2014-10-21, 00:37
  #17989
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExMachina
Testade övre och undre plåtarnas pansar igår kväll på en VK4502B, körde Object 263 och sköt inte igenom med guld ammo med 330 pen, fronten var vinklad mot mig och jag gissade på att jag skulle pena med guld ammo men icke! (skulle siktat på tornlucka och kulsprutelucka istället)

VK4502B är en grym vagn


Håller med, blev faktiskt förvånad när jag fick den. Man behöver inte ens "skrapa" med den.

När jag spelar VK4502B så åker jag ut lite med fronten först, pang, bounce. DÅ åker jag ut o skjuter. Sen tillbaka i samma läge innan jag sköt, repetera det tills motståndaren är död eller gett upp.
Blir nästan lite tråkigt ibland
__________________
Senast redigerad av spirdala 2014-10-21 kl. 00:42.
Citera
2014-10-21, 00:40
  #17990
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExMachina
Testade övre och undre plåtarnas pansar igår kväll på en VK4502B, körde Object 263 och sköt inte igenom med guld ammo med 330 pen, fronten var vinklad mot mig och jag gissade på att jag skulle pena med guld ammo men icke! (skulle siktat på tornlucka och kulsprutelucka istället)

VK4502B är en grym vagn
du skall inte skjuta heat mot vinklad armor....
det är vad man har apcr till :P
Citera
2014-10-21, 01:59
  #17991
Moderator
Arne.Ankas avatar
Skiten krasha för mig igår, alla inställningar åt helvete och xvm kuka ur totalt.
Har fixat det mesta men en sak strular, förr när jag skrev i chatten fick jag team chatt men nu är det global chatt istället, hur får jag team chatt som första alternativ?


Problemet löst, bockade ur "save message recipient"
__________________
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-10-21 kl. 02:17.
Citera
2014-10-21, 08:23
  #17992
Medlem
spirdalas avatar
Dom måste verkligen göra nått åt Maus nästa patch, det är liksom ingen ide o spela. Om man har riktigt tur och får spela en bana som är trång kanske man kan göra lite damage, annars är det helt katastrof. Nu förstår jag varför man aldrig ser några som spelar den.


Är det en bana som är lite öppen, innan man ens hunnit kommit till striden, ja då har man fått en smäll i sidan eller så har arty fått in en smäll och man blir trackad= GAME OVER


På statsen så ser den hyfsad ut, men gud vilket jävla skit att spela med.

"Men du kan inte spela", "du kan inte vinklarna", "du spelar den fel" Fuck off med den skiten, Maus är verkligen värdelös.

Om dom tog bort weakpoint lower plate, lite bättre bössa, ja då kanske man vill spela den. Som det är nu, spelar hellre tier 8 vagn mot tier 10.


Någon som känner igen sig?
Citera
2014-10-21, 08:36
  #17993
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
har den verkligen så dålig sidearmor ?
vet vad den har på pappret men har inte pennat en sådan när den sidescrapat
funderar på att köpa den igen, men blir säkert ninja nerfad i bästa patch


Sämre side armour än E-75, så man måste vara försiktig med sidescraping.
Att du inte pennat den när den sidescrapat är för att man kan få rätt extrema vinklar pga rear turret.
Det var så jag spelade den innan buffen, gömmer LFP bakom ett hörn och kör ut med baken och sidescrapade med en extrem vinkel. Nu efter buffer gör jag samma sak, nu är fronten så bra att jag bara köra rakt fram och mördar folk i den.

Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Håller med, blev faktiskt förvånad när jag fick den. Man behöver inte ens "skrapa" med den.
När jag spelar VK4502B så åker jag ut lite med fronten först, pang, bounce. DÅ åker jag ut o skjuter. Sen tillbaka i samma läge innan jag sköt, repetera det tills motståndaren är död eller gett upp.
Blir nästan lite tråkigt ibland

Sidescrapa i VK4502B är svårare pga sämre side armour, utan det är snarare fronten fram och en mindre vinkling på tanken. Inte i närheten av vad en E-75a skulle gjort.
För övrigt, det där fungerar bara på mindre bra spelare.
Jag har inga större problem med VK4502B, jag vet hur den ska tas och spelare i allmänhet förstår inte konceptet taktisk reträtt.
Citera
2014-10-21, 08:47
  #17994
Medlem
spirdalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac

spelare i allmänhet förstår inte konceptet taktisk reträtt.


Precis, det är det där som är så jävla tråkigt, man ser folk framför sig åker på smällar så dom till slut efter 30 sekunder är nere på 10%.

Då till min förvåning ska dom flesta pröva ännu en gång till. Dom åker fram o chansar på att något mirakel ska hända och så 2 sekunder senare är dom dö. Då har jag kommit fram till position med min VK4502B.

Då får man börja o brottas med en tank minus i laget.
Citera
2014-10-21, 11:13
  #17995
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirdala
Dom måste verkligen göra nått åt Maus nästa patch, det är liksom ingen ide o spela. Om man har riktigt tur och får spela en bana som är trång kanske man kan göra lite damage, annars är det helt katastrof. Nu förstår jag varför man aldrig ser några som spelar den.


Är det en bana som är lite öppen, innan man ens hunnit kommit till striden, ja då har man fått en smäll i sidan eller så har arty fått in en smäll och man blir trackad= GAME OVER


På statsen så ser den hyfsad ut, men gud vilket jävla skit att spela med.

"Men du kan inte spela", "du kan inte vinklarna", "du spelar den fel" Fuck off med den skiten, Maus är verkligen värdelös.

Om dom tog bort weakpoint lower plate, lite bättre bössa, ja då kanske man vill spela den. Som det är nu, spelar hellre tier 8 vagn mot tier 10.


Någon som känner igen sig?

Typ så jag kände när jag spelade Jagdpanzer E100 värdelös vagn stor som ett hus noll camo och värdelös kanon som kanske om man hade tur fick in 2 pens sen var man trackad och nästna dödad.. håller med om att dom stora tankarna blir trackade på tok för lätt som sagt och var ju ett helvete att spela på banor som hade 3 arty också haha så den är såld sen länge och stannar på tier 9 jagdtiger istället.
Citera
2014-10-21, 13:14
  #17996
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Typ så jag kände när jag spelade Jagdpanzer E100 värdelös vagn stor som ett hus noll camo och värdelös kanon som kanske om man hade tur fick in 2 pens sen var man trackad och nästna dödad.. håller med om att dom stora tankarna blir trackade på tok för lätt som sagt och var ju ett helvete att spela på banor som hade 3 arty också haha så den är såld sen länge och stannar på tier 9 jagdtiger istället.

Njae, ok att den är stor som ett hus och har kass camo, men kanonen är ju helt insane. Det är det enda som gör vagnen spelvärd överhuvudtaget. Vilka andra vagnar förutom arty och dödsstjärnan gör 1k+ dmg vid varje träff? Står man rätt med den är den helt sinnessjuk.
Citera
2014-10-21, 15:53
  #17997
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
du skall inte skjuta heat mot vinklad armor....
det är vad man har apcr till :P

Guld ammo på obj 263 är apcr, måste varit RNG som spökade
Citera
2014-10-21, 16:02
  #17998
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
T-71 som man har innan är ju ta mig tusan den näst roligaste lighten i spelet (har inte kört de nya) tätt efter AMX 13 90. Älskar båda dessa vagnar.
Har T-69 upplåst och klar och har en helt ok crew från Chaffee sport kampanjen med nästan 3 skills på samtliga. Ska kanske testa den snart då.

Idag hände det! Köpte T69 och drog ut på en första tur, laddade 16 guld och hann göra 250 skada innan en Pershing träffade mig och dödade mig på första jävla träffen! Ammorack, bombang goodbye! Herrejävlars sugröv! Aldrig dött så fort.
Citera
2014-10-21, 17:49
  #17999
Moderator
Amirons avatar
Har kört några rundor med min Jackson idag, och helvitte vad kul det är att vara sniper med 90 bössan. tyvärr så suger ju armorn babianarsle men bössan väger upp det
Citera
2014-10-21, 18:10
  #18000
Medlem
Tänkte bara berätta att jag hittade felet som fick WOT att crasha min dator, det va något så idiotiskt som webkamera drivrutiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in