2013-10-17, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
https://www.flashback.org/sp45718586
Dessutom uppgiften som finns i flera media som säger att någon slog 112* istället för 112<lur> visar att mobilen är funnen. Telenätet vet inte det.

Om hon inte slagit 112* + lur, vilket jag kanske misstänker.
Citera
2013-10-17, 19:58
Medlem
Citat:
https://www.flashback.org/sp45718586
Dessutom uppgiften som finns i flera media som säger att någon slog 112* istället för 112<lur> visar att mobilen är funnen. Telenätet vet inte det.
Är ändå skeptisk till att den funnits, får kolla detta när Jag tar del av FUP, vad operatören skriver
Citera
2013-10-17, 19:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Om hon inte slagit 112* + lur, vilket jag kanske misstänker.
Varför misstänker du det?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17675549.ab
Citat:
Men i stället för att trycka på grön lur efter att hon slagit numret råkade hon trycka på stjärna och kopplades inte fram.
Citera
2013-10-17, 20:01
Medlem
Citat:

För det är väl först när luren trycks som samtalet registreras.
Citera
2013-10-17, 20:02
Medlem
Funderade på vad som talar emot för att det var KJ
-Enligt psykolog så borde inte en person som har asberger syndrom inte kunna ljuga och hålla masken under så lång häktningstid
-Han var slarvig och hade det stökigt
-Tålde inte blod

Det saknas både motiv, mordvapen & mordplats.
Saknar källor på det jag skrivit, dock vet jag att jag har läst allt...
Citera
2013-10-17, 20:02
Medlem
Citat:

Jo jag har läst det där. Fattar bara inte hur dom kan se att hon ens slagit 112*, om inte telefonen varit påslagen när dom hittade den och det var kvar inslaget redo att ringa 112*.

Min telefon sparar inte samtalshistorik om jag inte slår grön lur iaf. Men man kanske kan återskapa varje inslagen tangent på telefonen, det vet jag inte, så tekniskt kunnig är jag inte, tyvärr...

Vi får se imorgon kanske, hur det är med mobilen och analysen av det där.
Citera
2013-10-17, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
När teorin om styckning i sjön kom up så frågade jag det. Då sas det att man förmodligen ksn se det. Men då måste polisen ha bett om det, SKL kommer inte att göra det på eget initiativ.

Det var vad som sas då. Vet inte hurvida det stämmer eller ej.

Tack Mercy.
Vad är orsaken till att SKL inte kan ta egna initiativ och ge förslag till utredande polis om ytterligare provtagningar vid fynd som detta? Kostnadskäl? Tidsbrist? Alla inblandade måste väl ha känt ett behov av att veta vad för slags vatten benen sköljts av i? Ofattbart för mig om inte det utretts något mer om vattnet. Förhoppningsvis har det gjorts grundligt och svar återfinns i fup.
Citera
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
"Ovanlig åtgärd": 2 domare skall ta sig an fallet (ber om ursäkt om post redan finns, isf missat)

http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=7006196
Det där med att två människor skall göra en mans jobb blir allt vanligare i takt med att fler kvinnor når högre positioner i samhället. Kan inte påminna mig något fall där det har varit två manliga åklagare. Det kanske har funnits vid trassliga eko-brott, men annars verkar dubblering mest vara en kvinnogrej. Det är så klart inte så dumt med hela lönen för halva jobbet.
Senast redigerad av HappySadHarry 2013-10-17 kl. 20:07.
Citera
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappii
Jo jag har läst det där. Fattar bara inte hur dom kan se att hon ens slagit 112*, om inte telefonen varit påslagen när dom hittade den och det var kvar inslaget redo att ringa 112*.

Min telefon sparar inte samtalshistorik om jag inte slår grön lur iaf. Men man kanske kan återskapa varje inslagen tangent på telefonen, det vet jag inte, så tekniskt kunnig är jag inte, tyvärr...

Vi får se imorgon kanske, hur det är med mobilen och analysen av det där.

Just det, det är väl vanligast att det är så och annars sparas inte tiden heller.
Senast redigerad av Lalajlaj 2013-10-17 kl. 20:10.
Citera
2013-10-17, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Funderade på vad som talar emot för att det var KJ
-Enligt psykolog så borde inte en person som har asberger syndrom inte kunna ljuga och hålla masken under så lång häktningstid
-Han var slarvig och hade det stökigt
-Tålde inte blod

Det saknas både motiv, mordvapen & mordplats.
Saknar källor på det jag skrivit, dock vet jag att jag har läst allt...

Det här med blod tror inte jag stämmer. Hade inte han en hund som har sköt ihjäl och bar ut i plastpåse medan blodet droppade ur lägenheten? Har för mig att det kom fram i början på tråden att grannarna hade sett det.
Citera
2013-10-17, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Just det, det är väl vanligast att det är så och då sparas inte tiden heller.

Stackars människa. Så hon slog 112 vid 17. Då började väl misshandeln kan man ana. Sen hörs 2 skrik kl 21. Så i 4 timmar minst höll han på
Citera
2013-10-17, 20:12
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Det där med att två människor skall göra en mans jobb blir allt vanligare i takt med att fler kvinnor når högre positioner i samhället. Kan inte påminna mig något fall där det har varit två manliga åklagare. Det kanske har funnits vid trassliga eko-brott, men annars verkar dubblering mest vara en kvinnogrej. Det är så klart inte så dumt med hela lönen för halva jobbet.

Du är fördomsfull. Det handlar om brottmåls omfattning. Det stora Södertäljemålet hade flera manliga åklagare. Dessutom var det tal om två domare här, inte heller något unikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in