Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Fanns det över huvud taget nån av manskön i VB:s närhet som inte betraktade henne som ett villigt sexobjekt allenast?
Jag trodde i min enfald att åtminstone den gamle mannen YT var annorlunda. Han som beskrev sig som en extrapappa för VB, som övningskörde med henne och som säger i fup att han nog hade bättre kontakt med VB än hennes egen familj.
Vad kläcker då denne pensionär ur sig i slutet av polisförhöret? Jo, detta häpnadsväckande:
"Y sade sedan att han inte skulle ha något emot att äga en sådan där flicka. Förhörsledaren frågade Y vad han menade med detta och då svarade Y att han menar att Y alltid haft lätt att hantera flickor och de är lätt att komma överens med. Pojkar var lite svårare att göra med, tyckte Y."
Tillåt mig vomera. Lättare att hantera och komma överens med flickor? Där fick han till det. Sanningen är ju att den "gode samariten" avslöjar sig som en kåt gammal ulv i fårakläder. Är jag snäll mot henne kanske hon är snäll mot mig, typ.
Vart än VB vände sig stod inte en enda man upp för henne och såg henne som den människa hon var; sorgsen, vilsen, ensam, rotlös och med ett närmast desperat behov av att få höra till, att bli sedd. Nej, dessa så kallade mäns intresse för VB var allt annat än villkorslöst. Det var ju inte deras hjärtan som talade, enbart bihanget mellan deras ben... Den unga och vackra VB - sexobjektet, slasktratten...
Lyssna nu mina herrar: Hon var mer än så. Hon var mycket mer än så. VB var en kännande människa av kött och blod, värd respekt. Men ni såg aldrig det därför att ni har hjärtan av sten. Det enda ni förmådde var att trampa på henne. Ert svek är monumentalt.
Å andra sidan är det svårt att respektera nån som är så efterhängsen och själv inte respekterar ens gränser och kliver över ens intigritet.
Då är det nog lätt att man blir nån som andra tar till när inget bättre står till buds.
Tragiskt vilket som.
Den där Y-gubben fick jag dåliga vibbar av redan när han framträdde i media vid dramats begynnelse.
Gubbslem i välvillig gubbeförklädnad.