Citat:
Ursprungligen postat av
Ped-Ober
Själv brukar jag lämna lobbyn om det är catchup. Tror inte folk förstår vad det innebär. Om du är först stryps din hastighet så dom andra noobsen ska kunna köra ikapp/köra om dig, grymt ovärt haha
Det var några dagar sedan jag var online men visst är catch up aktiverad "by default"? Det första problemet är att man valt att implementera en så fruktansvärt patetisk funktion som catch up i spelet och det andra problemet är just det att funktionen är aktiverad by default.
Jag kan motvilligt och tveksamt acceptera att det finns med för att hjälpa vissa amatörer men för guds skull gör så att standard inställningarna har catch up
AV! Det finns många spelare som säkert bara startar upp rum och kör igång utan att ändra några inställningar alls, mest därför att de inte vet att det spelar roll.
Enkelt sagt, det är en horribel funktion som ger sämre förare en artificiell och orättvis boost och förstör för de bättre. Är det någon som vet om det
endast ger de som ligger bakom en boost eller om det gör ledaren långsammare eller en kombination? Jag är inte stensäker men misstänker att det är kombinationen. Oavsett så är det vidrigt och borde tas bort så fort som möjligt. Patch please...
Poängen med racing är att den snabbaste föraren som gör minst misstag ska vinna.
Att ha catch up
PÅ främjar också på ett vis jämna race och idéen i sig från början är någorlunda OK men problemet är att det finns för många amatörer som inte vet hur man spelar och bara kraschar in i andra förare och förstör racen och upplevelsen. Dessa personer får gärna dö i en krasch i riktiga livet as far as I'm concerned.
Om ni föredrar att lyssna på någon och kolla på videor så kolla in
denna. Han berättar om detta problem.
Tänk er scenariot (ni har säkert redan varit med om det);
Ni leder loppet och har fri luft framför er och satsar på snabbaste varv men det går inte producera ett konkurrenskraftigt varv därför att catch up är
PÅ. Honestly...