2013-10-19, 13:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Jag har läst nånstans att man kan få skägg mm efter att man dött så håret på benen kanske växt ut efter hon dött.
Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Hår#Efter_d.C3.B6den
Citat:
Det hävdas ofta att hår och naglar växer under flera dagar efter döden. Detta är en myt [10]; att det ser ut som tillväxt beror på dehydrering vilket leder till att huden drar sig tillbaka vilket gör naglarna och håret mer framträdande.[10]
Citera
2013-10-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Lägg också till hans Sushi restaurang som han driver med frun. Om hon lämnar honom vad händer då med denna? Jag brukar gå förbi där och det verkar inte vara överfullt med gäster där då iallafall. Har de belånat huset för att hålla denna drivande är det kanske inte bara restaurangen de förlorar i en konkurs (Handelsbolag).

Enligt MB själv i förhören driver han inget med sin fru,hon är bara anställd.
Citera
2013-10-19, 13:02
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Likhundar har använts, utan napp.
Jag vänder mig också mot hur man hanterat fotavtrycket. Man tycks inte ens försökt uppskatta skostorleken eller matcha den mot ett annat avtryck - exempelvis i KJ:s lägenhet.
Man tycks inte heller kollat upp andra personer i hans närhet och matchat mot deras skor.

Det är faktiskt helt åt helvete.

Om du hade läst fup innan du börjar spamma tråden med dina felaktiga slutsatser så hade du uppmärksammat att likhund markerade i hans bil, på samma ställe där blodet hittades. Hund markerade även en större yta i ett av hörnen i vardagsrummet i lägenheten, men det gick inte att hitta några fläckar att topsa då ytan var rengjord.

Oavsett din bristande kapacitet att sätta samman all bevisning och den information som finns i fup, så du kan dra rätt slutsatser, så framstår det solklart att KJ är skyldig.
Citera
2013-10-19, 13:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zverker
Jag håller med om att det var något förvirrande skrivet men de menar nog så här:

Det mesta talar för att kroppen har legat i uppemot 18 dagar. Det finns dock en möjlighet att den bara har legat i lite över 11 dagar även om detta är osannolikt.
I så fall menar han något annat än vad han skriver.
Citera
2013-10-19, 13:03
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Lägg också till hans Sushi restaurang som han driver med frun. Om hon lämnar honom vad händer då med denna? Jag brukar gå förbi där och det verkar inte vara överfullt med gäster där då iallafall. Har de belånat huset för att hålla denna drivande är det kanske inte bara restaurangen de förlorar i en konkurs (Handelsbolag).

Där besitter jag föga kunskap. Jag vet bara att ( vet och vet, men enligt FUP) MB delar företaget med en man? Ankan har bara en anställning som jag förstår och huruvida det påverkar en skilsmässa vet inte jag.
Citera
2013-10-19, 13:04
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av streetlightz
Eftersom att KJ och VB hört av kontinuerligt och han även var med henne kvällen han försvann så är det ytterst konstigt att han inte ringde henne efter det. Han verkar vara en som hade ringt av ren nyfikenhet, enda anledningen till att inte ringa är om man vet att det ej kommer att komma ett svar.

Varför låtsades han tex ringa när en kompis sa åt honom? då kunde han lika gärna ha ringt men nej han visste att inget svar skulle komma. Hans kompis sa dessutom att han satt med mobilen mot örat ett tag, som att signaler gick fram för att sen säga att hon ej svara. Det är skumt eftersom mobilsvar gick på direkt. KJ är inte oskyldig.
Tja, det är kanske olika. Hade jag haft en vän på besök som sedan försvann skulle jag inte ringa. Jag skulle utgå från att de närmast anhöriga ville att den försvunnas linje skulle vara så lite upptagen som möjligt.
Återigen. Vad förväntar man sig ska hända när man ringer en försvunnen? Att denna plötsligt svarar och är förvånad över att hen anses försvunnen? Skulle inte tro det.

Ditt andra stycke har jag inte läst än i FUP. Har inte hunnit så långt. Det du skriver är förstås mysko och lägger ännu en sten till högen angående hans eventuella skuld.
Citera
2013-10-19, 13:05
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Enligt MB själv i förhören driver han inget med sin fru,hon är bara anställd.

Okej, my bad.
Citera
2013-10-19, 13:09
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nog för att en del pekar på att KJ är den skyldige, men att han inte har ringt eller SMS:at ser inte jag som ett tecken på skuld alls. Han är inte närmast anhörig. Att närmast anhöriga ständigt ringer och skickar SMS till en försvunnen person är ganska självklart. I desperation och så.

Men övriga gör det nog inte. Varför skulle man göra det? Är personen försvunnen så är den. Är personen i knipa så ringer den ju efter hjälp istället för att vänta tills någon hör av sig.

Jag kan delvis hålla med dig, men han deltog i sökningarna och om han då tror att offret fortfarande lever och KJ inte försöker ringa alternativt sms:a VB tyder detta enligt min uppfattning att KJ visste att VB inte skulle svara.
I övrigt kan man utläsa en hel del i frekvensen av sms och tfnsamtal besvarade och ej besvarade före och efter försvinnandet. Mycket i den statistiken påvisar en del besynnerliga ageranden av KJ. Obesvarade samtal och sms, under flertalet timmar då KJ får antas vara iväg för att göra sig av med VB men att tfn. ligger kvar i lght. Inget sådant beteende (långa perioder med obesvarade samtal och smsm) finns enligt loggarna innan VB:s försvinnande.
Citera
2013-10-19, 13:09
Medlem
Citat:
Det är också en detalj som jag inte får ihop. Han verkar helt sakna motiv, visst han är konstig och beskrivs som sådan, men han verkar ändå behandlat BO bra om man jämför med andra pojkvänner/sexpartners hon haft. Planerar man ett mord gör man det inte i sitt eget hem. Hände det av en tillfällighet borde det funnits mer spår i lägenheten. KJ är långt från något geni, hemmet borde visat mer spår av städning än det gjorde. MB har däremot både motiv och visat våldsamma inslag.

Jag tänkte också på att han är väldigt snäll mot henne. Dock så verkar han inte alls kär. Mest likgiltig och nästan apatisk. Ingen passion direkt. Fast vad vet jag, det kanske är så uppe i Norrland.

Jo, MB är ju en bra kandidat, men det finns absolut ingen teknisk bevisning mot honom.

Jag tror inte att en person som KJ behöver motiv. Det kanske var som med hunden, att han vill utforska.
Citera
2013-10-19, 13:12
Medlem
VB utpressar en pojkvän/kille om 1000kr för att inte anmäla honom för våldtäkt efter ett misslyckat samlag den 12/3 om man ska tro förhören,och sen påstår hon för en ny pojkvän som redan dumpat henne två gånger att hon blivit våldtagen även den 28-29/3 när hon var på väg hem från bussen.
A minns att några dagar innan flytten till Göteborg berättar VB, att hon drömt att
hon blev gravid och att A var pappa.

Alltså vad var det för fel på henne egentligen,låter ju helt galet
Senast redigerad av Plogbil 2013-10-19 kl. 13:17.
Citera
2013-10-19, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Thailändskor brukar inte ha sådan hårväst att de behöver raka benen.

Tillräckligt mycket hårväxt att det tydligt syns på benen efter 3 veckor, men larver krypandes på dem i ett mörkt öde hus.
Citera
2013-10-19, 13:14
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Jag tänkte också på att han är väldigt snäll mot henne. Dock så verkar han inte alls kär. Mest likgiltig och nästan apatisk. Ingen passion direkt. Fast vad vet jag, det kanske är så uppe i Norrland.

Jo, MB är ju en bra kandidat, men det finns absolut ingen teknisk bevisning mot honom.

Jag tror inte att en person som KJ behöver motiv. Det kanske var som med hunden, att han vill utforska.

Här tror jag du har rätt gällande motiv frågan... det kan ju ha skett i affekt dessutom.

Folk vittnar dock om MB's temperament och den andra kvinnan som hade en affär med honom berättar hur det svartnar för honom och att han uttalar dödshot. Känns inte fullt normal han heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in