Citat:
Ursprungligen postat av
Mizzzan
Och. Bara en fråga. Om det som står där, och det du hävdar att DNA:T bara kom från en person. Hur kommer det sig att det fanns 4 markörer som inte kom från Maddie i testet? Det är ju ganska uppenbart att han antingen ljuger eller inte förstår testresultatet.
Det han refererar till finns ju dessutom med i fupen, där står dock att de hittat 37 markörer. Siffran på 19 låter mer som att han missuppfattat och det är eg den siffran på just hur många markörer det finns i Maddies DNA
Hur ett DNA-test funkar rent kemiskt/tekniskt har jag ingen aning om. Jag förstår bara det jag läst mig till i detta fall. Men du kanske är mer bevandrad i ämnet och kan förklara? Vad gäller t.ex. i Sverige? Kräver vi 19 av 19 som Portugal, eller räcker det med 10 av 19 som i England?
Med ditt resonemang kan du ställa frågan i brittiska fällande domar hur det kommer sig att 9 markörer "inte kommer från GM", där någon blivit fälld med en match på 10 av 19.
Så jag tror inte att man ska tolka det som att 4 markörer inte kommer från Madde, utan att dessa 4 inte är 100-procentiga.
Det går inte att komma förbi att om ett test i England visar 15 av 19 så anser man sig ha en säker träff. Men som sagt, du får gärna räta ut dessa frågetecken om du är mer insatt.