2013-10-22, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebelle
Kan du lira missions med dem som inte är badsports? Eller är det bara i själva lobbyn som det bara är bad sports?

Nej, jag kan bara lira missions med folk som är badsports, vilket ingen av mina vänner är just nu. I lobbyn kan jag spela med alla. Jag tycker det är riktigt konstigt att folk tycker det är bra.
Citera
2013-10-22, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrAg00nEn
Inte ens om du står som Host?

Nej.
Citera
2013-10-22, 15:45
Medlem
Är i lvl 16 nu, har spelat lite survival och så. Har 100 tusen dollar och vill verkligen köpa mig en lägenhet nu. Är det survival jag borde köra då för att fixa snabba cash eller?
Citera
2013-10-22, 15:45
Medlem
Raverlilys avatar
Vet inte vilken av GTA tråden som mina frågor passar i, lägger det här.

Jag har börjat intressera mig mycket för börsen i GTA V och har precis förstått mig på hur det fungerar, både på Xboxen och på Rockstars Hemsida.

Hur som helst så har jag några frågor.

1. Kan man köpa/sälja genom rockstars hemsida? ("http://socialclub.rockstargames.com/games/gtav/bawsaq")

2. När jag för första gången gick in på hemsidan så hade jag inga aktier i något företag men det stod ändå att jag hade 62 000 units på AMU, men som sagt så ser jag inte detta in-game. Hur kommer detta sig och varför har jag en investering där? (Jag har kollat att det är rätt konto, alla mina nya investeringar visas direkt).
Citera
2013-10-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loopi
Är i lvl 16 nu, har spelat lite survival och så. Har 100 tusen dollar och vill verkligen köpa mig en lägenhet nu. Är det survival jag borde köra då för att fixa snabba cash eller?

Det absolut snabbaste sättet att tjäna pengar på, är races. Jag rekommenderar Down the drain, då den är otroligt kort och ger 13600 som första pris ifall man är 4-5 spelare. Är ni två som spelar ger det runt 7000 dollar.

Jag tjänade ihop ca 350 000 på två timmar.
Citera
2013-10-22, 16:15
Medlem
kuktomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1
Det absolut snabbaste sättet att tjäna pengar på, är races. Jag rekommenderar Down the drain, då den är otroligt kort och ger 13600 som första pris ifall man är 4-5 spelare. Är ni två som spelar ger det runt 7000 dollar.

Håller med, både snabbt och lätt förtjänta stålar (och RP). Sen är det ett rätt roligt race också när man är många för det är så jävla lätt att klanta sig så bilar brukar flyga åt alla håll
Leder man "för tidigt" är chansen jävligt stor att man ändå kommer sist i mål
Citera
2013-10-22, 16:18
Medlem
varför har alla snabbare acceleration än mig i början av race? även fast vi väljer samma bil så drar dom ifrån mig starten?
Citera
2013-10-22, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
varför har alla snabbare acceleration än mig i början av race? även fast vi väljer samma bil så drar dom ifrån mig starten?

För att

a. Resterande trycker på gasen på 3,2,1 "GO"

b. Dom har moddade eller bättre moddade bilar
Citera
2013-10-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannen1

Tackar så mycket för hjälpen!
Citera
2013-10-22, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cumblast
För att

a. Resterande trycker på gasen på 3,2,1 "GO"

b. Dom har moddade eller bättre moddade bilar

så om man inte har nå pengar att modda bilar för så har man ingen chans att vinna race alltså? bra spel.

så behöver man vinna massa race för att kunna köpa bättre motor....hur fan ska man kunna vinna när alla andra man möter redan har bästa sakerna?

rockstar har gjort så att man verkligen _MÅSTE_ spela med en kompis och vinna varannan för att kunna låsa upp bättre mods till bilarna.
Citera
2013-10-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoxpuff07
så om man inte har nå pengar att modda bilar för så har man ingen chans att vinna race alltså? bra spel.

så behöver man vinna massa race för att kunna köpa bättre motor....hur fan ska man kunna vinna när alla andra man möter redan har bästa sakerna?

rockstar har gjort så att man verkligen _MÅSTE_ spela med en kompis och vinna varannan för att kunna låsa upp bättre mods till bilarna.
Du kan hosta ett race som inte tillåter moddade bilar eller joina ett. Det står alltid vilka inställningar ett race har i lobbyn. Då tävlar alla på lika villkor. Sluta släng så jävla mycket skit på rockstar när du inte äns har kollat hur racen fungerar.
Senast redigerad av sueet 2013-10-22 kl. 16:47.
Citera
2013-10-22, 16:49
Medlem
odditys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunderqvist
Frågar igen!

Det blir rätt svårt att besvara din fråga då vi alla haft olika erfarenheter.

Jag själv förlorade en gubbe för ett tag sedan då det var som värst, men efter det så har jag inte haft några större problem med att spara och det är väl den allmänna uppfattningen efter de senaste uppdateringarna. Dessutom så har de implementerat en varningsruta som säger till om sparningen misslyckades. Om man kan lita på den är en annan femma.

Så ja. Du får testa helt enkelt. Det finns inga garantier, men som sagt så verkar det vara mer stabilt nu än tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in