Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Men brodern hade väl fest i stugan med kompisar, eller har jag drömt det?
Brodern bor väl i föräldrahemmet? Han är väl där den 4:e tillsammans med en vän och spelar musik? Tv-spel? Det är väl det som uppgavs som KJs alibi initialt. Nu har det väl visat sig senare att det bara var en kort stop. Ca 15 minuter eller något sådant. Kj har ju iof två bröder. Men det är ju den yngre brodern som bor i föräldrahemmet och spelar musik. Även den yngre brodern som uppges ha haft en fest i stugan. Som jag har förstått det är tidpunkten för festen inte den 4:e utan senare. Allt intresse för festen har väl avskrivits också.
Angående att det skulle finnas spår i stugan. Allt kan ju ha skett utomhus där. Trädgårdsslang för att spola av allt. Kratta ihop. Elda upp. Kasta i sjön eller i påsar. Husrannsakan var väl först drygt två veckor senare där. Bevis utomhus skulle nog ha kunnat försvinna under den tiden.
Hund skulle iof kanske markera iaf då?
Kanske har jag snöat in på det här. Men jag ser ett geografiskt mönster som leder från KJs bostad - föräldrahemmet - stugan - mjösjöberget.
Man kan ju tycka att något vittne borde ha sett ifall KJ burit, släpat eller tvingat VB till bilen/bagageutrymmet. Men han kan ju ha haft tur helt enkelt? Oavsett om min teori stämmer eller inte så har hon ju befunnit sig i lägenheten och lämnat den utan att någon sett det. Så oavsett om hon gör det medvetslös, under hot eller frivilligt tillsammans med KJ eller själv så har ju ingen sett det.
Kanske erbjuder KJ att skjutsa hem henne efter att kvällen urartat? Stryptag, lättare våld? Han plåstrar om henne och det går ut till bilen. VB håller sig lugn och vill bara hem. KJ inser att hon kommer anmäla honom och han kör iväg till stugan istället för att stanna och släppa av henne. Hennes mobil är i hans lägenhet och hon kan inte ringa efter hjälp.
FUP någon? Skulle underlätta de här vilda spekulationerna. Otäckt är det hela. Boden skulle behöva få svar.