2013-10-19, 00:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Har sökt nu i pdf:en, men den finns inte.

Har även tagit den snårigare administrativa vägen. Häng med!

Kollar man uppdragsgivarens beteckning och SKL:s materialnummer visar detta följande:

SPÅRBETECKNING - BESKRIVNING - LÖPANDE MATERIALNUMMER

BD1/316-13/S060 = "TOPS - Perinum/mellangård" = 201300745722

BD1/316-13/S061 = "TOPS - Inre (små) blygläppar/Imtroitus" = 201300745723

BD1/316-13/S062 = "Besudl på tops Stentr. Nedersta sättsteg upp till lght." = Inget löpnummer!

BD1/316-13/S063 = "Besudl på tops från fåtölj framkant/armstöd (närmast balk..dörr)" = Inget löpnummer!

BD1/316-13/S064 = "Besudl på tops från fåtölj framkant närmast hallen" = Inget löpnummer!

De tre sista spåren har alltså ingen löpnummer hos SKL!

Om de hade skickats in skulle de sluta på 24, 25, 26.

Ditt eftersökta spår (S063) = skulle har 201300745725

Men kollar man vilket gods (G039) som nu fick löpnumret 201300745725 så hittar man istället en trosa!

"BD1/316-13/G039 Trosa - Okänt/ På golvet i Inge Barsks tjänsterum, i
papperspåse."

Slutsats: två blodbesudlingar från två separata fotöljer i vardagsrummet har inte testats alls!
Hade polisen fått förstärkning från Spekeröd?

Fläcken på fåtöljen reagerade positivt på test på blod. Men det testades inte för humant blod, jämför fläcken utanför ytterdörren som båda testerna gjordes på.
Citera
2013-10-19, 00:11
Medlem
Chirpas avatar
Läser med förundran sidan 1761.

H: Ja, hur hamnade blodet i min bagagelucka.
F: Mmm. Kan du utveckla det?
H: Ja, men...vem är det som har varit in och sätt in blod i mi...in i min ba...bagagelucka. F: Mmm.
F2: Vem har sagt att det är i bagageluckan?
H: Va?

Jag håller på många sätt med vissa andra här om att det kvarstår frågor om eventuella andra inblandade men att KJ är rätt GM framstår ändå som ganska uppenbart.
Citera
2013-10-19, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Det sägs på sidan 312 (298) att "ingen skospårsundersökning har genomförts i Kristoffers lägenhet" just bara därför att han och Vatchareeya kände varandra och hade varit tillsammans i lägenheten. Men när det vid de upphittade benen i den gula byggnaden fanns ett spår av en sko som de inte kunnat identifiera borde de kanske göra en skospårsökning i hans lägenhet. Kanske samma spår av den skon finns hemma hos Kristoffer, vilket då skulle kunna bevisa att antingen han har varit där eller någon som han känner.

De undersökte lägenheten med BlueStar för att söka efter blodfläckar. Står det någonstans att även hundar sökt igenom lägenheten efter spår av likdoft? I fallet med Madeleine McCann som försvann (dödades?) i Portugal lyckades ju hundar hitta likdoft bakom en soffa och i ett klädskåp, så kanske hundar skulle kunnat hitta likdoft även i Kristoffers lägenhet om de användes där.

Du får gärna dela upp din text i olika stycken. Det blir mycket lättare att läsa då.

Likhundar har använts, utan napp.
Jag vänder mig också mot hur man hanterat fotavtrycket. Man tycks inte ens försökt uppskatta skostorleken eller matcha den mot ett annat avtryck - exempelvis i KJ:s lägenhet.
Man tycks inte heller kollat upp andra personer i hans närhet och matchat mot deras skor.

Det är faktiskt helt åt helvete.
Citera
2013-10-19, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Frågan är lösryckt, från något sammanhang antar jag; från vilket?

Kanske är det detta du refererar till:

http://en.wikipedia.org/wiki/Low_copy_number

Så vitt jag förstår det handlar det om att detektera ytterst små mängder DNA som går att härleda till en specifik individ. Utgångsmaterialet, besudlingen, whatever, är oerhört litet, men ändå möjligt att amplifiera för detektion. Kontamineringsrisken/bruset blir då ett relativt större problem än om du skulle haft en rejäl blaga av någon misstänkts vävnad att utgå från.
Citera
2013-10-19, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
De satt ju i köket i föräldrahemmet mellan 21 till 05 sjöng, spelade dragspel resp gitarr. I stället för att vara på irländsk afton på hotell Bodensia. Glasklart alibi.

Inte för att vara en petimeter men ... det var föräldrarnas stuga och dom var inte själva närvarande. Däremot dessa tre män.
Citera
2013-10-19, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hade polisen fått förstärkning från Spekeröd?

Fläcken på fåtöljen reagerade positivt på test på blod. Men det testades inte för humant blod, jämför fläcken utanför ytterdörren som båda testerna gjordes på.

Alltså... om vi glada amatörer kan lista relativt många konstigheter redan nu på rad så borde KJ:s advokat ha en "field day".
Här har man gått och trott att polisen gjort en rejäl utredning och så är det ännu en jävla skitutredning i klass med det man presterade runt Esa Rano.

Inge Barsk är, på riktigt, så jävla oduglig. Det sa man redan för 10 år sen och han tycks ju inte ha blivit bättre.
Citera
2013-10-19, 00:16
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
En random grej:
Man lägger fram sms-trafiken mellan KJ och VB till och med ett halvår före mordet.
Inte vid något tillfälle framstår KJ som arg, aggressiv eller svartsjuk. Dom verkar överhuvudtaget inte sms-bråka.

I skenet av det skulle jag framstå som en psykdåre av mått i alla mina tidigare förhållanden.

KJ kanske har ett mer kliniskt förhållande till VB? Han ser på henne som ett objekt, några djupare känslor finns inte? En viss kyla bör underlätta för den som utför ett sådant här brott. Har KJ djupare känslor för någon, behöver han spela en roll för att verka "mänsklig"?
Citera
2013-10-19, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Enligt henne själv så skadar hon sig var och varannan dag, blir inlåst i 4 timmar i träningslokalen, en nära vär dör, etc etc. En riktig drama queen.
Om folk från kataren säger att hon inte har varit skadad så tror jag faktiskt mer på dem.

Fast det är ju C Sämilä eller vad fan kärringen heter som uppger att hon flera gånger sett det med egna ögon. Så det är ju inte VB:s ord.
Jag har ingen anledning att betvivla det och det har ingen annan heller.
Citera
2013-10-19, 00:18
Medlem
Jag vet inte om det har kommit upp än, men ett tag var det mycket spekulationer om någon text i ödehuset. Har läst hela FUP men har inte sett det/måste ha missat det. Något som lägt märke till något?
Citera
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte för att vara en petimeter men ... det var föräldrarnas stuga och dom var inte själva närvarande. Däremot dessa tre män.

Föräldrarna var utomlands och lillebror var i föräldrahemmet med kompisen. Det var dit KJ åkte i fyllan enligt hans egen berättelse. Eller missade jag något när jag läste.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
KJ kanske har ett mer kliniskt förhållande till VB? Han ser på henne som ett objekt, några djupare känslor finns inte? En viss kyla bör underlätta för den som utför ett sådant här brott. Kan KJ agera starkt? Har han djupare känslor för någon?

Han framstår ju i såväl förhör som all kommunikation som i det närmste apatisk.
Citera
2013-10-19, 00:19
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Penispung
Fast det är ju C Sämilä eller vad fan kärringen heter som uppger att hon flera gånger sett det med egna ögon. Så det är ju inte VB:s ord.
Jag har ingen anledning att betvivla det och det har ingen annan heller.

Tycker du illa om VBs mor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in