Citat:
http://maddiemccannmilliondollarbaby.blogspot.se/2012/02/censored-gerry-mccanns-missing-sports.html
Den försvunna sportbagen nämns i ett inslag från Sky News. Se länk. Här nämns också ett udda sammanträffande, att lägenheten som familjen hyrde ägs av en Ruth McCann från Liverpool. Dom skall dock inte vara släkt. Inte precis någon tillförlitligt källa men om väskan existerar måste den finnas omnämnd i förundersökningen kan man tycka. Borde ju bara varit att fråga Tennistränaren om Gerry hade en sådan väska innan försvinnandet.
Den försvunna sportbagen nämns i ett inslag från Sky News. Se länk. Här nämns också ett udda sammanträffande, att lägenheten som familjen hyrde ägs av en Ruth McCann från Liverpool. Dom skall dock inte vara släkt. Inte precis någon tillförlitligt källa men om väskan existerar måste den finnas omnämnd i förundersökningen kan man tycka. Borde ju bara varit att fråga Tennistränaren om Gerry hade en sådan väska innan försvinnandet.
Jag kan inte erinra mig att polisen någonsin har uttalat sig om bagen. Däremot skrev engelsk och portugisisk media spaltmeter om den när det begav sig. Jag har alltid haft den som möjligt "transportmedel" för den lilla flickan.
Jag tittade på Crimewatch nya rekonstruktion av dagen då Madeleine försvann. Det fanns en del förändringar, vilket väl inte är så konstigt eftersom tapas9 aldrig har kunnat hålla fast vid en och samma redogörelse över händelseförloppet. Men det fanns en sak som stod ut i den nya rekonstruktionen, och det var att Paynes besök hos Kate och barnen var borttaget. Just hans vittnesmål var ju ganska viktigt, eftersom han gick i god för att Madeleine mådde bra klockan halv sju på kvällen. Payne hade ju passerat tennisbanan och pratat med Gerry som bad honom att besöka Kate för att se så att "allt var okej", en kommentar som alltid har förundrat mig. Enligt Kate ska hon just då (enligt vittnesmålet 5 maj) ha duschat barnen och Payne ska bara ha varit i lägenheten några minuter. Men enligt Payne var han där i en halvtimme och då ska barnen ha varit iklädd pyjamas och sett ut som "små änglar" och allt hade varit så puttenuttigt och gulligt att man bara inte kan tro på honom när man läser hans vittnesmål avlagt i England. Enligt den nya rekonstruktionen var han aldrig i lägenheten och istället får man se bilder på där Kate läser sagor för barnen.
Payne ska har kommit tillbaka till tennisbanan vid sju, tror jag, måste kolla tennistränarens vittnesmål.