2013-10-19, 12:33
Medlem
Har bara skummat igenom delar av FUP, men min klara uppfattning är att det nog är goda chanser att han blir fälld pga tejprullen i badrummet och människoblodet i bilen som inte bara var några stänk, utan förfan pölar. Han har haft många dagar på sig att skura lägenheten och han har rengjort golvbrunnen duktigt, men bilen blev knepigare för honom att städa ur, förmodligen eftersom den stod offentligt och han hade viss tidsbrist och den redan var full av bråte och svårstädade skrymslen.

Att han inte ringt VB efter mordet kommer mest troligt också användas mot honom då de sedan tidigare haft frekvent kontakt och han rimligen borde varit en av dem som var mest orolig över hennes försvinnande och ringt som en galning, skickat mess på Facebook osv. Att han varit dum mot henne tidigare kommer nog också nämnas. Sammantaget finns riktigt bra trådar för att binda honom till mordet anser jag som lekman.

Vad gäller mistsänkt GM undrar jag lite vad VB såg hos honom. Räcker med en blick på lägenhetsbilderna för att förstå att man ser en bostad som tillhör en vapenfixerad och störd person som inte ens bryr sig om att bädda sängen med underlakan utan sover direkt på en smutsig madrass med en filt över sig. Av facebookkonversationerna att döma verkar han inte heller särskilt smart eller trevlig, så va fan skulle hon dit att göra? Tragiskt.
Citera
2013-10-19, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Kan det vara så att KJ våldtog VB och det var därför hon ringde till 112?

De som hittade benen vittnar om hår på underbenen, hade man haft sex med någon utan att ha rakat benen först? Inte jag iaf.

Thailändskor brukar inte ha sådan hårväst att de behöver raka benen.
Citera
2013-10-19, 12:34
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Om man kommer dit på natten och parker sin bil så att bagageluckarna är mot varandra. Och täcker över kroppen med en filt eller vad som helst, filten kan man ta med sig därifrån sen när hon är i KJs bagagelucka. Det tar nån sekund bara, liten risk för upptäck och mycket tyngre bevis mot KJ.

Nä, jag tror bara att KJ gjorde några slarvfel, som han inte tänkte på nör han planerade det perfekta mordet.

Det är också en detalj som jag inte får ihop. Han verkar helt sakna motiv, visst han är konstig och beskrivs som sådan, men han verkar ändå behandlat BO bra om man jämför med andra pojkvänner/sexpartners hon haft. Planerar man ett mord gör man det inte i sitt eget hem. Hände det av en tillfällighet borde det funnits mer spår i lägenheten. KJ är långt från något geni, hemmet borde visat mer spår av städning än det gjorde. MB har däremot både motiv och visat våldsamma inslag.
Citera
2013-10-19, 12:36
Medlem
Det är nästan så att denna tråd har spårat ur nu efter att Fuppen kom ut. Det har nu tillkommit en massa fredags-konspirationsteoretiker som inte som inte kan skilja på svart o vitt.
Innan var det en mycket sakligare diskussion. Trots att det då fanns mindre bevis i potten.
De gottar sig nu i snaskigheterna hos folk som inte har det minsta med detta usla brott att göra.

Den åtalade är nu till skillnad ifrån alla andra "misstänkta" dränkt i glasklara bevis , med halva bilen full av blod t.ex. Och värre kommer det att bli när han skall förklara sig i rätten. I förhören framstår ju han som totalt likgiltig och hittar på lögner som folk kommer att skratta åt den 31 oktober. Den här gubben lider inte bara av Aspergers sjukdom. Det är mycket värre än så. Och farligare än så.
Riksbusar som t.ex Le*f A*myhr , Sveriges längst sittande livstidare, framstår ju som en trevlig prick och hans dubbelmord finns det åtminstone förklaring till, jämfört med vad man ser här. Ruggigt .

Dessutom undrar jag om inte det finns litet rasistinslag i detta mord.
Citera
2013-10-19, 12:40
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremiah
Längesedan jag skrev i tråden.

Efter att läst igenom FUP:en är jag helt övertygad om att KJ är skyldig.
Bara en sådan sak som att KJ aldrig ringt eller sms:at till VB efter att hon försvann är ett mycket starkt bevis på att han är inblandad och högst sannolikt skyldig. Varför skall man ringa eller smsa någon som aldrig kommer svara? Ett stort misstag av KJ.

I övrigt finns massor i FUP:en som pekar mot KJ.

Nog för att en del pekar på att KJ är den skyldige, men att han inte har ringt eller SMS:at ser inte jag som ett tecken på skuld alls. Han är inte närmast anhörig. Att närmast anhöriga ständigt ringer och skickar SMS till en försvunnen person är ganska självklart. I desperation och så.

Men övriga gör det nog inte. Varför skulle man göra det? Är personen försvunnen så är den. Är personen i knipa så ringer den ju efter hjälp istället för att vänta tills någon hör av sig.
Citera
2013-10-19, 12:43
Medlem
FilMedKattsands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton
Det är nästan så att denna tråd har spårat ur nu efter att Fuppen kom ut. Det har nu tillkommit en massa fredags-konspirationsteoretiker som inte som inte kan skilja på svart o vitt.
Innan var det en mycket sakligare diskussion. Trots att det då fanns mindre bevis i potten.
De gottar sig nu i snaskigheterna hos folk som inte har det minsta med detta usla brott att göra.

Den åtalade är nu till skillnad ifrån alla andra "misstänkta" dränkt i glasklara bevis , med halva bilen full av blod t.ex. Och värre kommer det att bli när han skall förklara sig i rätten. I förhören framstår ju han som totalt likgiltig och hittar på lögner som folk kommer att skratta åt den 31 oktober. Den här gubben lider inte bara av Aspergers sjukdom. Det är mycket värre än så. Och farligare än så.
Riksbusar som t.ex Le*f A*myhr , Sveriges längst sittande livstidare, framstår ju som en trevlig prick och hans dubbelmord finns det åtminstone förklaring till, jämfört med vad man ser här. Ruggigt .

Håller med om min fetade där, tror inte heller att det här bara rör sig om lite aspergers, tror inte heller på när föräldrarna mer eller mindre säger att K.J knappt kan hantera kniv och gaffel. Får starka R*cky An*ersson vibbar här, finns ju en del likheter mellan det här styckmordet och det R.A är dömd för.
Citera
2013-10-19, 12:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Har för mig att det inte verkade som hon haft vaginalt sex innan hon mördades. Tanken var ju att hon ville bort från hemmet för att kunna plugga utan störande moment så som dator mm. Enligt KJ utförde de oralsex på varandra. Varken BO eller KJ verkar ha varit individer som störs av orakade ben.

Antar att hon inte rakat bort könsbehåringen heller. Bush is back ...
Senast redigerad av MBoudine 2013-10-19 kl. 12:56.
Citera
2013-10-19, 12:47
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleyton

Men motiv tycker jag det finns en annan som har, förutom KJ ( vad nu hans motiv ska vara) och det gäller MB's rykte som tränare, familjefar och äkta man. Hans familj riskerades att rasa samman pga hans svårigheter att hålla sig till en kvinna. Hon stalkade honom på slutet och det var nog jobbigt för
honom.

Är MB ännu tränare? Eller ses hans handlingar som oproffsiga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nog för att en del pekar på att KJ är den skyldige, men att han inte har ringt eller SMS:at ser inte jag som ett tecken på skuld alls. Han är inte närmast anhörig. Att närmast anhöriga ständigt ringer och skickar SMS till en försvunnen person är ganska självklart. I desperation och så.

Men övriga gör det nog inte. Varför skulle man göra det? Är personen försvunnen så är den. Är personen i knipa så ringer den ju efter hjälp istället för att vänta tills någon hör av sig.

Eftersom att KJ och VB hört av kontinuerligt och han även var med henne kvällen han försvann så är det ytterst konstigt att han inte ringde henne efter det. Han verkar vara en som hade ringt av ren nyfikenhet, enda anledningen till att inte ringa är om man vet att det ej kommer att komma ett svar.

Varför låtsades han tex ringa när en kompis sa åt honom? då kunde han lika gärna ha ringt men nej han visste att inget svar skulle komma. Hans kompis sa dessutom att han satt med mobilen mot örat ett tag, som att signaler gick fram för att sen säga att hon ej svara. Det är skumt eftersom mobilsvar gick på direkt. KJ är inte oskyldig.
Citera
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Kan det vara så att KJ våldtog VB och det var därför hon ringde till 112?

De som hittade benen vittnar om hår på underbenen, hade man haft sex med någon utan att ha rakat benen först? Inte jag iaf.

Jag har läst nånstans att man kan få skägg mm efter att man dött så håret på benen kanske växt ut efter hon dött.
Citera
2013-10-19, 12:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Jag har läst nånstans att man kan få skägg mm efter att man dött så håret på benen kanske växt ut efter hon dött.

Absolut ingenting kan fortsätta växa på en avliden. Läs om. Läs rätt.
Citera
2013-10-19, 12:57
Medlem
Ptolemaioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men motiv tycker jag det finns en annan som har, förutom KJ ( vad nu hans motiv ska vara) och det gäller MB's rykte som tränare, familjefar och äkta man. Hans familj riskerades att rasa samman pga hans svårigheter att hålla sig till en kvinna. Hon stalkade honom på slutet och det var nog jobbigt för
honom.

Är MB ännu tränare? Eller ses hans handlingar som oproffsiga?

Lägg också till hans Sushi restaurang som han driver med frun. Om hon lämnar honom vad händer då med denna? Jag brukar gå förbi där och det verkar inte vara överfullt med gäster där då iallafall. Har de belånat huset för att hålla denna drivande är det kanske inte bara restaurangen de förlorar i en konkurs (Handelsbolag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in