2013-10-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dripp-flopp
Min ps vita kom idag, som föregående så är min vita fabriksny och inte något måndagsexemplar som nån mystisk människa har packat om och sålt vidare

Hur lång var leveransen och vad slutade priset på? hur levererar amazon i sverige med bud eller posten?
Citera
2013-10-17, 04:08
Medlem
dripp-flopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Hur lång var leveransen och vad slutade priset på? hur levererar amazon i sverige med bud eller posten?

Slutade någonstans mellan 2100-2400kr, dock var det för att jag köpte persona 4 golden och gravity rush till konsolen, annars hade de gått runt på 1700-1800kr.

Frakten tog ca 5-7 dagar och Amazon levererar med post Danmark i norden, vilka i sin tur ger vidare till svenska posten som levererar rakt till närmaste postombud.

Tänk på att man måste ha en adapter dock, då Stor Britannien har andra uttag, de går för ca 50-100kr
Citera
2013-10-17, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dripp-flopp
Slutade någonstans mellan 2100-2400kr, dock var det för att jag köpte persona 4 golden och gravity rush till konsolen, annars hade de gått runt på 1700-1800kr.

Frakten tog ca 5-7 dagar och Amazon levererar med post Danmark i norden, vilka i sin tur ger vidare till svenska posten som levererar rakt till närmaste postombud.

Tänk på att man måste ha en adapter dock, då Stor Britannien har andra uttag, de går för ca 50-100kr

Man blir lite sugen nu när ps plus biblioteket växer hur är det med regions låsning?
Citera
2013-10-18, 13:26
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartbil
Man blir lite sugen nu när ps plus biblioteket växer hur är det med regions låsning?

Regionslåsning är obefintligt på VITAn!
Citera
2013-10-22, 20:56
Medlem
Tr0bles avatar
Jag har nyligen köpt en Vita + minneskort.

Tänkte höra med er vilka spel man ska skaffa.
Finns det något som är åt skyrim hållet? Tänkte på RPG och väldigt bra story.

Jag har än så länge testat;
Little big planet
Gravity Rush
Uncharted: Golden Abyss

Alla de tre spelen har varit väldigt välgjorda och bra. Gravity Rush samt Uncharted tyckte jag var helt OK och har spelat en del. Men jag är lite trött på springa/klättra bara. Jag vill ha något spel som mer känns som ett riktigt konsol spel. I FPS väg så har jag tänkt att köpa Killzone senare.

Finns det några Indiespel med bra/normal grafik? Jag är riktigt sugen på Lone survivor men har inte vågar köpa de en pga grafiken ser så tråkig ut. Även gameplays ser ganska så sega ut. Men det låter så himla intressant!

Ge mig tips på välgjorda spel! Gärna RPG och det ska vara någon story.
Citera
2013-10-23, 07:33
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr0ble
Jag har nyligen köpt en Vita + minneskort.

Tänkte höra med er vilka spel man ska skaffa.
Finns det något som är åt skyrim hållet? Tänkte på RPG och väldigt bra story.

Jag har än så länge testat;
Little big planet
Gravity Rush
Uncharted: Golden Abyss

Alla de tre spelen har varit väldigt välgjorda och bra. Gravity Rush samt Uncharted tyckte jag var helt OK och har spelat en del. Men jag är lite trött på springa/klättra bara. Jag vill ha något spel som mer känns som ett riktigt konsol spel. I FPS väg så har jag tänkt att köpa Killzone senare.

Finns det några Indiespel med bra/normal grafik? Jag är riktigt sugen på Lone survivor men har inte vågar köpa de en pga grafiken ser så tråkig ut. Även gameplays ser ganska så sega ut. Men det låter så himla intressant!

Ge mig tips på välgjorda spel! Gärna RPG och det ska vara någon story.

Är du ute efter spel med bra story så är ju The Walking Dead the självklara valet för dig!

Persona 4 har jag hört mycket bra om men inte själv testat. Det låter dock som något i din smak, ett enormt RPG med ambitiös story.

Vill du testa några schyssta indie spel borde du först och främst skaffa Spelunky. Ingen direkt story men sjukt roligt! Det kan också vara värt att testa Hotline Miami som är ett väldigt annorlunda, men grymt indie spel.
Citera
2013-10-23, 09:46
Medlem
Tr0bles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shejken
Är du ute efter spel med bra story så är ju The Walking Dead the självklara valet för dig!

Persona 4 har jag hört mycket bra om men inte själv testat. Det låter dock som något i din smak, ett enormt RPG med ambitiös story.

Vill du testa några schyssta indie spel borde du först och främst skaffa Spelunky. Ingen direkt story men sjukt roligt! Det kan också vara värt att testa Hotline Miami som är ett väldigt annorlunda, men grymt indie spel.

Tyvärr så har jag redan lirat The Walking Dead på PC. Det hade varit kanon på Vitan.
Kollade upp Persona 4 tidigare, men jag har väldigt svår för spel där man attackerar i rundor.

Körde Soul Sacrifice demot igår och något åt det hållet skulle jag vilja ha. Men lite mer seriösare, de kändes lite "lallar" stil på det hela. Men jag skulle nog ha köpt det om det inte kostade 300kr. Då får det vänta lite.
Citera
2013-10-25, 13:35
Medlem
Shejkens avatar
http://feber.se/spel/art/284687/guacamelee_till_playstation_pl/

"DinkBox Studios fantastiskt trevliga spel Guacamelee! kommer släppas till alla europeiska PlayStation Plus-medlemmar helt utan extra kostnad.

Spelet borde dyka upp i folks direkta spelsamlingar de närmsta dagarna."

Fan vad gött Har funderat på att köpa Guacamelee! så fort jag är klar med Hotline Miami så det här var ju grymt passande!
Citera
2013-11-20, 15:53
Medlem
Detvarenolyckas avatar
La just en order på 3G-modellen hos CDON för 1400 kr och ett 32GB minneskort för 600 kr. Mycket bra pris tycker jag, men det är väldigt rörigt att hitta bland deras artiklar. 3G-modellen kunde jag inte se i deras PS Vita avdelning utan den fann jag via pricerunner. Nåja, hoppas bara att den dyker upp som den ska, även om deras hemsida inte gjort något seriösare intryck på mig.

Känner mig riktigt peppad på att få lira lite Dragon's Crown och Muramasa Rebirth!
Citera
2013-11-20, 20:41
Bannlyst
PS Vita 3g för 1399:- hos CDON http://cdon.se/spel/playstation_vita_3g-13672609

Frågan är dock om inte Amazons bundle är fortfarande mer prisvärd...8gb minneskort, flera spel och så ps vita wifi för 1700:-
Citera
2013-11-20, 20:45
Medlem
Demandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvarenolycka
La just en order på 3G-modellen hos CDON för 1400 kr och ett 32GB minneskort för 600 kr. Mycket bra pris tycker jag, men det är väldigt rörigt att hitta bland deras artiklar. 3G-modellen kunde jag inte se i deras PS Vita avdelning utan den fann jag via pricerunner. Nåja, hoppas bara att den dyker upp som den ska, även om deras hemsida inte gjort något seriösare intryck på mig.

Känner mig riktigt peppad på att få lira lite Dragon's Crown och Muramasa Rebirth!

32GB minneskort var en mycket bra investering! Skulle köpa en på min lokala spelbutik men då låg en 16GB för 800 kr...
Citera
2013-11-24, 03:07
Medlem
Detvarenolyckas avatar
Såg att spelet Tearaway, skapat av Media Molecule som även gjort LittleBigPlanet, nyligen har släppts. Är det någon här som har testat det? Ser ut som att det kan vara ett rätt kul och mysigt spel. Tror det kommer bli ett köp så fort jag fått min Vita.
http://www.youtube.com/watch?v=g_uxQaAmqC8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in