2013-09-08, 18:32
Medlem
Viches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Funderade lite på det här med rank, för mig är det en jävla djungel med hur man skall höja upp folk och kanske i värsta fall sänka folk beroende på prestation och engagemang när vi är över 100. Det skall ju löna sig att spela mycket helt enkelt. Hur ställer sig t.ex. ni commissioners till att ta hand om en del av jobbet med rank och sådant, och kanske att lieutenenants kanske också får lite arbetsuppgifter? Bara en fundering dock, men det vore lite kul att kunna spela själv också

Håller med i det du säger. Investerad tid borde absolut vara en viktig faktor i befordringar. En annan punkt jag hoppas vi anammar är att köra precis som det gör i den verkliga "kriminella världen". Inte så att jag vet hur de gör :P Men om man t.ex. lyckas göra något riktigt bra vid flertalet tillfällen, exempelvis lyckas lösa heists som annars var i låst läge, så kanske man borde få en liten bonus i form av befordran?

Givetvis så gäller det här oss muscles. I högre nivåer så förväntas man redan kunna lösa sånt =)
Citera
2013-09-08, 19:13
Medlem
Livsituations avatar
Är det någon som vet om det kommer finnas levlar? Typ som i san andreas multiplayer där levlar baserades på hur många timmar man hade spelat. Hade varit kul om onlinemodet hade blivit som roleplay servrarna på sa-mp, kan ha varit det bästa "spel" som funnits.
Citera
2013-09-08, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Funderade lite på det här med rank, för mig är det en jävla djungel med hur man skall höja upp folk och kanske i värsta fall sänka folk beroende på prestation och engagemang när vi är över 100. Det skall ju löna sig att spela mycket helt enkelt. Hur ställer sig t.ex. ni commissioners till att ta hand om en del av jobbet med rank och sådant, och kanske att lieutenenants kanske också får lite arbetsuppgifter? Bara en fundering dock, men det vore lite kul att kunna spela själv också

Kan ju bara tala för mig själv, men självklart kan jag hjälpa till. Vi får väl leka lite "badmanpolis" och rapportera de som bäcknar fel, alldeles för skev pengafördelning efter rån eller trollare.

Men eftersom crewet är öppet för alla så ser jag inte hur man kommer lyckas att få bort "trollarna", jag menar, kasta ut dem lär ju inte hjälpa.

EDIT: Har även funderat en hel del på det här med att vissa tycker att Hierarkin skall bestämmas efter hur mycket poäng spelare har. Självklart skall aktivitet spela en väldigt stor roll i frågan, men man kan inte bestämma en Hierarki efter hur bra man är på att köra helikopter, eller kasta granater. Aktivitet och engagemang tycker jag skall vara ledorden för hur man tar sig upp genom hierarkin.

Dessutom så har ju R* sagt att de satsat enormt på Social Club inför GTA V. Förmodligen kommer vi få se ytterligare uppdateringar med ännu mer avancerade funktioner.

Mindre än 9 dagar kvar nu.
Senast redigerad av tacoeater 2013-09-08 kl. 19:58.
Citera
2013-09-08, 20:00
Medlem
Fhitals avatar
Det kanske vore en bra idé att sammanfatta de olika rollernas innebörd och vad som förväntas skötas av en individ med den ranken? Samt vad som bör göras om man strävar efter befodring.
Citera
2013-09-08, 20:21
Medlem
SylvesterLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fhital
Det kanske vore en bra idé att sammanfatta de olika rollernas innebörd och vad som förväntas skötas av en individ med den ranken? Samt vad som bör göras om man strävar efter befodring.
Jag tror det där kommer bli enklare att avgöra när online-delen väl öppnas upp och vi "kommit in i skorna". Vi vet fortfarande för lite för att börja bestämma sådant.
Citera
2013-09-08, 20:23
Medlem
Får panik på det här med mobiler, efter två försök försvann båda inläggen.
Men skit samma, skall försöka sammanfatta det jag försökte få fram.

Såg att det här med varsin grupp för konsolerna väckte blandade känslor, vilket är förståeligt. Läste på lite bättre om hur ni har tänkt er och hur R* har lagt upp crews. Jag skapade inte gruppen för att skapa någon rivalitet mellan oss fb:are utan för att få lite klarhet i det hela. Vilket nu verkar ha löst sig med planen på grupper inom crewet, det blir ju i princip samma sak, vilket jag är för. Hur blir det dock? Ska commissioners få varsin grupp? Det vore simplast som jag ser det.

Peace out!
Citera
2013-09-08, 20:30
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonersmile
Hur blir det dock? Ska commissioners få varsin grupp?
Det verkar mest logiskt i dagsläget och dom flesta var positiva till det några sidor bak. Sedan som någon skrev att vi borde skifta bland gruppledarna med jämna mellanrum så alla får känna sig duktiga. Självklart inte på måfå utan dom som visar sig vara värdiga en plats.
Citera
2013-09-08, 20:31
Medlem
Fhitals avatar
Jag gillar förslaget med att varje commisioner får sin egen lilla grupp.

Kommer dessa grupper att lottas ut eller får varje commisioner handplocka? Om detta genomförs dvs.
Citera
2013-09-08, 20:39
Medlem
Citat:

Kommer dessa grupper att lottas ut eller får varje commisioner handplocka? Om detta genomförs dvs.

Enligt mig borde grupperna handplockas, om någon commisioner tex vill ha sin IRL polare i sin grupp borde h*n få det.
Citera
2013-09-08, 20:58
Medlem
Citat:

Jag tycker att commissierna borde få handplocka sina "underhuggare" ifall man kanske klickar bättre med vissa.
Citera
2013-09-08, 20:58
Medlem
OBS

Verkar som om vi kommer kunna dela in crewet i grupper för 360 och PS3-spelare, då en scrollflik dykt upp på våran Crewpage.

EDIT: Någon mer än jag som inte kommer in på Social Club? Kanske håller de på och uppdaterar?!
Senast redigerad av tacoeater 2013-09-08 kl. 21:07.
Citera
2013-09-08, 21:07
Medlem
cepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Magnus
Finns det några fördelar med att ha ett s.k. "crew", annat än att det skapar gemenskapskänsla? Undrar även om ledaren kan bytas ut eller om denne sitter på livstid?

En rolig grej hade ju varit att utföra en heist med några andra snubbar från ett annat crew och sen ha flashbackare som ligger i bakhåll på platsen där man ska dela upp bytet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in