2013-10-15, 15:39
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Har bara kört den en match och märkte att den enda jag inte pennade utan att sikta speciellt var en Maus, resten sköt den igenom som smör, utan premiumammo varav en var en T57 Heavy. Alltså, den är snabb och skjuter hårt som ett as, frågan är hur cammot är på den?
Lär ju inte heller vara värt att lägga på någonting som snabbar upp laddandet heller för det är fortfarande en evighet att vänta för omladdningen..
vad har den i avg pen då
Citera
2013-10-15, 16:39
Medlem
Ace Venturas avatar
Jag måste säga att det är lite tröttsamt att alla jävlar skjuter med guldammo nu för tiden. I alla fall i högre tiers. Ibland känns det som att jag är den ende som inte laddar det i röret från skott 1. Fast så är det ju naturligtvis inte, men ändå... tröttsamt är det ändå. Ffa alla jävla nötter i tier X. Dom har ju för f*n inget tuffare motstånd än just tior!? Ok att man som som VIII känner behovet i X-matcher men inte tvärt om kan man ju tycka?

Själv har jag blivit mer och mer sparsam med guldammo f.ö. Försöker vara mer noga när jag skjuter istället. Det är om en match står och väger vid typ 6-6 (när man vet att kan vi sänka 2-3 st motståndare snabbt så får vi ett antagligen matchvinnande övertag) som jag kan koppla över till mina guldskott rent generellt (beroende på läge). Annars är det rätt sällsynt nu. Det är bra tryck i tier IX/X-kanonerna ändå, ffa mot samma tier eller lägre.

Dessutom hajar jag inte hur folk har råd? Det är ju inte billigt att ösa på med t.ex. heat, så något plus i krediterna kan det ju inte vara att tala om...

Skit samma. Ville bara gnälla lite. Över till något roligare istället. Någon som testat den nya banan på testservern ännu?
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-10-15 kl. 16:55.
Citera
2013-10-15, 16:57
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag måste säga att det är lite tröttsamt att alla jävlar skjuter med guldammo nu för tiden. I alla fall i högre tiers. Ibland känns det som att jag är den ende som inte laddar det i röret från skott 1. Fast så är det ju naturligtvis inte, men ändå... tröttsamt är det ändå. Ffa alla jävla nötter i tier X. Dom har ju för f*n inget tuffare motstånd än just tior!? Ok att man som som VIII känner behovet i X-matcher men inte tvärt om kan man ju tycka?

Själv har jag blivit mer och mer sparsam med guldammo f.ö. Försöker vara mer noga när jag skjuter istället. Det är om en match står och väger vid typ 6-6 (när man vet att kan vi sänka 2-3 st motståndare snabbt så får vi ett antagligen matchvinnande övertag) som jag kan koppla över till mina guldskott rent generellt (beroende på läge). Annars är det rätt sällsynt nu. Det är bra tryck i tier IX/X-kanonerna ändå, ffa mot samma tier eller lägre.

Dessutom hajar jag inte hur folk har råd? Det är ju inte billigt att ösa på med t.ex. heat, så något plus i krediterna kan det ju inte vara att tala om...

Skit samma. Ville bara gnälla lite. Över till något roligare istället. Någon som testat den nya banan ännu?
Du vet att det finns mods som talar om vad fienden skjuter med för ammo
Citera
2013-10-15, 17:17
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Littlebear34
Ha ha! Förvånar mig inte det minsta. Fast det behövs ju inte. Heat har ju t.ex. ett speciellt ljud när man blir träffad, HE ett annat och AP ett. Det enda som jag har svårt för att urskilja är tungstensprojektilerna, de har väl samma ljud som AP tror jag/inbillar jag mig(?) - men det är ju oftast bara att lägga ihop 1+ 1 med damage och vem som avfyrade skottet så förstår man ju vad som just landat i ens chassi...
Citera
2013-10-15, 17:19
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:

Skit samma. Ville bara gnälla lite. Över till något roligare istället. Någon som testat den nya banan på testservern ännu?

jag kör 30/30 med maus
tex mot is7, is4, e3, e4 så har man guld, men som oftast glömmer jag switcha tillbaka så kör rent guld
matchen igår, rent guld,+12000 credits :P

varför skulle man inte ha råd? det är missa/bounsa som kostar
iofs så behövs det bara en match för att få lite spel pengar från en valfri t8 premium

sedan kan man köra e25 och missa alla skott 2 ggr
Citera
2013-10-15, 17:37
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ha ha! Förvånar mig inte det minsta. Fast det behövs ju inte. Heat har ju t.ex. ett speciellt ljud när man blir träffad, HE ett annat och AP ett. Det enda som jag har svårt för att urskilja är tungstensprojektilerna, de har väl samma ljud som AP tror jag/inbillar jag mig(?) - men det är ju oftast bara att lägga ihop 1+ 1 med damage och vem som avfyrade skottet så förstår man ju vad som just landat i ens chassi...
Samma mod berättar också om vem som sköt även om denna person aldrig blivit spotad tidigare i matchen . Det är också kul att se när tier 10or skjuter guld på min leopard
Citera
2013-10-15, 19:17
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Vilken då och visar den med ljud eller bild? (kör med ljud avstängt)

Citat:
Jag måste säga att det är lite tröttsamt att alla jävlar skjuter med guldammo nu för tiden. I alla fall i högre tiers. Ibland känns det som att jag är den ende som inte laddar det i röret från skott 1. Fast så är det ju naturligtvis inte, men ändå... tröttsamt är det ändå.
Funderat på om det verkligen är så många, jag kör nästan enbart med standardammo men då och då träffar jag nötter som börjar yla om vilken guldnoob jag är efter jag fått in en ok träff.

Citat:
Premiumkonto och några premiumvagnar löser den biten rätt bra, T34 är den bästa premiumvagnen jag har och en bra match kan jag plocka in 50k+ vinst.

Citat:
Någon som testat den nya banan på testservern ännu?
Ett par gånger, påminner lite om sacred valley men mindre klaustrofobikänslor.
Bara kört den 2ggr, 1 på vardera sida men den känns rätt ok för de verkar va blandade områden för närstrider och prickskytte.

Ps, på testservern finns inga uppdelningar na/eu/sea....så dom som vill kan gå ihop och köra lite träningsmatcher på kartan.
Citera
2013-10-15, 20:14
Medlem
Littlebear34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Vilken då
länk
Citat:
visar den med ljud eller bild? (kör med ljud avstängt
Den visar med bild där den vanliga chaten är.
bildexempel hur det kan se ut
Citera
2013-10-15, 20:15
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Samma mod berättar också om vem som sköt även om denna person aldrig blivit spotad tidigare i matchen . Det är också kul att se när tier 10or skjuter guld på min leopard
jo för att tiden som dom har bytat till ap så är man borta i sin leo, så lika bra att sjuka tycker dom
Citera
2013-10-16, 08:34
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Bonus feature i den moden.
Om någon i ditt eget lag skjuter dig, så åker det ut i chatten vem och hur mycket damage.

Kör på den modden men den har begränsad nytta iaf för mig eftersom jag ytterst sällan litar på min armour. Å andra sidan blev jag skjuten av en JpzE100 igår i min Awfulpanzer och han använde HEAT. Rätt massiv förlust på det skottet.
Citera
2013-10-16, 09:34
Medlem
Citat:

Själv brukar jag starta mina högtier matcher med en HE i pipan om det är en massa snabba papperstanks på andra laget

Alltid trevligt att inleda med en riktig käftsmäll på myggorna
Citera
2013-10-16, 10:48
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Premiumkonto och några premiumvagnar löser den biten rätt bra, T34 är den bästa premiumvagnen jag har och en bra match kan jag plocka in 50k+ vinst.
Men att gå 20-30k back på en match är ju inget problem. T.o.m. matcher som går rätt bra kan ju visa röda siffror om du överutnyttjar guldammon. Och minus 50k fixar väl man också lätt i en match med mycket heat och lite träffar. Det innebär att du måste köra din premiumvagn minst varannan match för att gå +/- 0. Låter lite drygt i mina öron.
----

Om vi ändå skall gnälla. Shit va med nötter det var ute igår då!? Har sällan varit med om så mycket skitsnack i chatten, någonsin. I varenda jävla match var det tjafs. Dessutom blev jag kallad för "noob" igår!? Ha ha! Det tillhör faktiskt inte vanligheterna. Det var någon ärthjärna (som dog bland de första naturligtvis) som tyckte att jag skulle ta min tier VIII franska heavy och ställa mig längst fram i brawlandet i en tier IX match. Istället för att bara "campa" som han tyckte. (Jag stod alltså bara en liten bit bakom fronten och pricksköt med min grymma franska kanon).

Bra tanke där... Orkade inte svara puckot ens. Inte ens när jag drog in min 3:e kill och passerade 3.000 i damage så slutade han. Jösses... (Vi vann matchen f.ö.)

Annars så är ju AMX50 100 hur kul som helst! Körde bl.a. i par med en riktigt skillad AMX 50 120 en match igår och vi röjde vår flank på ett sätt som jag sällan skådat tidigare!! Det spelade ingen roll vad som dök upp framför oss. Det var pulveriserat mos bara några sekunder senare... Sweet!

Citat:
Ursprungligen postat av Ge-K
Själv brukar jag starta mina högtier matcher med en HE i pipan om det är en massa snabba papperstanks på andra laget

Alltid trevligt att inleda med en riktig käftsmäll på myggorna
Det har jag faktiskt inte reflekterat över tidigare men det är naturligtvis en bra tanke. Måste testas!
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-10-16 kl. 11:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in