2013-10-18, 02:17
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik165
Kan någon kicka Can-163 från gruppen? Nån blatte som går runt och dödar alla crew medlemmar sjukt störande...
Vad spelar det för roll om han är blatte eller svenne? Och nej, han har inte dödat alla crew-medlemmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Awbett
Grotti Carbonizzare är en riktigt bra bil. Den blir din för så lite som 195 000$!
Den är inte dålig men på pappret så är Rapid GT bättre. Carbonizzare kan även vara lite för glad i kurvorna.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattenzriddare
Vafaaaan. Köpte en motorcykel och köpte prylar till den för 120k. Hade den i garaget, men nu när jag kraschade och den pajade så står det att den inte hade försäkring. Hur går detta till?
Låter konstigt. Köper du ett fordon via en av hemsidorna så blir dom automatiskt försäkrade.
Säker att du inte stal den på gatan? Om du köpt den så ÄR den försäkrad.

Bara att ringa försäkringsbolaget och ska du få den tillbaka ifall det inte var så att den förstördes under polisjakt? Dog du samtidigt? Då kan den ha hamnat på Impound men den är nog borta tills nu då du förmodligen loggat ut.

Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Går det inte att förhindra att polisen snor ens bil? Går ju inte att ha roligt.
Ja, dö inte nära din bil när polisen jagar dig? Sedan är det inte SÅ jobbigt när den hamnar på Impound, bara att hoppa in från den sidan parkeringshuset är och köra ut med bilen?
Citera
2013-10-18, 02:20
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylvesterLundgren
Ja, dö inte nära din bil när polisen jagar dig? Sedan är det inte SÅ jobbigt när den hamnar på Impound, bara att hoppa in från den sidan parkeringshuset är och köra ut med bilen?

Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Vadå snor ens bil? Sköt dom ihjäl dig menar du? I så fall får du sno tillbaka den innan den förstörs.

Det är ju rätt drygt att åka och hämta den hela tiden. Varenda jävel online skjuter ihäl mig och jag vill ju förmodligen döda dem också och då får jag polisen efter mig. Ifall den andra spelaren dödar mig så tar polisen min bil.

Ordentligt störningsmoment
Citera
2013-10-18, 02:26
Medlem
Som tur är så fanns den kvar! Garaget var tomt, bilen fanns inte på impound och jag kunde inte heller få tillbaka den av försäkringsbolaget. Som tur var så har jag en riktigt trevlig mekaniker.. Efter ett sista desperat försök så ringde jag honom och på två röda så var han där med hojen!

Mycket konstigt..
Citera
2013-10-18, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattenzriddare
Som tur är så fanns den kvar! Garaget var tomt, bilen fanns inte på impound och jag kunde inte heller få tillbaka den av försäkringsbolaget. Som tur var så har jag en riktigt trevlig mekaniker.. Efter ett sista desperat försök så ringde jag honom och på två röda så var han där med hojen!

Mycket konstigt..

Också vart med om det. Med en av mina bilar, antagligen står den nånstans ute där man lämna den. Men syns inte på kartan..
Citera
2013-10-18, 03:45
Medlem
Blev kickad från en session av andra spelare. Visste inte att man kan göra det. Och varför kicka dom mig? Är inte halva grejen att man ska döda varandra?
Citera
2013-10-18, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisisnotme
Blev kickad från en session av andra spelare. Visste inte att man kan göra det. Och varför kicka dom mig? Är inte halva grejen att man ska döda varandra?

Du är inte seriös va?
Citera
2013-10-18, 08:21
Medlem
galeloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galelos
Någon som klurade ut det där med bil modsen? Måste man vinna race i alla klasser?
bump
Citera
2013-10-18, 09:03
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galelos
bump
Det står ju vad du behöver för varje mod, antingen en viss lvl eller tex 20 vinster för turbo.
Och ni som klagar på att folk dödar er, varför kör ni inte bara invite? Hoppa in i vanliga GTAO när ni vill köra med folk i missions och glid runt i invite när ni vill köra freeroam i lugn & ro.
Citera
2013-10-18, 09:16
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[SIC
'|45726556]Det står ju vad du behöver för varje mod, antingen en viss lvl eller tex 20 vinster för turbo.
Och ni som klagar på att folk dödar er, varför kör ni inte bara invite? Hoppa in i vanliga GTAO när ni vill köra med folk i missions och glid runt i invite när ni vill köra freeroam i lugn & ro.

Jag känner en person som har det på ps3, och det verkar ju inte finnas nå crew där man inte dödar varandra i.
Citera
2013-10-18, 09:23
Medlem
odditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
Du är inte seriös va?

Vad var konstigt i det h*n skrev?

Jag har själv svårt att förstå vad R* har för avsikter med freeroam. Å ena sidan så uppmuntras man att döda varandra genom att t.ex. kunna sätta bounties, döda varandra för att ta varandras pengar, crews och "gängrivalitet", fast å andra sidan så blir man bestraffad om man dödar någon eller förstör andras fordon. Det ger dubbla signaler.
Så då är det egentligen inte fel i sig att åka omkring och döda folk om man nu roas av sånt, fast rätt så konstigt att man ska bli kickad och bestraffad när spelet trots allt uppmuntrar sånt beteende. Det är väl snarare kick-funktionen som missbrukas av känsliga nötter.
Jag kan inte komma på något som man kan göra, enligt spelets regler, som man ska bli kickad för. Det borde vara "om man ger sig in i leken (freeroam) så får man leken tåla" som gäller. Om jag inte orkar brottas med nötter som skjuter mig oprovocerat så hålla jag mig borta från freeroam. Annars får jag räkna med att bli skjuten/påkörd.
Citera
2013-10-18, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oddity
Vad var konstigt i det h*n skrev?

Jag har själv svårt att förstå vad R* har för avsikter med freeroam. Å ena sidan så uppmuntras man att döda varandra genom att t.ex. kunna sätta bounties, döda varandra för att ta varandras pengar, crews och "gängrivalitet", fast å andra sidan så blir man bestraffad om man dödar någon eller förstör andras fordon. Det ger dubbla signaler.
Så då är det egentligen inte fel i sig att åka omkring och döda folk om man nu roas av sånt, fast rätt så konstigt att man ska bli kickad och bestraffad när spelet trots allt uppmuntrar sånt beteende. Det är väl snarare kick-funktionen som missbrukas av känsliga nötter.
Jag kan inte komma på något som man kan göra, enligt spelets regler, som man ska bli kickad för. Det borde vara "om man ger sig in i leken (freeroam) så får man leken tåla" som gäller. Om jag inte orkar brottas med nötter som skjuter mig oprovocerat så hålla jag mig borta från freeroam. Annars får jag räkna med att bli skjuten/påkörd.

Du blir inte bestraffad för att döda en annan spelare, bara om du förstör dennes personliga fordon.
Bounties ser jag som en grej man använder just när det är nötter som inte gör annat än jagar dig och dödar dig gång på gång på gång. Sätter man en bounty på en sån spelare så blir det snabbt en manhunt där alla andra på servern "hjälper" dig (mot betalt) att hämnas på nöten.

Ok att nån dödar mig en gång, men märker jag att han "jagar" mig genom att konstant söka upp mig efter jag spawnat och försöka döda mig, då är det bara bra att man kan sätta bounty. Det hjälper en själv också genom att personen med bounty inte längre kan fokusera på att ta livet av mig, utan även måste handskas med andra spelare som är ute efter belöningen.

Edit: Det jag tycker Rockstar skulle kunna ändra på är att det borde finnas något som visar om en bil är någons personliga bil eller om det bara är en random stulen en.
Senast redigerad av DrAg00nEn 2013-10-18 kl. 09:42.
Citera
2013-10-18, 09:35
Medlem
kuktomtes avatar
Jag kan själv störa mig på att bli jagad så ofta när jag försöker upptäcka saker eller ska leta bilar åt Simeon men som sagt så är det ju en del av spelet.
Sjukt stressande bara när man precis gjort ett uppdrag och har 9000 på fickan och man i panik ska ta upp telefonen och föra över dom innan någon tjomme kommer förbi och försöker knäppa en.

Däremot lyckades jag för första gången smaka på andra sidan av myntet igår.

Jag hittade en helikopter med minigun(!)! nere vid helikopterplattan vid Vespucci beach.
Den var assvår att sikta med men jag gled runt och lät terrorn falla från skyn
Det var framför allt två fransmän som jag jagade. Dom satt i samma bil och de körde med mic och även om jag inte fattar ett skit franska så var det fruktansvärt underhållande att höra hur uppspelta dom blev när jag sköt mot dom samtidigt som dom försökte fly uppe bland bergen i Vinewood.

Jag vet inte om jag bara hade extrem flax som hittade den där helikoptern men annars känns det som att man oftare borde se folk som åker i helikopter och skjuter på folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in