2013-10-17, 21:06
Moderator
Dretskols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god.child
Fin start. Varför kallas han Pim-pim egentligen. Var det hans bror som kallade han så i unga dar?

Var det inte Pim-Pim själv som presenterade sig som "Joapim" när han var liten? Har för mig detta.
Citera
2013-10-17, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Det finns dock en annan detalj som dykt upp i tidningarna som är desto mer intressant. Jag har ingen aning om ifall detta stämmer eller om det bara är ett rykte. Men det påstås att förbundet/Rosengren har stoppat Johansson från att ens få träna med de andra landslagsspelarna. Jag vill inte basera mina åsikter på rykten men det kan vara intressant om någon vet mer. OM det är på det sättet, så agerar förbundet helt vansinnigt, och i så fall är det tydligt att Rosengren låter sina personliga agg mot Johansson gå ut över lagets bästa.
Det är ju bara Rosengren som beslutar om det, han skulle knappast acceptera att förbundet lade sig i det. Inget konstigt om det skulle vara så, att folk har olika åsikter i elitverksamhet är mer regel än undantag. Pim-Pim har ju inga som helst meriter vad det gäller att utveckla spelare, så ligger på honom att först bevisa vad han kan erbjuda.
Citera
2013-10-17, 21:46
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol
Var det inte Pim-Pim själv som presenterade sig som "Joapim" när han var liten? Har för mig detta.

Kan vart så också, jag är osäker.

galen blick han har under bollarna Pimpim. Påminner om Christian Ohlsson inför första hoppet i Aten.
Citera
2013-10-17, 22:12
Medlem
Så väldigt synd att han inte servade bättre i första set. Andra set så servar han bra och då blir det lättare.

Väldigt bra spel av Raonic också. Jag hoppas han tar hem titeln.

Imorgon så kan det bli tufft för Ferrer när han möter Verdasco, det kan bli en bra match. Fast Janowicz mot Gulbis ser jag fram emot mest.
Citera
2013-10-17, 22:15
Medlem
Då kom verkligheten ikapp, nåväl, vad är en kvartsfinal i kungliga tennishallen, den är säkert bara urbota trist....
Frågan är om han skall spela fler turneringar iår, håller kroppen ihop, nu som runt 810 rankad.
Citera
2013-10-17, 22:47
Medlem
Tror pim pim fick smeknamnet efter tablettasken pim pim faktiskt , lite osäker ,men har hört nått om det.
Citera
2013-10-17, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Då kom verkligheten ikapp, nåväl, vad är en kvartsfinal i kungliga tennishallen, den är säkert bara urbota trist....
Frågan är om han skall spela fler turneringar iår, håller kroppen ihop, nu som runt 810 rankad.

han gjorde det inte så dåligt egentligen ,Raonic returnerade som en gud.
Citera
2013-10-17, 23:01
Medlem
Cilangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Västerås är ganska bra :P men om vi säger du höll på dom (kanske håller) åsså skulle dom aldrig ge juniorer chansen i laget utan bara värva canadensare och äldre spelare vad skulle du tycka om det?

Och där lyste mina obefintliga hockeykunskaper igenom... Det var inte något topplag när jag bodde där i alla fall. Men till tennisen: Jag skulle fortfarande tycka att prioritet ett är att vinna, speciellt om det var en match där det handlade om man skulle få vara kvar i divisionen eller inte. Och visst skulle jag tycka det vore rätt att ge juniorerna chans ibland, men inte när det är en så pass viktig match och inte om det finns någon mycket bättre spelare som denna junior tar platsen ifrån.

Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Okej, vi har helt enkelt olika syn på vad som är bra för svensk tennis i dagsläget.

Nu har ju förbundet prioriterat som de har gjort. Rosengrens uppgift är precis att utveckla laget och spelarna för framtiden. Det var därför man anställde honom. Annars hade man kunna ha kvar Enqvist. Så Rosengren sköter sitt jobb precis som han ska.

Olika syn på vad som är bra för svensk tennis vet jag inte, vi har knappt diskuterat det. Min ståndpunkt är bara att jag ser ett värde i att vi håller oss kvar högt upp i Davis Cup, och du gör det inte. Vi tycker olika helt enkelt, inget konstigt med det såklart!
Citera
2013-10-17, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cilang
Och där lyste mina obefintliga hockeykunskaper igenom... Det var inte något topplag när jag bodde där i alla fall. Men till tennisen: Jag skulle fortfarande tycka att prioritet ett är att vinna, speciellt om det var en match där det handlade om man skulle få vara kvar i divisionen eller inte. Och visst skulle jag tycka det vore rätt att ge juniorerna chans ibland, men inte när det är en så pass viktig match och inte om det finns någon mycket bättre spelare som denna junior tar platsen ifrån.

Olika syn på vad som är bra för svensk tennis vet jag inte, vi har knappt diskuterat det. Min ståndpunkt är bara att jag ser ett värde i att vi håller oss kvar högt upp i Davis Cup, och du gör det inte. Vi tycker olika helt enkelt, inget konstigt med det såklart!

Haha men vi har diskuterat om hur vi tycker att DC-laget ska se ut. Om inte det är en reflektion om hur svensk tennis ser ut, vad är det då?

Man är inte så bra om man inte är närvarande. Jag tycker du överskattar Sverige. Landet har helt enkelt inte så mycket att erbjuda i tennisväg längre, då är det bättre att bygga upp något nytt från grunden på lång sikt. Hade Sverige haft en ärlig chans att vinna Davis Cup så hade jag köpt resonemanget att laget alltid under alla omständigheter ska toppas om möjligt. Men nu är så inte fallet, så jag gillar den mer långsiktiga satsningen som görs nu.

Du kan ge dig fan på att jag inte ser något värde i att en svensk spelare blir utklassad på 70 minuter och knappt vinner några bollar istället för att få ett jämnt och bra motstånd i fem set som de har en ärlig chans att vinna över. Det har ju bevisligen inte fungerat heller de senaste åren då Söderling var den enda bra singelspelaren.

Dessutom så finns det bra toppspelare i de lägre divisionerna som man kan stöta på ändå. Baghdatis och Dimitrov t.ex.

Sverige ska kunna slå lag som Danmark med det laget de har nu.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-17 kl. 23:22.
Citera
2013-10-17, 23:21
Medlem
Citat:
han gjorde det inte så dåligt egentligen ,Raonic returnerade som en gud.

Klart han inte gjorde det dåligt. Fatta hur svårt det är att kunna spela som han gjorde när man inte har spelat mot riktigt bra motstånd på så länge.

Senast jag kan minnas att Pim Pim mötte en relativt bra spelare var Andreev i en betydelselös bäst av tre sets match i Davis Cup. Det var bra längesedan det och då är inte han i närheten av så bra som Raonic heller.

Pim Pim gjorde det bra, det var första set som var för dåligt. Synd att han inte startade med att serva bra, då hade det i alla fall blivit två tie-break, kanske en setvinst med lite tur. Raonic började faktiskt inte returnera bra förens i andra set, lite ironiskt nog så servade Pim Pim sämre i första, så hade han servat bra där så hade han kunnat vunnit det setet.

Pim Pim var på hugget i början på Raonics servar, problemet var bara att Raonic rörde sig väldigt bra och fick tillbaka många bollar som Pim Pim gick på hårt.

Det vore kul om Raonic vann titeln så han gav sig själv en chans att spela i London. Jag vill gärna se honom där, han är bra inomhus.
Senast redigerad av terribilis 2013-10-17 kl. 23:23.
Citera
2013-10-17, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Klart han inte gjorde det dåligt. Fatta hur svårt det är att kunna spela som han gjorde när man inte har spelat mot riktigt bra motstånd på så länge.

Senast jag kan minnas att Pim Pim mötte en relativt bra spelare var Andreev i en betydelselös bäst av tre sets match i Davis Cup. Det var bra längesedan det och då är inte han i närheten av så bra som Raonic heller.

Pim Pim gjorde det bra, det var första set som var för dåligt. Synd att han inte startade med att serva bra, då hade det i alla fall blivit två tie-break, kanske en setvinst med lite tur. Raonic började faktiskt inte returnera bra förens i andra set, lite ironiskt nog så servade Pim Pim sämre i första, så hade han servat bra där så hade han kunnat vunnit det setet.

Pim Pim var på hugget i början på Raonics servar, problemet var bara att Raonic rörde sig väldigt bra och fick tillbaka många bollar som Pim Pim gick på hårt.

Det vore kul om Raonic vann titeln så han gav sig själv en chans att spela i London. Jag vill gärna se honom där, han är bra inomhus.

Ja synd han inte fortsätter nått år pim pim ,med lite fys skulle han ju va ännu en klass bättre.
Citera
2013-10-17, 23:38
Medlem
Citat:
Ja synd han inte fortsätter nått år pim pim ,med lite fys skulle han ju va ännu en klass bättre.

Haha ja men jag tror vi får följa Raonic istället, vi som gillar snabb tennis Förhoppningsvis så håller hans kropp. Det var synd det som hände Pim Pim, att han inte kunna fullborda sin höga potential pga skada.

Nu finns det ju en spelare som Raonic som har samma potential och som än så länge inte är hindrad från att fullborda den.

Sen är jag nog lite tveksam till att axeln verkligen håller för Pim Pim, skulle han känt att den verkligen gör det så tror jag han skulle haft en annan inställning. Det kan ju helt enkelt vara så att han känner att det aldrig skulle fungera under en lång tid och då är ju hans inställning fullt förståelig. Det kanske är enklare att sluta och fortfarande tycka att det är roligt att spela tennis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in