2013-10-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Det här med blod tror inte jag stämmer. Hade inte han en hund som har sköt ihjäl och bar ut i plastpåse medan blodet droppade ur lägenheten? Har för mig att det kom fram i början på tråden att grannarna hade sett det.

Jo jag läste de i början av tråden, men vi vet ju inte sanningshalten i det hela om hunden? Eller är de bekräftat?

Sen att KJS pappa hävdar hans oskuld förstår jag, han är en förälder som kommer gå i graven med sin son. Precis som dom allra flesta föräldrar hade gjort

Vi måste ju verkligen granska detta fall med kritiska ögon, så inte Quick-fallet upprepas.
Citera
2013-10-17, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Jo jag läste de i början av tråden, men vi vet ju inte sanningshalten i det hela om hunden? Eller är de bekräftat?

Sen att KJS pappa hävdar hans oskuld förstår jag, han är en förälder som kommer gå i graven med sin son. Precis som dom allra flesta föräldrar hade gjort

Vi måste ju verkligen granska detta fall med kritiska ögon, så inte Quick-fallet upprepas.

Vill inte du öppna ett paypal doneringskonto där alla kan bidra till FUPn. Om alla i tråden ger 20 spänn så räcker det långt.

Han hade en hund på bilderna, nu verkar den inte finnas kvar.
Senast redigerad av Macca2013 2013-10-17 kl. 20:18.
Citera
2013-10-17, 20:18
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Stackars människa. Så hon slog 112 vid 17. Då började väl misshandeln kan man ana. Sen hörs 2 skrik kl 21. Så i 4 timmar minst höll han på

Det här är märkligt, han hämtar henne ungefär vid klockan 16 och sedan så är hon i behov av hjälp en timme senare.

Vad fasiken vad det som hände under denna timme?

Eller var han förbannad redan när han hämtade henne eller planerade han det här, vilket känns långsökt då han tog henne till lägenheten.

Men visst ser det ut som att det blev utdraget och fömodligen led hon en hel del och kanske till och med hann få dödsångest. Det är nästan på gränsen till tortyr eller i alla fall jäkligt hänsynslöst och grymt.

Det verkar i alla fall som tragedin började vid 17 och frågan är hur länge hon var i livet efter det.
Citera
2013-10-17, 20:18
Medlem
Citat:
Vill inte du öppna ett paypal doneringskonto där alla kan bidra till FUPn. Om alla i tråden ger 20 spänn så räcker det långt.

Hur gör jag det? Det var ingen dum ide
Citera
2013-10-17, 20:20
Medlem
Citat:

Vet inte exakt. Kanske här

https://www.paypal.com/se/webapps/mpp/requesting-payments
Citera
2013-10-17, 20:28
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Det värsta är väl ändå hans DNA på hennes ben. Efter att hon är styckad och blodet avsköljt så hamnar hans DNA på hennes ben.
Svag träff, sägs det. Viss skillnad om det betyder +1 eller +2. Det senare är ett starkt stycke stödbevisning. Det förra ett indicium till i högen.
Citera
2013-10-17, 20:30
Medlem
Minimois avatar
Citat:

Polisens FUP-erbjudande har gått ut.
Om du hämtar CD-skiva hos tingsrätten kostar den endast 70 kr. Polismyndighet och domstol har olika priser och inte sällan även olika format (som jag skrev igår). Kolla upp om de stänger tidigare på fredagar. Luleå TR har fått direktiv från domstolens chef att inte e-posta något, utan enbart ge ut förundersökningen på CD-skivor. De är väl förberedda så du behöver inte stå och vänta på bränning mm (om det inte kommer en anstormning av köande intresserade dit imorgon). FUP består av sju delar så rent tekniskt borde det vara möjligt att skicka en del av dem digitalt. En del är dock en stor fotobilaga. Tillsammans ligger förundersökningen på runt 150 MB.
Citera
2013-10-17, 20:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Du ska gå till Luleå Tingsrätt och begära att få köpa en cd skiva och priset är satt enligt lagmannen Katarina Lindgren till 70 kronor. Däremot svarade telefonisten 82 kronor.
Den andra cd med film ska kosta 120 kronor.

Så du ska alltså inte betala 1000 kronor till polisen för det är alldeles för mycket.

Hunden Uno hittar blodspåren
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7935333

Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi
Om du hämtar CD-skiva hos tingsrätten kostar den endast 70 kr. Polismyndighet och domstol har olika priser och inte sällan även olika format (som jag skrev igår). Kolla upp om de stänger tidigare på fredagar. Luleå TR har fått direktiv från domstolens chef att inte e-posta något, utan enbart ge ut förundersökningen på CD-skivor. De är väl förberedda så du behöver inte stå och vänta på bränning mm (om det inte kommer en anstormning av köande intresserade dit imorgon). FUP består av sju delar så rent tekniskt borde det vara möjligt att skicka en del av dem digitalt. En del är dock en stor fotobilaga. Tillsammans ligger förundersökningen på runt 150 MB.

Ingen har konstaterat hur många megabite FUPen är på , och rent tekniskt kunde dom inte skicka den alls. Så då får man respektera detta och få en cd skiva istället, och be dom skicka delar blir ett kaos som dom bör få slippa.
Luleå Tingsrätts chef är Katarina Lindgren och hon utredde om det gick att skicka vilket det inte gjorde, så hon försökte verkligen att få till det med mail men tekniskt gick det inte.
Lagmannen är mycket serviceminded-.

Två lagfarna domare, Ulf G Andersson och Katarina Lindgren, ska tillsammans ta sig an målet. Till sin hjälp ska de ha inte mindre än fyra nämndemän.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7006196
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-10-17 kl. 20:46.
Citera
2013-10-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Det här är märkligt, han hämtar henne ungefär vid klockan 16 och sedan så är hon i behov av hjälp en timme senare.

Eller var han förbannad redan när han hämtade henne eller planerade han det här, vilket känns långsökt då han tog henne till lägenheten.

Men visst ser det ut som att det blev utdraget och fömodligen led hon en hel del och kanske till och med hann få dödsångest. Det är nästan på gränsen till tortyr eller i alla fall jäkligt hänsynslöst och grymt.

Det verkar i alla fall som tragedin började vid 17 och frågan är hur länge hon var i livet efter det.

Han hämtar henne. Han har sett fram emot kvällen. Träffa henne på en helgkväll. Bara hon och han. Det här kanske är kvällen de blir tillsammans igen. Hans hopp är på topp medan hon ser det inte som något särskilt. Hon hoppar in i bilen och tänker inte på vad hon säger för hon vill ju bara vara vän med honom och det borde han ju förstå vid detta laget. Kanske säger hon något om någon annan kille? Kanske säger hon att hon vill hem nästan direkt? I vilket fall som helst så försvinner hans hopp om en mysig kväll på bara någon sekund och det slår slint. Sen tar han hand om det på ett "proffsigt" sätt. Andra säger att hans sjukdom (eller hur man kallar det) borde vara vara en nackdel för honom. Kanske är det tvärtom. När vi andra hade fått panik har han lugnt och "militäriskt" bara kört vidare. Kanske har han fantiserat om det länge? Kanske har han planerat hur han ska göra om han hamnar i denna situation? Jag tror faktiskt inte att det är planerat att det skulle ske just denna kväll utan någonting har triggat honom. Sen har han tagit hand om det på ett sätt som kanske gör att det känns planerat. Bara en massa spekulerande men skulle inte förvåna mig alls om det gått till på detta vis. Jag hoppas verkligen han öppnar upp sig och pratar ut.
Citera
2013-10-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimoi

Då ska jag knalla in på tingsrätten under morgondagen, expeditionen har öppet till 16.00.
Citera
2013-10-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj

Hon var väl rätt blåslagen om jag förstod dagens info rätt. Stackars tjej.

Hon skrev ju att hon skulle plugga med honom, men i och med att han verkar lika beläst som Ralph Wiggum, så var det kanske ett annat ord för sex.

Han kanske vill ta det här steget med BDSM som han ex inte verkade uppskatta. Kanske tar strypgrepp eller så. Sen är frågan varför det går från sexlek till att han blir så vansinnigt arg.
Citera
2013-10-17, 20:46
Medlem
Jag tänkte på ett hemskt scenario! Att allt började med BDSM. KJ gick för långt och VB försökte desperat ringa SOS men KJ hindrade och slog henne medveslös och kanske försökte strypa henne innan dess som förklarar blod i hennes öga. Därefter band han henne och tejpade runt hennes mun för att hon inte skulle skrika som förklarar tejpen runt halsen och hennes hår. Tortyren kan pågått nåra timmar. Runt kl 21 bar KJ den medveslösa tjejen till sin bil och lägger henne i bagaget och kör nånstans för att hämta grejer för styckning eller bara för att visa sig för alibi. Det förklarar varför han nämnde kl 21 för ha alibi om någon har sett honom ute. Han kör till mordplatsen och dödar henne med upprepade knivstick. Han åker hem och dödar telefonen eller kanske den la av sig själv när batteriet tog slut. Det är svårt att säga när han styckade och flyttade på kroppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in