2014-07-22, 20:00
Medlem
Autoziones avatar
Om någon är orolig över hur det ser ut på spelfronten för Vita är det ingen fara. En go´snubbe på Neogaf har listat över 150 spel som kommer till konsolen. Goda nyheter för oss som älskar våra Vita!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=858508
Citera
2014-07-24, 19:17
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autozione
Om någon är orolig över hur det ser ut på spelfronten för Vita är det ingen fara. En go´snubbe på Neogaf har listat över 150 spel som kommer till konsolen. Goda nyheter för oss som älskar våra Vita!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=858508

Mycket är japanska RPG:s och det är inte alla som gillar det. Sony har också sagt att det blir färre spel från deras sida. Jag är väldigt nöjd med Vitas spelutbud däremot. Utöver det finns ju också Remote Play.

En artikel från igår om detta:

Citat:
Everyone knows that PlayStation Vita isn’t doing as well as Sony had hoped, but the good news is that the games just keep on coming regardless. Vita may not have mainstream appeal, but what it does have is a hardcore userbase that buys lots and lots of games.

---

Sony was kind enough to swing by IGN’s office with a debug Vita that allowed us to test out seven upcoming Vita games. You’ll find six of them below. What’s the seventh? Murasaki Baby, which we covered in-depth yesterday.

To see all six games in action – One Way Trip, To Leave, Rogue Legacy, Metrico, The Binding of Isaac: Rebirth, and Super Exploding Zoo! – watch the video preview above. You can also read about all of them in brief write-ups below.

http://www.ign.com/articles/2014/07/23/six-upcoming-vita-games-to-keep-an-eye-on

CDON har sänkt Rayman Legends till 99 kr igen. Härligt plattformsspel.
Senast redigerad av TKD_1337 2014-07-24 kl. 19:35.
Citera
2014-07-25, 16:57
Medlem
Carnage.s avatar
Köpte en slim idag. Sexig maskin! Man är ju inte riktigt sugen att sitta framför tv:n och spela när det är så ill-varmt, så gött med en bärbar konsol!
Citera
2014-08-02, 08:09
Medlem
TKD_1337s avatar
Sly Cooper: Thieves in Time finns för 79 kr på Komplett. Det är en stealth-plattformsspel med en hel del att utforska.
Citera
2014-08-21, 17:08
Medlem
Marre94s avatar
Hjälp mig.

Jag har ett PS Vita sedan julen 2012 och undrar vart man kan köpa något bra fodral att ha den i? Tänkt ta med den under färd, men vågar inte riktigt som den är nu. Har inget plast för skärmen heller för antar att det ej behövs när man har fodral.

Hittade ett "EVA Case" på CDON, men det var tillfälligt slut. Vet ni vart man kan köpa något?

Tack på förhand!
Citera
2014-08-21, 17:13
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre94
Hjälp mig.

Jag har ett PS Vita sedan julen 2012 och undrar vart man kan köpa något bra fodral att ha den i? Tänkt ta med den under färd, men vågar inte riktigt som den är nu. Har inget plast för skärmen heller för antar att det ej behövs när man har fodral.

Hittade ett "EVA Case" på CDON, men det var tillfälligt slut. Vet ni vart man kan köpa något?

Tack på förhand!
Jag hittade mitt på tradera. Vann en budgivning och fick ett case för typ 60:- inkl frakt från Hongkong.
Citera
2014-08-21, 21:13
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre94
Hjälp mig.

Tack på förhand!

Det finns på Ebay men det brukar ta två, tre veckor om det är från Kina men du kan ju söka och se om någon t.ex. brittisk säljare där har det. Jag använder däremot skal då det ju ger bättre skydd.
Citera
2014-09-04, 03:09
Medlem
lumbas avatar
Någon som vet om man kan ladda ner Mega Man X4 från amerikanska playstation store(på ps3) och sen överföra spelet till sitt playstation vita som använder ett europeiskt psn-konto?

Velocity 2X som är gratis för ps+ den här månaden verkar jävligt bra, grym musik och grafik.
Senast redigerad av lumba 2014-09-04 kl. 03:12.
Citera
2014-09-04, 18:51
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Någon som vet om man kan ladda ner Mega Man X4 från amerikanska playstation store(på ps3) och sen överföra spelet till sitt playstation vita som använder ett europeiskt psn-konto?
Nerladdade spel är låsta till det konto som köpte spelet, så du kan enbart spela på ditt US-konto.
Citera
2014-09-05, 01:18
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Nerladdade spel är låsta till det konto som köpte spelet, så du kan enbart spela på ditt US-konto.

Attans, är du helt säker? Spel som jag laddat ned från amerikanska PSN går ju trots allt att spela på mitt europeiska PSN-konto också(på ps3).
Citera
2014-09-05, 08:26
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumba
Attans, är du helt säker? Spel som jag laddat ned från amerikanska PSN går ju trots allt att spela på mitt europeiska PSN-konto också(på ps3).
Så länge spelen är på samma konsol så ska det dock inte vara några problem. Du kan ju annars testa, förlorar ju inget, tid möjligtvis.
Citera
2014-09-07, 12:55
Medlem
epost72s avatar
Finns det något sätt att via nätverket bläddra bland filer på en dator och se på filmer?
Jag skulle vilja ordna så att grabben kan välja filmer på en nätverksresurs och titta på dessa via PS Vita.

Dock verkar ett problem bestå i att PS Vita inte kan spela upp mpg eller avi

Ett annat alternativ skulle vara att streama via tex http://www.swefilmer.com/ men då kan inte PS Vita spela upp flv-filer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in