2013-10-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Är ganska säker på att klaner i sig är live men att som plastdunkk säger så clan wars inte det.

förtydligande...

CW är "live", i betydelsen funktionellt, aktiverat osv, dock räknas det som beta av någon anledning.
Det som senast är tillfört på CW på world map är spionage och counter spionage. samt ransack av provinser för att loota provinsens guldinkomst 5 dagar framåt, dvs ingen annan som tar provinsen kan få inkomst.
Det som skall komma är möjlighet att sabotera motståndarens chips och öka risken för riots i provinser. samt försvar emot detta såklart.

Om det efter detta är releaseversion på CW vet jag itne, eller vad som eventuellt saknas.

Men CW fungerar för det mesta, man tjänar guld på provinser, kartan funkar (oftast) kriget är i full gång sedan två år tillbax. Dock med betastatus
Citera
2013-10-18, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Flashback äger T49 på vbaddict nu
Jag etta och EJ tvåa.

http://www.vbaddict.net/tankstats/usa/td/t49-41

Pff, plutonade med t6vagnar nästan alla mina matcher i t49an för att få ett bra max exp för att vinna 15 års premium. :P

Kolla in "sighline"s stats på e-25an annars, han har snuskigt bra stats med den, men han kör den rätt så seriöst, jag älskade att flyga omkring med den som en OP scout och brukade inte allt för mycket allvar med den :P. Med det sagt så är jag långt ifrån säker på att jag skulle kunna slå sighlines stats, men jag tror att jag slår honom rätt så duktigt på spotting damage och avstånd mellan mig och vagnarna jag skjutit på med e-25an.

Bra jobbat, men åter igen, alla rating system visar så sjukt lite i slutändan. Det känns som att någon med "bra" stats måste till att säga det för att folk ska orka bry sig.

Cheers,
EJ
Citera
2013-10-18, 19:54
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacBue
Pff, plutonade med t6vagnar nästan alla mina matcher i t49an för att få ett bra max exp för att vinna 15 års premium. :P

Kolla in "sighline"s stats på e-25an annars, han har snuskigt bra stats med den, men han kör den rätt så seriöst, jag älskade att flyga omkring med den som en OP scout och brukade inte allt för mycket allvar med den :P. Med det sagt så är jag långt ifrån säker på att jag skulle kunna slå sighlines stats, men jag tror att jag slår honom rätt så duktigt på spotting damage och avstånd mellan mig och vagnarna jag skjutit på med e-25an.

Bra jobbat, men åter igen, alla rating system visar så sjukt lite i slutändan. Det känns som att någon med "bra" stats måste till att säga det för att folk ska orka bry sig.

Cheers,
EJ

Haha, sen kör jag ju nykter för det mesta. Enda vagnen jag kör superpackad är typ KV1S. Tror du ligger ungefär 10% högre i snitt än mig i WN7 om vi kör samma saker. Dock sjukt nöjd med T49:an oavsett vad. Hellcaten har dock gått sämre.. 2700ish men det är väl iofs godkänd. Inte gått in dina magiska manövrar där. Sjukt imponerad hur du överlever ibland på tighta ytor bland småkullarna.

E25:an ligger jag på runt 3200 nuförtiden men pga gamla synder kommer jag inte komma över 3100. Lite trött på den nu också efter nästan 1000 matcher. Dock är den riktigt trevlig. Är mer sugen på att plutona nu på tier X men har ingen att köra med så det får bli mer low tier. Där kan man iaf carrya solo ofta.
Citera
2013-10-18, 21:16
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacBue

Cheers,
EJ

Vill säga att det är rätt trevligt att se dig när du kör live.. Du har blivit lite av en idol för en gammal man med diskbråck som mig
Citera
2013-10-18, 21:31
Medlem
Fruktansvärd kväll, kanske den värst hittills för mig. Hamnar i den ena apflocken efter den andra. Hur är det möjligt att hamna i sådana usla ojämna MM? WR sjunker som en sten.
Citera
2013-10-18, 23:58
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Fruktansvärd kväll, kanske den värst hittills för mig. Hamnar i den ena apflocken efter den andra. Hur är det möjligt att hamna i sådana usla ojämna MM? WR sjunker som en sten.
för att WG vill inte ha stats bögar, dom vill att alla skall ligga på 49% - 1% - 49%
just go with the flow
man kan aldrig påverka sin egen winrate, man måste bara ha tur med matchmaking för att ligga plus 50% och otur med matchmaking för att ha under 50%
iofs så räknar jag inte pollacker i kv1s med 320 i eff rating och 36 i winrate där
Citera
2013-10-19, 00:06
Medlem
ESS-Lunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380

82% win på 80 matcher idag, så visst går det att vinna mycket idag även utan pluton. Anpassa dig efter pöbeln och spela tanks som kan rädda kassa lag och utnyttja dåliga spelare i motståndarlaget.
Citera
2013-10-19, 00:36
Medlem
So, this happened...

http://i.imgur.com/KtCoBEy.jpg

Vi hade ingen anledning att behålla en landningszon, så vi tänkte testa nåt... Om inte tiden hade tagit slut hade vi vunnit, men nu fick vi oavgjort och får sitta med den där jävla landbiten ändå. Jag är i FVn, hyfsad match.
Citera
2013-10-19, 02:36
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
So, this happened...

http://i.imgur.com/KtCoBEy.jpg

Vi hade ingen anledning att behålla en landningszon, så vi tänkte testa nåt... Om inte tiden hade tagit slut hade vi vunnit, men nu fick vi oavgjort och får sitta med den där jävla landbiten ändå. Jag är i FVn, hyfsad match.

Hur får du tanksen i två rader nedanför? Jag har bara en lång rad
Citera
2013-10-19, 04:11
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
mod, kolla på curse, vet tyvärr inte vad den heter, jag gillar att skrolla genom min nästan 60 tanks :P
Citera
2013-10-19, 04:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Mods, testa googla på "wot tank carousel"
Citera
2013-10-19, 04:20
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
82% win på 80 matcher idag, så visst går det att vinna mycket idag även utan pluton. Anpassa dig efter pöbeln och spela tanks som kan rädda kassa lag och utnyttja dåliga spelare i motståndarlaget.
problemet är när xvm säger du har 5% chance att vinna och hela ditt lag är rött medans motståndarna har lila, blå och som sämst gröna då är det svårt att utnyttja dom dåliga spelarna, vi i platoonen väljer då som oftast att slå ut dom som har så höst eff rate, alt WR bara för att hindra att dom överlever :P

vi följer efter lemmings nu, vi är trötta på att våra 10!!! tanks slås ut av motståndarens 5 tanks, medan vi andra 5 tanks håller bort 10 tanks och hindrar dom från att avancera.

fattar inte hur efterblivna polacker är som kan bli utslagna när dom är 2/1 ratio
iofs så är en typisk polack en person i en kv1s "SIEMA!" kör rakt ut i mitten, blir spottad, får av ett skott som 10% av gångerna skadar och sedan dör, skriker sedan i chatten om campers och noobs när det har gått 1min och 30 min av matchen

antar det är så dom spelar när dom är fler, bara rushar in och blir slaktade av färre tanks i bättre positioner

ja och polacker tror at en maus kan hinna tillbaka och decappa från andra sidan kartan också
går fan inte att förklara det för dom heller :P

den som får MINST polacker i sitt lag kommer att vinna helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in