2013-10-18, 12:35
Medlem
Fup är på 2050 sidor. Lägger upp så snart jag bara kan!
Citera
2013-10-18, 12:37
Medlem
Detta med akten hade jag missat.

"På den högra vristen har SKL hittat manligt dna som i någon mån talar för att det kommer från 22-åringen.
Enligt Bo Forssberg kan en förklaring till dna-fyndet vara att 22-åringen och Vatchareeya Bangsuanhade en sexuell aktivitet under lördagen den fjärde maj.
–·Min klient har berättat i förhör vad sexakten bestod av och att hans dna då kan ha fastnat på hennes vrist.."

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7935740

"Kammaråklagare Anna Bergström säger att det är anmärkningsvärt att 22-åringen inte har försökt att kontakta Vatchareeya Bangsuan efter hennes försvinnande.
Den här uppgiften stämmer inte, enligt försvararen.
–·Min klient säger att han har ringt henne efter den fjärde maj, säger Forssberg.
Polisen har haft en omfattande IP- och telefonundersökning. Vad som har säkerställts är att Vatchareeya Bangsuans sista telefonsignal kommer från den telemast som ligger närmast 22-åringens bostad.
Anna Bergström säger att man är säkert på att mordplatsen inte är 22-åringens bostad. Hon säger också att det är uteslutet att 22-åringen haft en medbrottsling..."
Senast redigerad av Plogbil 2013-10-18 kl. 12:41.
Citera
2013-10-18, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Fup är på 2050 sidor. Lägger upp så snart jag bara kan!

I love you!

Vad fick du betala för den?
Citera
2013-10-18, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men brodern hade väl fest i stugan med kompisar, eller har jag drömt det?

Brodern bor väl i föräldrahemmet? Han är väl där den 4:e tillsammans med en vän och spelar musik? Tv-spel? Det är väl det som uppgavs som KJs alibi initialt. Nu har det väl visat sig senare att det bara var en kort stop. Ca 15 minuter eller något sådant. Kj har ju iof två bröder. Men det är ju den yngre brodern som bor i föräldrahemmet och spelar musik. Även den yngre brodern som uppges ha haft en fest i stugan. Som jag har förstått det är tidpunkten för festen inte den 4:e utan senare. Allt intresse för festen har väl avskrivits också.

Angående att det skulle finnas spår i stugan. Allt kan ju ha skett utomhus där. Trädgårdsslang för att spola av allt. Kratta ihop. Elda upp. Kasta i sjön eller i påsar. Husrannsakan var väl först drygt två veckor senare där. Bevis utomhus skulle nog ha kunnat försvinna under den tiden.

Hund skulle iof kanske markera iaf då?

Kanske har jag snöat in på det här. Men jag ser ett geografiskt mönster som leder från KJs bostad - föräldrahemmet - stugan - mjösjöberget.

Man kan ju tycka att något vittne borde ha sett ifall KJ burit, släpat eller tvingat VB till bilen/bagageutrymmet. Men han kan ju ha haft tur helt enkelt? Oavsett om min teori stämmer eller inte så har hon ju befunnit sig i lägenheten och lämnat den utan att någon sett det. Så oavsett om hon gör det medvetslös, under hot eller frivilligt tillsammans med KJ eller själv så har ju ingen sett det.

Kanske erbjuder KJ att skjutsa hem henne efter att kvällen urartat? Stryptag, lättare våld? Han plåstrar om henne och det går ut till bilen. VB håller sig lugn och vill bara hem. KJ inser att hon kommer anmäla honom och han kör iväg till stugan istället för att stanna och släppa av henne. Hennes mobil är i hans lägenhet och hon kan inte ringa efter hjälp.

FUP någon? Skulle underlätta de här vilda spekulationerna. Otäckt är det hela. Boden skulle behöva få svar.
Citera
2013-10-18, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Inte nödvändigtvis, vi har juingen aning om vilken läggning denna man har.

läste i NSD att KJ påstått de haft lite roligt i sängen samma dag som hon försvann och det kan ha kommit därigenom
Citera
2013-10-18, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
läste i NSD att KJ påstått de haft lite roligt i sängen samma dag som hon försvann och det kan ha kommit därigenom

Hehe, jag visste det. PLUGGA = SEX

Dock så säger utredare att DNA kom på henne efter styckningen och sköljningen av benen.
Citera
2013-10-18, 12:51
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:

"Vatchareeya Bangsuanhade en sexuell aktivitet under lördagen den fjärde maj.
–·Min klient har berättat i förhör vad sexakten bestod av och att hans dna då kan ha fastnat på hennes vrist."

Citera
2013-10-18, 12:53
Medlem
Angående att det skulle finnas spår i stugan. Allt kan ju ha skett utomhus där. Trädgårdsslang för att spola av allt. Kratta ihop. Elda upp. Kasta i sjön eller i påsar. Husrannsakan var väl först drygt två veckor senare där. Bevis utomhus skulle nog ha kunnat försvinna under den tiden.

Hund skulle iof kanske markerat ändå[/quote]

Det är jag övertygad om. Att en hundnos hade hittat ett spår.
Citera
2013-10-18, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Hehe, jag visste det. PLUGGA = SEX

Dock så säger utredare att DNA kom på henne efter styckningen och sköljningen av benen.

exakt sa det för länge sen i tråden med

joda, jag vet.. men det är hans försvar
Citera
2013-10-18, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
"Vatchareeya Bangsuanhade en sexuell aktivitet under lördagen den fjärde maj.
–·Min klient har berättat i förhör vad sexakten bestod av och att hans dna då kan ha fastnat på hennes vrist."

Det finns ju ingen motpart som kan ge sin version.
Citera
2013-10-18, 12:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men brodern hade väl fest i stugan med kompisar, eller har jag drömt det?

Orkar inte kolla bakåt i tråden, men min minnesbild är att denna fest skall ha ägt rum en annan helg enligt minst en festdeltagare som var inne och skrev i tråden i somras. Den uppgiften bedömde jag som trovärdig och jag noterar också att ingenting om sommarstugan nämns i stämningsansökan, så något av avgörande betydelse kan åtminstone inte ha hittats där.
Citera
2013-10-18, 12:57
Medlem
highfives avatar
Citat:

Det kan nog vara sant, men vad hände sen. Tror också att det kan vara lite SM med i det hela. Ben verkar vara viktiga iaf. KJs blåa ben, dna på vristen och ben i ödehuset.

Kan ju vara så att han band fast hennes vrister och handleder, sedan "pluggade" de. Kanske försökte VB komma loss och någon handled blev stukad/bruten eller något i den stilen (rejäla sårskador också på handlederna. Strupgrepp förekom också. Sen lovade KJ att köra henne till sjukhuset i Sunderbyn, VB lugnade sig med detta besked, lade i från sig telefonen. Så blev det inte utan det bar i väg någon annanstans. Bilen stannar och KJ springer efter med kniv eller dyl.

I efterhand insåg han att det var bäst att avlägsna de skadade handlederna och resten av händerna. Benen behöll han och vårdade ömt, eftersom han gillar ben. Speciellt ben som är blå/grå eller bara blå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in