht. Fakt ist : ich bin sehr glücklich bei Bayern zu spielen und meine sportliche Situation als Stammspieler ist sehr gut. Fakt ist aber auch das wir uns stand heute nicht auf einen neuen Vertrag einigen konnten. Da dieser aber noch bis 2015 läuft ist das auch kein großes Problem und wir werden sehen was die Zukunft bringt. Meine volle Konzentration liegt aber auf das sportliche und das wir wenn möglich genauso erfolgreich die Saison abschließen wie letztes Jahr ! Toni

Det låter som det lutar åt klubbyte för honom.

Som tidigare nämnts: han vill vara kvar. Det sportsliga, ack det sportsliga...
Citera
2014-02-06, 06:30
Medlem
cyberkalles avatar
Nytt bakslag för Hummels som blir borta i alla fall två veckor till. Trist

Jag funderade lite på vem som tjänat mest i Bayern per spelminuter och det måste väl var Robben om man ser till hela hans tid i klubben.

Badstuber har väl inte heller så bra facit och han lyckades ju förlänga kontraktet trots att ingen vet hur länge eller om han öht kommer tillbaka.
Citera
2014-02-06, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Tycker också att det låter som en vanlig löneförhandling. Det känns inte som om Kroos har en direkt gynnsam position (jfr Boateng som nyligen förlängde till 2018 med Badstuber skadad) när Thiago äntligen har spelat en fantastisk match...och dessutom var Guardiolas favorit redan innan.

Dessutom är det den lagdel som har flest världsklass-spelare av alla lag jag känner till, så det blir nog lite tufft att få de 10 MEUR det ryktats om, han var inte direkt underbetald innan (tippar på 4-5 MEUR).

Edit: Götze har 8,5 MEUR, Lahm och Schweinsteiger 14,2 och 13,6 MEUR respektive.

Måste vara brutto va? de är inte med på listan över de bäst betalda i världen - http://www.fotbollskanalen.se/franska-ligan/lista-zlatan-tjanar-mest-i-europa---men-ronaldo-kan-ga-om-snart/. Ronaldo är etta nu, publicerades innan han förlängde.
Citera
2014-02-06, 17:56
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer
Måste vara brutto va? de är inte med på listan över de bäst betalda i världen - http://www.fotbollskanalen.se/franska-ligan/lista-zlatan-tjanar-mest-i-europa---men-ronaldo-kan-ga-om-snart/. Ronaldo är etta nu, publicerades innan han förlängde.
Uppgifter om spelarlöner ska man nog ta med en nypa salt. Många spelare får dessutom inte bara ersättning från klubben så de är nog inte lätta att ha koll på. Till det ska då läggas de personliga reklamintäkterna eller liknande.

Som ett exempel stod i dagens Bild att Götze tjänade 12,5 MEUR och Lahm och Schweinsteiger 10 MEUR. Men jag har också sett samma siffror som Grus-Kalle. Vem kan man lita på?
Citera
2014-02-06, 18:04
Medlem
Quorthons avatar
Jag tror faktiskt inte att det handlar om pengar som sådana utan att pengarna mer är en symbol för hur klubben värderar honom som spelare. Han tycker såklart att hans insatser förtjänar större uppskattning, speciellt som Götze, en yngre spelare, kommer till klubben utan att ha många års erfarenhet på absolut toppnivå och direkt landar på en högre nivå på den interna lönestegen. Finns en viss risk att oreparerbar skada på egot kan ha skett och att det blir svårt att nå en överenskommelse. Rummenigges kommentarer som kan få honom att framstå som girig lär inte heller hjälpa situationen. Bayern ser säkerligen tills hans kommersiella värde och att de faktiskt har det extremt gott ställt med mittfältare. För Bayern är det en fråga om utbud och efterfrågan medan Kroos fäster emotionella betydelser vid lönen.

Sedan kan det ju såklart vara så att det är just pengarna i sig som är viktiga, men jag tror inte det.
Citera
2014-02-06, 18:10
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xeezer

Grundlönen var 7 MEUR på Götze och 10 MEUR för Lahm/Schweini, sedan tillkommer en liten del premier och en större del reklam. Det finns säkert andra källor och andra sätt att räkna, framför allt när det kommer till spelarens "egna" reklamintäkter, tror att Lahm/Schweini får reklampengar från ägarna adidas och möjligen Audi.

Fotbollsspelarlöner är väl annars alltid netto dvs. efter skatt? För att så få spelare kan räkna ut hur mycket som blir kvar av en bruttolön...

Edit: Håller med Quorthon, för Kroos är lönen en emotionell värdemätare på vad klubben tycker om honom, han skulle inte hinna göra av med hälften i alla fall eller ens leva sämre när han slutar på den här nivån. För klubben är det ett sätt att sanera löneligan utan att direkt tappa kvalitet (Kroos är en fantastisk spelare bland många andra)
Senast redigerad av Grus-Kalle 2014-02-06 kl. 18:37.
Citera
2014-02-06, 20:14
Medlem
Läste på ett engelskt bettingforum att Dynamo Dresden sparkat tränare och sportschef, nån som vet varför?
Citera
2014-02-06, 21:33
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Läste på ett engelskt bettingforum att Dynamo Dresden sparkat tränare och sportschef, nån som vet varför?
Att tränaren skulle sparkas har jag inte hört något om men däremot så har sportchefen Steffen Menze gått ut officiellt med att han inte tänker förlänga med klubben när hans kontrakt löper ut 30 juni i år. Han säger sig vilja ha "nya utmaningar" men man kan nog ana att det hela främst har med Dynamos brist på framgång att göra.

Unnar mig för övrigt en flaska Hacker-Pschorr (1860-ölen) och några skivor Braunschweiger Mettwurst ikväll. I morgon är det fredag och då börjar äntligen Zweite igen, plus att vi på kvällen bjuds på en förhoppningsvis bra match mellan Gladbach och Leverkusen.
Citera
2014-02-06, 21:47
Medlem
Kan någon länka en sida där man kan se publiksnitt och pulbiksiffror för Bundesliga 1?

Är egentligen bara HSV jag tänker på, men hittar inte ens på deras hemsida hur mycket publik dom haft.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in