2013-10-17, 17:43
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostface
http://maddiemccannmilliondollarbaby.blogspot.se/2012/02/censored-gerry-mccanns-missing-sports.html

Den försvunna sportbagen nämns i ett inslag från Sky News. Se länk. Här nämns också ett udda sammanträffande, att lägenheten som familjen hyrde ägs av en Ruth McCann från Liverpool. Dom skall dock inte vara släkt. Inte precis någon tillförlitligt källa men om väskan existerar måste den finnas omnämnd i förundersökningen kan man tycka. Borde ju bara varit att fråga Tennistränaren om Gerry hade en sådan väska innan försvinnandet.

Jag kan inte erinra mig att polisen någonsin har uttalat sig om bagen. Däremot skrev engelsk och portugisisk media spaltmeter om den när det begav sig. Jag har alltid haft den som möjligt "transportmedel" för den lilla flickan.

Jag tittade på Crimewatch nya rekonstruktion av dagen då Madeleine försvann. Det fanns en del förändringar, vilket väl inte är så konstigt eftersom tapas9 aldrig har kunnat hålla fast vid en och samma redogörelse över händelseförloppet. Men det fanns en sak som stod ut i den nya rekonstruktionen, och det var att Paynes besök hos Kate och barnen var borttaget. Just hans vittnesmål var ju ganska viktigt, eftersom han gick i god för att Madeleine mådde bra klockan halv sju på kvällen. Payne hade ju passerat tennisbanan och pratat med Gerry som bad honom att besöka Kate för att se så att "allt var okej", en kommentar som alltid har förundrat mig. Enligt Kate ska hon just då (enligt vittnesmålet 5 maj) ha duschat barnen och Payne ska bara ha varit i lägenheten några minuter. Men enligt Payne var han där i en halvtimme och då ska barnen ha varit iklädd pyjamas och sett ut som "små änglar" och allt hade varit så puttenuttigt och gulligt att man bara inte kan tro på honom när man läser hans vittnesmål avlagt i England. Enligt den nya rekonstruktionen var han aldrig i lägenheten och istället får man se bilder på där Kate läser sagor för barnen.

Payne ska har kommit tillbaka till tennisbanan vid sju, tror jag, måste kolla tennistränarens vittnesmål.
Citera
2013-10-17, 17:49
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Men den rosa filten, Maddies, som bara försvann, den nämndes ju i Ophras Show, men den hittades ju inte mer. Mysko tycker jag. Allt det som är riktigt mysko blir inte mycket ifrågasatt på TV intervjuer osv.
Citera
2013-10-17, 18:10
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag kan inte erinra mig att polisen någonsin har uttalat sig om bagen. Däremot skrev engelsk och portugisisk media spaltmeter om den när det begav sig. Jag har alltid haft den som möjligt "transportmedel" för den lilla flickan.

Jag tittade på Crimewatch nya rekonstruktion av dagen då Madeleine försvann. Det fanns en del förändringar, vilket väl inte är så konstigt eftersom tapas9 aldrig har kunnat hålla fast vid en och samma redogörelse över händelseförloppet. Men det fanns en sak som stod ut i den nya rekonstruktionen, och det var att Paynes besök hos Kate och barnen var borttaget. Just hans vittnesmål var ju ganska viktigt, eftersom han gick i god för att Madeleine mådde bra klockan halv sju på kvällen. Payne hade ju passerat tennisbanan och pratat med Gerry som bad honom att besöka Kate för att se så att "allt var okej", en kommentar som alltid har förundrat mig. Enligt Kate ska hon just då (enligt vittnesmålet 5 maj) ha duschat barnen och Payne ska bara ha varit i lägenheten några minuter. Men enligt Payne var han där i en halvtimme och då ska barnen ha varit iklädd pyjamas och sett ut som "små änglar" och allt hade varit så puttenuttigt och gulligt att man bara inte kan tro på honom när man läser hans vittnesmål avlagt i England. Enligt den nya rekonstruktionen var han aldrig i lägenheten och istället får man se bilder på där Kate läser sagor för barnen.

Payne ska har kommit tillbaka till tennisbanan vid sju, tror jag, måste kolla tennistränarens vittnesmål.

Superintressant. Utan honom är ju hela eftermiddagen öppen för spekulation!
Citera
2013-10-17, 18:20
Medlem
Citat:

Nej Madde var på Kids Club fram till lite innan 18. Mordet om det utfördes av föräldrarna måste ha skett mellan 18 - 22. Undet denna tid ska de även ha hunnit med att äta middag som att inget har skett och forsla bort ett lik. Det finns absolut mer som talar för att föräldrarna är skyldiga i detta fallet än emot. Men jag får inte ihop det.
Citera
2013-10-17, 18:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Just det, åtminstone från fem, halv sex när barnflickan lämnar över Madeleine till föräldrarna. (finns lite olika tidsangivelser där. Kommer inte ihåg vilken tid som angavs i Crimewatch.)

Tennistränarens vittnesmål är mycket urvattnat. Bortsett från standardfrågor får han frågor om Jez, kameramannen, killen som Gerry stod och pratade med på tillbakavägen mot restaurangen, vid ca 9.15. på kvällen.
Citera
2013-10-17, 18:28
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
Nej Madde var på Kids Club fram till lite innan 18. Mordet om det utfördes av föräldrarna måste ha skett mellan 18 - 22. Undet denna tid ska de även ha hunnit med att äta middag som att inget har skett och forsla bort ett lik. Det finns absolut mer som talar för att föräldrarna är skyldiga i detta fallet än emot. Men jag får inte ihop det.

Men nu menar du väl kvällen ? - ser du att du skrivit MIDDAG: det äter man på middagen.
Jag tror M fick lite för mycket Calpol, och somnade in förevigt. K hade ju ropat "we've let her down"....
Forsla bort ett lik...vad gjorde G Mccxnn mellan 21-22, exakt...när jag flera ggr läst igenom PJ's förhör,
får jag ihop det som om han har en halvtimme som han inte har alibi för...
Citera
2013-10-17, 18:30
Medlem
ReedMes avatar
Citat:

Föräldrarna hämtade väl barnen tillsammans? Klockan sex kom Gerry till tennisbanan.
Citera
2013-10-17, 18:31
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
mitt fetade: Men är det definitivt att hon blivit signed out av hennes föräldrar? Jag trodde det var mycket komplicerat med den sista sign out from creche...och hur länge hon verkligen varit där, och om hon ALLS varit där den dagen.
Citera
2013-10-17, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowerOfThinking
Men nu menar du väl kvällen ? - ser du att du skrivit MIDDAG: det äter man på middagen.
Jag tror M fick lite för mycket Calpol, och somnade in förevigt. K hade ju ropat "we've let her down"....
Forsla bort ett lik...vad gjorde G Mccxnn mellan 21-22, exakt...när jag flera ggr läst igenom PJ's förhör,
får jag ihop det som om han har en halvtimme som han inte har alibi för...

Ja jag menar kvällen. Mellan 21 - 22 finns det absolut en hel del tid under vilken inget sett honom. Dock handlar detta om 30 - 40 minuter beroende på vilka vittnen man ska tro på. Han ska ju ha varit tillbaka innan 22 vid bordet. Visst kan man forsla bort en kropp på 30 - 40 min. Men i en stad du inte känner så väl? Precis efter att din dotter har dött? Att du lyckas gömma kroppen så bra mitt i natten att den inte hittas? Allt detta utan planering. Men sen är det ju faktiskt så att i princip ingenting talar för en annan gärningsman.
Citera
2013-10-17, 18:37
Medlem
Citat:
mitt fetade: Men är det definitivt att hon blivit signed out av hennes föräldrar? Jag trodde det var mycket komplicerat med den sista sign out from creche...och hur länge hon verkligen varit där, och om hon ALLS varit där den dagen.
Från Wikipedia:

Citat:
The children returned to Kids' Club, and at 18:00 Kate took them back to the apartment while Gerry went for a tennis lesson.

http://en.wikipedia.org/wiki/Disappearance_of_Madeleine_McCann#cite_note-Balakrishnan11April2008-26

Men i det här fallet finns det så många olika uppgifter om allt att jag inte vet vad jag ska tro på.
Citera
2013-10-17, 18:40
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ja jag menar kvällen. Mellan 21 - 22 finns det absolut en hel del tid under vilken inget sett honom. Dock handlar detta om 30 - 40 minuter beroende på vilka vittnen man ska tro på. Han ska ju ha varit tillbaka innan 22 vid bordet. Visst kan man forsla bort en kropp på 30 - 40 min. Men i en stad du inte känner så väl? Precis efter att din dotter har dött? Att du lyckas gömma kroppen så bra mitt i natten att den inte hittas? Allt detta utan planering. Men sen är det ju faktiskt så att i princip ingenting talar för en annan gärningsman.

Det ligger ju till så här att i varje intervju berättar K om hur hon komer in i rummet och att schwisch gardinerna flyger upp o fönstret är öppet. Vad som ALDRIG skrivs i media är att det inte fanns några spår från en kidnappare, och på fönstret fanns endast Kates fingeravtryck. Kriminalare har uttryckt sej om att det vore praktiskt omöjligt för en person att gå in genom fönstret och ta barnet, gå ut igen och allt detta UTAN att lämna spår efter sej. För VAR är indicerna för att Maddie blivit kidnappad? Corruption pure
Citera
2013-10-17, 18:42
Medlem
Ghostfaces avatar
Citat:

Har inte rotat i detta alls tidigare men mamman tar det sista kända fotot av henne ca kl 14:00 den dagen vid poolen. Eftersom mamman är där kanske hon blir utskriven tidigare än 18:00? Sen finns det väl uppgifter om att hon mått dåligt på eftermiddagen också? Dom går hem och sen går något snett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in