2013-10-19, 23:46
Medlem
Hade VB en enda normal och sund relation? Alla killar verkar ju, mer eller mindre, satt på henne utan önskan om förhållande eller så.
Utom Alexander då, som framstår som rätt besatt på ett olustigt sätt.

I ett sånt här fall hade det ju varit trevligt om det fanns några normala relationer där hon faktiskt varit öppen och berättar vad som händer i de knäppa relationerna.
Citera
2013-10-19, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Fanns det över huvud taget nån av manskön i VB:s närhet som inte betraktade henne som ett villigt sexobjekt allenast?
Jag trodde i min enfald att åtminstone den gamle mannen YT var annorlunda. Han som beskrev sig som en extrapappa för VB, som övningskörde med henne och som säger i fup att han nog hade bättre kontakt med VB än hennes egen familj.
Vad kläcker då denne pensionär ur sig i slutet av polisförhöret? Jo, detta häpnadsväckande:
"Y sade sedan att han inte skulle ha något emot att äga en sådan där flicka. Förhörsledaren frågade Y vad han menade med detta och då svarade Y att han menar att Y alltid haft lätt att hantera flickor och de är lätt att komma överens med. Pojkar var lite svårare att göra med, tyckte Y."
Tillåt mig vomera. Lättare att hantera och komma överens med flickor? Där fick han till det. Sanningen är ju att den "gode samariten" avslöjar sig som en kåt gammal ulv i fårakläder. Är jag snäll mot henne kanske hon är snäll mot mig, typ.
Vart än VB vände sig stod inte en enda man upp för henne och såg henne som den människa hon var; sorgsen, vilsen, ensam, rotlös och med ett närmast desperat behov av att få höra till, att bli sedd. Nej, dessa så kallade mäns intresse för VB var allt annat än villkorslöst. Det var ju inte deras hjärtan som talade, enbart bihanget mellan deras ben... Den unga och vackra VB - sexobjektet, slasktratten...
Lyssna nu mina herrar: Hon var mer än så. Hon var mycket mer än så. VB var en kännande människa av kött och blod, värd respekt. Men ni såg aldrig det därför att ni har hjärtan av sten. Det enda ni förmådde var att trampa på henne. Ert svek är monumentalt.

Jag reagerade på samma sätt som du när jag läste Yngves vittnesmål fast jag fann inga ord till att beskriva min känsla. Bra att du hittade dem!
Citera
2013-10-19, 23:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Undrar om inte ett erkännande var väldigt nära när KJ satt tyst när förhörsledaren pressade honom om 112...Tror förhörsledaren har helt rätt i att V skulle trycka så samtalet kopplades till 112, men då tryckte för högt upp på knappsatsen så det blev en stjärna/asterisk istället. Att KJ satt tyst under lång tid när förhörsledaren pratade om det tror jag tyder på att han funderade på att berätta. Men istället blev det: Det kan ha varit en fick...ringning....

Men först vet han inte och han får ju mycket mer tid att fundera och svara igen.
Han svarar inte först för han vet inte, sen så förklarar han fickringning som kan ske då man sitter och bajsar. Han är inte lite svagsint den här killen. Jag gillar inte hans anatomibilder som då är under sök i februari då hans hund ska ha bitit av en elkabel.

Man får ge poliserna eloge för att dom tog reda på vad som sker då en hund biter i en elkabel, och dom gick till en expert som redogjorde för att blod inte förekommer men däremot kan hunden dö.
Han påstår att hunden blödde och ett vittne säger droppar utanför bostaden och innanför.,
Det ser inte ut som han direkt är ärlig trots att försvaret menar att han inte kan ljuga pga sin funktionsnedsättning.
Citera
2013-10-19, 23:55
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hoppsan! Då skulle jag anlitat dig här om kvällen när jag fick en älgkropp i en stor plastsäck. Mest ben men lite kött också.

Vi var tre personer för att få ned det i hanterbara delar.

Så himla simpelt var det inte. Det skall ju rymmas i en gryta också.

Hör av dig nästa gång du får en halv älg på bordet (den var väl flådd ? )

Skämt åsido, det tar inte mer än 10-15 minuter, max en halvtimma att stycka en människokropp i transportdelar, och då har huvudet avskilts från kroppen mellan andra och tredje halskotan.
Citera
2013-10-19, 23:57
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Undrar om inte ett erkännande var väldigt nära när KJ satt tyst när förhörsledaren pressade honom om 112...Tror förhörsledaren har helt rätt i att V skulle trycka så samtalet kopplades till 112, men då tryckte för högt upp på knappsatsen så det blev en stjärna/asterisk istället. Att KJ satt tyst under lång tid när förhörsledaren pratade om det tror jag tyder på att han funderade på att berätta. Men istället blev det: Det kan ha varit en fick...ringning....

Men: Hade inte V bevisligen messat fram och tillbaka med karatetränaren en bra stund efter detta? Om det stämmer, att jag kommer ihåg rätt, tycker jag inte det går ihop.
Citera
2013-10-19, 23:58
Medlem
PeterNosters avatar
Ni kan se "tatueringen" av VB på sidan 422 där det finns en teckning av den. Jag kan tyvärr inte tolka textbeskrivningen av den utan jag ser ett antal C formade märken. Märkena är i sin tur placerade så att de bildar två C det ena inne i det andra.

Något åt det här hållet:
Cc

Ett fyllt C kanske man kan kalla det. C som i Christoffer?
Järnet ser iallafall ut att medvetet ha vridits något inför varje hugg.
Kolla själva!

Varje hugg är märkt med en bokstav så om ni hittar ett D någonstans så ange bokstäverna.

E, D, G, I, K bildar det yttre C:et och F, H, J det inre enligt mig.
Citera
2013-10-19, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hör av dig nästa gång du får en halv älg på bordet (den var väl flådd ? )

Skämt åsido, det tar inte mer än 10-15 minuter, max en halvtimma att stycka en människokropp i transportdelar, och då har huvudet avskilts från kroppen mellan andra och tredje halskotan.
Då är man erfaren och utan störande mänskliga hämningar. Lägg till lite tid med dukning och paketering?
Citera
2013-10-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Ok. Så att lägga ned 10 miljoner på att utröna om ett SMS skickats eller inte med osäkert resultat är väl spenderade skattemedel enligt dig? Särskilt om det inte har direkt bäring på målet?

Om nu VB var gravid, vad gör det för skillnad egentligen? Ni stirrar er blinda på motiv. Det är en dålig utgångspunkt.

Allt är väl en avvägning, men här talar vi ju om ett test som kostar enstaka kronor och tar minuter av rättsläkarens tid.
Ska man nu ha en notering i FUP om hon var gravid eller inte är det väl lika bra att göra den ordentlig?

Om vi leker med tanken att 10 miljoner är den summa som hade varit kostnaden för att göra alla mordutredningar rejäla och bra genom att kolla upp lösa trådar är jag tämligen säker på att det vore en bra investering.
Vi talar om en miljard, styvt, per år om man inkluderar dråp.
Det blir alltså frågan om enstaka krona för skattebetalaren varje månad.

Det är ju klart dyrare att göra i vissa fall, Quick eller Södertäljemålet, och slarva och hamna i situationer där man får göra om saker i efterhand.
Södertäljemålet var förvisso jäv, men även där bottnar det i att man inte kollar upp detaljer och kör på det som verkar bra och rimligt.
När det väl sket sig hade man sopar bort 200 miljoner till ingenting.
Citera
2013-10-20, 00:04
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
4 maj
15:54 Bangsuan skickar SMS till Johansson
17:04 Bangsuan skickar SMS till B
17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker Johanssons hemadress
17:28 Berg skickar SMS till Bangsuan
17:42 Bangsuan skickar SMS till B
17:43 Bangsuan skickar SMS till B
17:46 B skickar SMS till Bangsuan
17:47 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:07 Bangsuan skickar SMS till Berg
18:13 B skickar SMS till Bangsuan
18:21 Bangsuan skickar SMS till B
18:40 Bangsuan skickar SMS till B
19:31 B skickar SMS till Bangsuan
20:32 Bangsuans telefon byter nät från 3G till 2G. Telefonen är påslagen
20:38 Bangsuans telefon byter nät från 2G till 3G. Telefonen är påslagen
23:48 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)
23:52 Växeln ropar på telefonen av okänd anledning (ingen slutsats kan dras)

Han MB säger att han svarat att han jobbar typ.

Citat:
Sammanfattning söndag 21113-05-05
Kristoffer använder sin telefon i samband med att han hämtar Vatchareeya den 4 maj klockan 15:37, sedan är det ett uppehåll i hans telefontrafik fram till klockan 00:18 den 5 maj. Klockan 00:10 kopplar Kristoffers telefon upp mot hemmamasten Artilleribat.
Kristoffers röda telefon används vid midnatt, klockan 00:19 och på morgonen kring klockan 08:00. Både kring midnatt och kring klockan 08:00 kopplade Kristoffers telefon upp mot masten Artilleribat som är den mast som täcker in hans bostad.
Efter klockan 08:00 använder inte Kristoffer sin telefon, han svarar inte på inkomna SMS eller samtal, sannolikt ligger Kristoffers telefon hemma hela dagen. Förhör med AB visar på att han kom hem till Alr kring klockan 12:00 och lämnade någon gång mellan klockan 21-22:00
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-20 kl. 00:08.
Citera
2013-10-20, 00:04
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Fanns det över huvud taget nån av manskön i VB:s närhet som inte betraktade henne som ett villigt sexobjekt allenast?
Jag trodde i min enfald att åtminstone den gamle mannen YT var annorlunda. Han som beskrev sig som en extrapappa för VB, som övningskörde med henne och som säger i fup att han nog hade bättre kontakt med VB än hennes egen familj.
Vad kläcker då denne pensionär ur sig i slutet av polisförhöret? Jo, detta häpnadsväckande:
"Y sade sedan att han inte skulle ha något emot att äga en sådan där flicka. Förhörsledaren frågade Y vad han menade med detta och då svarade Y att han menar att Y alltid haft lätt att hantera flickor och de är lätt att komma överens med. Pojkar var lite svårare att göra med, tyckte Y."
Tillåt mig vomera. Lättare att hantera och komma överens med flickor? Där fick han till det. Sanningen är ju att den "gode samariten" avslöjar sig som en kåt gammal ulv i fårakläder. Är jag snäll mot henne kanske hon är snäll mot mig, typ.
Vart än VB vände sig stod inte en enda man upp för henne och såg henne som den människa hon var; sorgsen, vilsen, ensam, rotlös och med ett närmast desperat behov av att få höra till, att bli sedd. Nej, dessa så kallade mäns intresse för VB var allt annat än villkorslöst. Det var ju inte deras hjärtan som talade, enbart bihanget mellan deras ben... Den unga och vackra VB - sexobjektet, slasktratten...
Lyssna nu mina herrar: Hon var mer än så. Hon var mycket mer än så. VB var en kännande människa av kött och blod, värd respekt. Men ni såg aldrig det därför att ni har hjärtan av sten. Det enda ni förmådde var att trampa på henne. Ert svek är monumentalt.

Håller med dig. VB formades till en människa som kände sig som en handelsvara (?)... hon kanske växte upp så? När hon upptäckte att någon utnyttjat henne, kom utpressningen? Hennes eget sätt att skipa någon typ av rättvisa? Jag är inte säker på att hon inte upplevde vissa träffar som våldtäkt. "Lars", kanske en "fin kille", kanske inte?

Det skulle vara bra om någon i den långa utredningen kunde hitta någon som faktiskt ville något annat än lägga beslag på VB, äga, sätta på, eller bara gå bärsärk på. Ja, vad är det med vissa män här? Ser vi disrespekten mot kvinnor, läs: thailändskor, i sin brutalaste form här?

Efter att ha läst vad du skriver vacklar jag lite... vad tror du om VBs beteende? Handikapp, mobbing, vad handlar det om egentligen? Hon är rätt grov i sina sms till MB, inte helt sunt för en så ung tjej, att hänga med en gammal gubbe. Letade hon efter en "pappa"? Vad betyder allt det här med männen, hur växte hon upp? Barn gör som sina föräldrar, vad hade hon fått för värderingar, hur mådde hon...? (Det vet vi, hon ville "hänga sig" – inte säkert att det bara handlade om relationen med MB, kanske hon var totalt förvirrad?)

Nå, nu är hon död, mördad och hennes minne blir "kackerlackans"... då har man stampat ut det sista av människovärdet. Hur kunde det bli så fel här?

Låt säga att VB hade ett rykte som "icke önskvärd", väl etablerat av sådana som AN, samt alla mobbande klasskompisar. Fick månne KJ för sig att VB var det rätta objektet att utöva sin sjuka önskan på, någon som han inte trodde att folk skulle bry sig om?

I utredningen, signerad "andras åsikter", verkar en hård bild av VB tona fram. Om man däremot kikat på hennes urval av filmer, texter, vad hon kommenterar är det en romantisk, längtande tjej. Positiv mot alla. Hon levde i en väldigt hård, svart värld där alla män ville ha "något", till slut tog en idiot allt från henne.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-10-20 kl. 00:14.
Citera
2013-10-20, 00:10
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Han MB säger att han svarat att han jobbar typ.
Citat:
17:09 Bangsuan har ett misslyckat samtal till 112
Telefonen befinner sig under basstationen som täcker Johanssons hemadress
[...] 18:40 Bangsuan skickar SMS till B

Tack! Då var det som jag minns det. Alltså är det misslyckade 112-samtalet antingen en felringning, eller så har KJ spelat V. Något tredje alternativ kan jag inte se.
Citera
2013-10-20, 00:10
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Ja, det va flera olika hundar varav tränade på olika slags spår.
En av dom va väl bara förruttnelse, och andra blod, sperma, och förruttnelse.
Det va väl en markering vid en skurhink? Och vilken av hundarna det va har jag inte i huvudet.

Undrar vad allt det svarta korta håret kommer ifrån man ser i lägenheten.
Hans tidigare hund? LSS hjälp som städade hos honom 3 ggr per vecka, och ändå såg det ut som fan.

LSS är varken hemtjänst eller ett städbolag. LSS står för Lagen Om Särskilt stöd. I detta omfattas icke Rutavdrag eller andra hushållsnära tjänster. Så inga missförstånd uppstår...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in