2013-10-20, 01:22
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det finns en viss sannolikhet att hon berättade om graviditeten för någon och att denne gjorde något drastiskt åt det snarast möjligt.
Den sannolikheten är dock fullständigt, komplett och totalt oberoende av om hon verkligen var gravid eller ej.
Citera
2013-10-20, 01:26
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZillionCast
"jag har läst man kan skydda genom att träna mera och äta mer grönsaker fisk istället för kött och potatis micke du måste börja äta rätt för min skull för ditt barn också du måste leva länge med oss."
Hennes ord...
Jag får ta och använda ordet som på grund av FUP'en blivit bofast i min vokabulär: Kryptiskt.

Frågan är om VB försökt snärja MB med en mer eller mindre genomtänkt graviditetshistoria. Det händer ju då och då.
Hennes kontakt med det motsatta könet verkar ju inte ha fungerat alls, att hon verkar ha en relativt normal relation till KJ av det man kan utläsa i FUP'en är ju, ja, kryptiskt det också.

Så var det förmodligen. Hon verkar ju desperat när det gäller att få som hon vill.
Gick och la sej i samma säng som vittnet Irina och hennes pojkvän...
Det funkade inte det heller.
Kryptiskt?
Citera
2013-10-20, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Men hon tog inga tentor... har det sagts i tråden.

Men hon antogs till utbildningen i stor konkurrens med andra. Måste haft bra gymnasiebetyg mao.

När hon började läsa där vet jag inte.
Citera
2013-10-20, 01:32
Medlem
Jag läser igenom förhören med KJ. Och håller med er som säger att det är irriterande. När man läser det blir det visserligen annorlunda än om man hör det men det känns som ibland de som förhör avbryter honom istället för att låta honom försäga sig när han mumlar på.

En sak jag hela tiden trott är att det är svartsjuka. Han förnekar att han är en svartsjuk person men säger också:

På sidan 1542

"På frågan om Kristoffer fortfarande har känslor för Vatchareeya svarade han att han har det,
men han har inte berättat det för henne, han vill hellre vara hennes vän än ingenting alls.
Kristoffer uppgav att han försökt stöta på henne vid ett tillfälle men hon visade att hon inte
var intresserad."

Och sen några gånger till under förhör. Detta känner jag igen med mig själv. Jag har varit kär i en tjej jag inte kunde få. Hon gav mig hintar ibland som gjorde att man trodde det var något på gång men 75% av övrig tid var det hintar åt andra hållet. Men jag gillade henne som vän också och lyssnade mer på de fåtal hintar som lutade mot att hon gillade mig. Kanske KJ kände att hon ville hem till honom som en hint. När hon sen sitter och SMS:ar och kanske till och med öppnar upp sig om sin kärlek till MB så slår det kanske tillslut slint för KJ. Det måste göra ont. Att han säger i förhör att han inte är svartsjuk är nog bara ett sätt att dölja hans motiv.

En annan sak jag tänkte på när jag läser förhöret är:

Han tänker mycket på att folk har sett honom. Som vid huset. Han fick frågan om någon såg honom. Nej, men där finns ett hus där så de kan ha sett mig. Därför erkänner han plötsligt att han varit där. Han säger många konstiga saker som om han verkligen har tänkt igenom allt. Han har koll på vad som har sagts i tidningar, vad folk i boden tror och en massa annat.

Han är dum men ändå inte. Får inget grepp om honom.
Citera
2013-10-20, 01:32
Medlem
Jag får sån förståelse för AN när jag läser förhör med henne.

Hon verkar extremt tolerant. Tom efter AF ringer henne och berättar och hon ser VB utanför restaurangen så blir hon inte så värst svartsjuk. MBs ex har bott hos dem med sonen. Det är jävligt tolerant att låta exet bo hos sig.
Citera
2013-10-20, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men hon antogs till utbildningen i stor konkurrens med andra. Måste haft bra gymnasiebetyg mao.

När hon började läsa där vet jag inte.

Stod i något förhör att luleå var hennes tredje eller fjärde val och att hon sökt in i göteborg och nån fler ort men inte kommit in där.
Citera
2013-10-20, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Så var det förmodligen. Hon verkar ju desperat när det gäller att få som hon vill.
Gick och la sej i samma säng som vittnet Irina och hennes pojkvän...
Det funkade inte det heller.
Kryptiskt?
Hennes beteende samt KJ's, MB's och AN's dito är för mig kryptiska. Deras sätt att uttrycka sig och förhålla sig till andra människor verkar både invecklade och destruktiva för alla inblandade.
Det är ju så klart bara min reflektion.

Att en ensam ung tjej söker kontakt och upplever att hon finner det hos män som egentligen mest utnyttjar henne är tyvärr inte särskilt ovanligt men stalkertendensen och hoten känns med facit i hand som ett farligt spel bland herrar som KJ, MB med flera...
Citera
2013-10-20, 01:41
Medlem
När jag läser förhören med KJ:s far och storebror får jag klart intryck av en gravt funktionsnedsatt KJ, i vardagens grundläggande behov som renhållning inklusive intimhygien, inköp, matlagning, hushållning med ekonomin (god man...), lämnar dörrar öppna, har ljuset på mer eller mindre dygnet runt, måste ständigt påminnas osv osv.

Utredningsmässigt är det naturligtvis bedrägligt med så många manliga svin i VB:s omgivning och VB:s egen mix av tillbakadragenhet och lite excentriska bekräftelsebehov. Det är svårt att motivmässigt avskriva exempelvis karatetränaren MB, och kanske finns det andra som jag inte ens riktigt minns som intressanta i sammanhanget. Orkar eller kan man inte tvinna ihop någon berättelse som kan leda misstankarna till någon annan kan man välja den reducerade vägen av teknisk bevisning och hålla KJ som ansvarig.
Citera
2013-10-20, 01:42
Medlem
Alltså måste bara kolla. Sidan 1136 med print screen över ANs facebook inlägg, är det inte exakt samma print screen som vi har haft här på FB. Med namnen överstrukna på samma sätt.

Använder polisen denna tråd till hjälp med material?
Citera
2013-10-20, 01:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida

[...]

Vart än VB vände sig stod inte en enda man upp för henne och såg henne som den människa hon var; sorgsen, vilsen, ensam, rotlös och med ett närmast desperat behov av att få höra till, att bli sedd. Nej, dessa så kallade mäns intresse för VB var allt annat än villkorslöst. Det var ju inte deras hjärtan som talade, enbart bihanget mellan deras ben... Den unga och vackra VB - sexobjektet, slasktratten...
Lyssna nu mina herrar: Hon var mer än så. Hon var mycket mer än så. VB var en kännande människa av kött och blod, värd respekt. Men ni såg aldrig det därför att ni har hjärtan av sten. Det enda ni förmådde var att trampa på henne. Ert svek är monumentalt.

Första o andra meningen mitt fetade.

K. Jo, säkert var hon mycket mer än så. Inte lätt för VB att som tolvåring komma till en främmande kultur och successivt försöka anpassa sig, vara till lags på det sätt hon trodde att killar/män förväntade sig av henne. Vissa killar/män gör det tyvärr. Är så. Förväntar sig bara sex vilket en ung oerfaren tjej från en kultur där unga tjejer av tradition är hårt hållna och tvingas lägga band på sin sexualitet men får hel andra möjligheter här att utforska vad livet kan erbjuda. Uppenbart lätt då att förväxla sex med kärlek - VB satte förmodligen likhetstecken mellan dessa, men de killar/män hon träffade gjorde uppenbarligen inte det. Visst kan sveket tyckas monumentalt, men alla män behöver inte klä sig i tagelskjorta, det finns undantag. Tråkigt att VB inte hade turen att träffa någon av dem.
Citera
2013-10-20, 01:45
Medlem
Ju mer man läser förhör från folk i KJs omgivning så tvivlar man mer och mer att han ens klarar av att fixa detta,han verkar ju vara tämligen flummig och okapabel till det mesta enligt alla i hans närhet.

Dom närmaste ger det intrycket och dom han närmat sig i andra kretsar verkar tycka han stundtals är påträngande på gränsen till obehaglig ibland.

Det ligger mer än en hund begraven i närheten av boden....
Citera
2013-10-20, 01:46
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag läser igenom förhören med KJ. Och håller med er som säger att det är irriterande. När man läser det blir det visserligen annorlunda än om man hör det men det känns som ibland de som förhör avbryter honom istället för att låta honom försäga sig när han mumlar på.

En sak jag hela tiden trott är att det är svartsjuka. Han förnekar att han är en svartsjuk person men säger också:

På sidan 1542

"På frågan om Kristoffer fortfarande har känslor för Vatchareeya svarade han att han har det,
men han har inte berättat det för henne, han vill hellre vara hennes vän än ingenting alls.
Kristoffer uppgav att han försökt stöta på henne vid ett tillfälle men hon visade att hon inte
var intresserad."

Och sen några gånger till under förhör. Detta känner jag igen med mig själv. Jag har varit kär i en tjej jag inte kunde få. Hon gav mig hintar ibland som gjorde att man trodde det var något på gång men 75% av övrig tid var det hintar åt andra hållet. Men jag gillade henne som vän också och lyssnade mer på de fåtal hintar som lutade mot att hon gillade mig. Kanske KJ kände att hon ville hem till honom som en hint. När hon sen sitter och SMS:ar och kanske till och med öppnar upp sig om sin kärlek till MB så slår det kanske tillslut slint för KJ. Det måste göra ont. Att han säger i förhör att han inte är svartsjuk är nog bara ett sätt att dölja hans motiv.

En annan sak jag tänkte på när jag läser förhöret är:

Han tänker mycket på att folk har sett honom. Som vid huset. Han fick frågan om någon såg honom. Nej, men där finns ett hus där så de kan ha sett mig. Därför erkänner han plötsligt att han varit där. Han säger många konstiga saker som om han verkligen har tänkt igenom allt. Han har koll på vad som har sagts i tidningar, vad folk i boden tror och en massa annat.

Han är dum men ändå inte. Får inget grepp om honom.

Jag får inget grepp om nån i den här härvan.
I sms-konversationen då VB sms:ar KJ efter att de inte träffats på länge skriver han "vi kan väl vara vänner?"
Hon svarar att hon "vill vara nåt mer".
Be mej inte leta upp stället i FUP. Är för trött.
Det verkar vara en del motsägelser. Överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in