Citat:
Ursprungligen postat av
Infinity1
Precis det jag försöker förmedla, med detta borde polisen kunnat se ett mönster. Var det bråk mellan VB och MB etc.
Detta är inte film, det är för mycket tillfälligheter för att jag ska se att det är någon annan GM. Om det finns en mGM låter jag vara osagt, men KJ har en stor del av det och är inte han GM så borde han öppna munnen istället för att försöka hänga ut lokala förmågor som inte ens hade kontakt med VB.
Vad han borde göra är ju en helt annan femma och ingenting han kan dömas för.
Om någon är ute efter att plantera bevis så är det ju i sak inte jättesvårt ändå, med tanke på hur obrydd KJ tycks vara om sitt hem och sin bil.
En tejprulle och lite blod, thats about it.
Att KJ lämnat DNA på foten kan teoretiskt ha skett innan mordet och att det ger svag träff kan ju bero på att benet tvättats slarvigt.
Jag vette fan om man ens har ett säkert case på brott mot griftefriden om försvaret går in hårt på plantering och ifrågasätter precis alls, vilket man så klart ska göra.
Ett praktexempel som jag tycker styrker att polisen bestämt att det är KJ och ingen annan som gjort detta är följande skrivelse från telefontrafiken:
Torsdag 9 maj
Kristoffer söker efter Vatchereeya... bla bla bla...
Det finns inga mastuppkopplingar som styrker att Kristoffer åker till hemadressen för att sova.
Det tycker jag visar vad man har för inställning till saken. Det ska alltså bevisas att KJ sov hemma, telefontrafiken ska alltså inte styrka att han INTE gjort det han påstår.
Med andra ord; KJ borde bevisa att det han säger är sant, inte tvärtom.
Det finns fler liknande grejer i utredningen som försvaret måste invända mot.