2013-10-16, 22:54
  #12241
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Som LoL är just nu så det finns det inga riktiga hård counters, det GÅR att vinna som morgana/anivia/kassadin emot en talon - om man verkligen kan sin gubbe osv, och det är en del utav Riots policy om jag minns rätt. Dem vill inte ha hård counters i spelet för det skulle göra det tråkigare tror jag dem sa, är lite osäker. Just nu, som lol är så går det ju inte säga att det någonstans finns någon riktigt hård counter som i till exempel DoTa 2 eller HoN. Men, åter till topic.

Menade mer om det fanns någon Aatrox countrar hårt, inte om han blir countrad för då är det bara att dra Teemo, Malph, riven efter några levlar, och många andra.

Det är helt enkelt inte svårt att hitta folk som countrar han, och även om man har kollat på exempelvis lolcounter så verkar det vara väldigt delade meningar på just dessa han ska "countra"
Citera
2013-10-16, 22:55
  #12242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkarn77
Gick upp i silver i förrgår efter en hel säsong av spelande i bronze. Kan man få ett grattis?
Grattis i guess. Tycker personligen silver är värre än bronze men ja.
Citera
2013-10-16, 22:59
  #12243
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Menade mer om det fanns någon Aatrox countrar hårt, inte om han blir countrad för då är det bara att dra Teemo, Malph, riven efter några levlar, och många andra.

Det är helt enkelt inte svårt att hitta folk som countrar han, och även om man har kollat på exempelvis lolcounter så verkar det vara väldigt delade meningar på just dessa han ska "countra"
Men i och med att spelet inte är byggt på hard-counters så finns det inga riktiga hard-counters för honom, som han kan countra.

Beroende på vad du spelar och hur du spelar så finns det ju lite olika saker du kan använda honom som. Du kan tower-divea med honom väldigt lätt och blir därav en counter till champs som farmar och fryser lanen, hans passive countrar till exempel både Darius & katarina. Emot tryndamere earlygame så fungerar han också väldigt bra empt så..
Citera
2013-10-16, 23:22
  #12244
Medlem
Sandman423s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Finns det någon Aatrox verkligen hård countrar?

Känns som om han är jämnbra helt enkelt, alternativt blir countrad själv nästan alltid.

med hård contrar, så menar jag exempelvis talon vs morgana/anivia/kassadin, dvs matchen är nästan över innan den ens börjat.

Han är nog som dom flesta har sagt och du själv, jämnbra. Men han har ett riktigt sjukt midgame om du kommer igång och får farm på han.

Så fort du får botrk kan du ju duella vem som helst på lanen, brukar bygga botrk>randuin>spirit visage (om dom har någon tung ap, annars brukar jag kunna skippa den helt och bara köpa spectre's cowl)>last whisper>GA typ. Väldigt starkt känner jag.
Citera
2013-10-16, 23:58
  #12245
Medlem
BjeerNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groven85
Du får mindre LP om du kör DUO. Du får mer LP om du kör solo.
Källa på det?
Citera
2013-10-17, 00:28
  #12246
Medlem
Blir det väl inte plat idag då, serverjäveln ska ju krångla konstant.
Edit; Uppe nu, nu KÖR VI!
__________________
Senast redigerad av Malyza 2013-10-17 kl. 00:35.
Citera
2013-10-17, 00:41
  #12247
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjeerN
Källa på det?

Finns ingen då det inte stämmer, däremot möter ni "bättre" personer än vad eran sammanlagda skill-lvl/mmr delat på 2 skulle vara. Om din duoqueue-partner har lägre mmr än dig så spelar du med sämre personer = får mindre LP. Detsamma gäller åt andra hållet.
Citera
2013-10-17, 01:35
  #12248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Finns ingen då det inte stämmer, däremot möter ni "bättre" personer än vad eran sammanlagda skill-lvl/mmr delat på 2 skulle vara. Om din duoqueue-partner har lägre mmr än dig så spelar du med sämre personer = får mindre LP. Detsamma gäller åt andra hållet.
Detta vet jag inte om jag tror på, jag har duat med folk som ligger 10 divisioner under mig och fått +20, vilket jag får vanligt också.
Källa på ditt påstående?
Citera
2013-10-17, 14:14
  #12249
Bannlyst
kör på NA server, mycket shysstare folk. dock kan det lagga ibland. Finns de något man kan göra åt det? Öppna portar i routern eller dylikt?? 80/40 mbit
Citera
2013-10-17, 14:18
  #12250
Medlem
KaptenCapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotaxz
kör på NA server, mycket shysstare folk. dock kan det lagga ibland. Finns de något man kan göra åt det? Öppna portar i routern eller dylikt?? 80/40 mbit

Nej det spelar ingen roll, beror på hur långt bort servern ligger eller dylikt. Med vissa internetleverantörer får man sämre och med vissa bättre.
Citera
2013-10-17, 14:18
  #12251
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotaxz
kör på NA server, mycket shysstare folk. dock kan det lagga ibland. Finns de något man kan göra åt det? Öppna portar i routern eller dylikt?? 80/40 mbit
Njae, du kan väll stänga av alla andra program du har på (Spotify, Steam, Skype osv) men i grund och botten nej. Det är distansen som hindrar, tyvärr.
Citera
2013-10-17, 14:36
  #12252
Medlem
KaptenCapss avatar
http://tinypic.com/view.php?pic=2mhed78&s=5

Har nött Nautilus i ranked kan man säga!
Hade inte så stora förväntningar på honom men han är grym, svag dueller visst, verkligen bra.
Pröva honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in