Citat:
Ursprungligen postat av
sno
Det är väl ingen som tror att Emilio skulle frivilligt lämna en "framgångsrik restaurang Ribello" för att flytta hem till Sverige och bo hemma hos tvåbarnsmamman Åsa?
Att han sen låtsas att han har "hemliga projekt" i Sverige gör inte saken mer trovärdig.
Förresten inte ett ord om Emilios äktenskap på Palma? Bara att Åsa ligger i skilsmässa sen "ett par månader tillbaka". Så vitt jag kommer ihåg gifte sig Emilio med en äldre kvinna på Palma och har drivit den här restaurangen tillsammans med henne.
Kanske blev han utsparkad och Åsa kom som en gåva från himlen så att Emilio slipper bo på gatan?
Självklart är det psykfall båda två.
Här är en artikel om affärmannen Emilio som gjort soundtrack till Disney och andra storfilmer i Hollywood. Med sin Fru Elena, en lokal socitetskärring verkar det som. Hade säkert pengar om jag försöker förstå den matchningen.
http://www.diariodemallorca.es/actual/2009/03/25/definicion-mallorca-momento-paraiso/448148.html
Översättning från Google för de som inte kan Spanska inklusive mig själv.
Efterlyst av de bästa för att skapa ett soundtrack av filmer och dokumentärer , har spolats upp på ön där han gör sin musik , en " terapi " för att övervinna krisen fantastisk
STEPHEN Mercer. PALMA . Det är en italiensk källa , svenska av födelse och adoption Mallorca . Han är känd i samhället genom att vara framför en av de mest populära restaurangerna på ön , Paradise, bredvid Marivent . Har skapat en sofistikerad och internationell elegans som påminner om det som blev känd Mallorca . Många undrar hur de gjorde det . Svaret ligger i din personlighet , känslig , välutbildad och med ett fängslande charm , från hans kosmopolitism och tabeller som tillhandahålls av scenariot . Även stöd för sin partner , Elena Baquera . Detta är en man som är över all musik , i fall en Mozart av nittonhundratalet än i tjugo jämförs för kvalitet och stil till den stora Ennio Morricone , befälhavare musikalen i många framgångsrika filmer . Stora producenter , Warner Bros , Disney eller tunnelbanan, känd snart hans nya kompositioner , skapas från kärlek och direkt känsla . Dessutom , trots sin ungdom , forty three år , far till tre unga stjärnorna i svenskt musikliv expanderar , mycket snart kommer vi att höra från dem i Spanien .
- Du vet så väl att Mallorca och utländska som bor här , hur skulle du definiera det ?
- Ju tystare du går , ju mer du ser . Detta händer fortfarande . Liksom , är känslig och mer öppen än på andra håll , elegant , aristokratiskt . Jag vill att mina musikaliska verk är närliggande fotografier jag lever . Ge annan betydelse till den klassiska här är mycket enkelt.
- Vad förde dig till ön ?
" Jag kom för företag och jag gillade den så mycket jag såg hur att bo och leva här . Då jag skapade symfonin Paradise , för här sitter jag på det , och sedan kom den restaurang som jag heter detsamma . Det verkar väldigt viktigt melodin i alla dess former , och här finns överallt .
- Hur gjorde din passion för musik ?
- Jag tillhör en familj av stora musiker . Sedan barndomen känner jag denna passion , allt jag gör det levande musik , instinktivt , kommer inifrån . Vid sju års ålder började jag på piano , med klassikerna , men modifierade hans partitur . Snabbt mina lärare uppmuntrade mig att göra min egen musik , ökat min frihet och kreativitet , men inte återvänt till skolan . Min första komposition heter Una donna , inspirerade parfymen mig om min mamma som satt bredvid mig på piano . Jag aldrig skriva en poäng , håller jag den inne . Jag låter andra inspelade naturligtvis , men jag kan inte överföra papper så djupa känslor .
- Och när han gjorde det " gåva " på yrket ?
- Vid nitton komponerade han för andra artister , främst pop , men kände behovet av att göra min egen musik , vilket kan höras på radio . Jag beskriver bilder eller situationer , är det så film eller dokumentär .
- Gillar Ennio Morricone ?
- Första gången jag hörde musiken var söndag , Beethoven , ren klassiker , men jag sa att det var gammalt och att kompositören var död . Så vad jag hittade var död , kände jag en oerhörd ångest som orsakas av döden musik tillsammans tills jag upptäckte den gåva Gud hade gett mig , vända smärtan till skönhet . Han skapar stämning innan filmen är gjord .
- Vilken musik skulle sätta Mallorca ?
-I föreliggande kompositioner . En stund i paradiset , är den bästa definitionen , med variationer , sött , får jag huden sin melodi . I'ma vara fruktansvärt , med hög och anklagade lågt , påverkar allt mig en hel del . När jag ger Oscar , som jag får för att jag känner mig väldigt nära , min blivande fru , kommer Elena Baquera måste plocka mig och ägna den till alla andra kompositörer . Vi är varelser svåra humör snabbt ändras . Mallorca ger mig frid som jag behöver och restaurangen medger skattefusk nödvändig , eftersom två liv . Jag vill göra en show av vad ett liv från början till döden , jag vill öppna ett sätt för människor att förstå livet genom musik . Allt liv är som en film , är allt du behöver för att internalisera att vi agerar på det , vi är aktörer och aktörer , inte åskådare .
- Är det riktigt eller fantastiska terapi ?
- Absolut sant , är bara frasen " jag älskar dig " en terapi , öppnar sinnet till något gott . Min brorson Sebastian Ingrosso är en av de bästa discjockey i världen , öppnar och stänger Pacha i Ibiza varje år och är det bästa eftersom det ger något nytt och gott i människor . Han organiserade en konsert här , be Stängd inbjudan för dig . Hundratals människor kom . Bra mat och musik tillsammans är perfekta för själen , detta är mitt liv . Kärlek är trevligt , men det är ändå bättre att tänka på det , vänta . " Gira il mondo tour " , det är nyckeln . Känn livet en sekund bara . Denna kris är bra för människor .
Hennes barn är också framgångsrika musiker i Sverige ...
- Du måste utbilda barn med musik , är det första som lärs ut i skolan . Min nitton år gamla son , Oliver , är en välkänd skådespelare . Bianca vann fjorton Junior Eurovision tre år sedan och Benjamin , den yngste , elva , är stjärnan i en enormt framgångsrik musikal i Stockholm , de har sett tusentals . Ungdom har lyckats som lärare i musik