2013-10-15, 23:05
  #12217
Medlem
irkens avatar
Mest tråkiga med teambuilder är ju om jag vill till exempel testa på Cassiopeia support antagligen kommer få lite skit för det inte är en "ren" support champion. Visst är det ingeting man pickar bara sådär, men det går ju att spela henne som support till exempel. Fiddle & annie är ju två andra jättebra exempel.
Citera
2013-10-15, 23:31
  #12218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Mest tråkiga med teambuilder är ju om jag vill till exempel testa på Cassiopeia support antagligen kommer få lite skit för det inte är en "ren" support champion. Visst är det ingeting man pickar bara sådär, men det går ju att spela henne som support till exempel. Fiddle & annie är ju två andra jättebra exempel.

Varför skulle du få mer skit med det systemet än vad du skulle få med det nuvarande?
Citera
2013-10-15, 23:45
  #12219
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Varför skulle du få mer skit med det systemet än vad du skulle få med det nuvarande?
För att i det nuvarande så är det ju egentligen bara tvinat att två stycken spelare behöver gå botlane. Sen om man vill spela Annie & brand, eller Cassio & Ezreal eller inte spelar ingen roll. Nu verkar det lite mera krystat att man ska spela champsen inom "taggarna" (Om du tittar hur dem märkt rollerna så är det efter taggarna). Men -jag tror absolut systemet blir okej.
Citera
2013-10-15, 23:50
  #12220
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kartt92
Varför tycker du det? Ranked draft, normal blind och draft kommer ju fortfarande att finnas, så som jag har fattat det iaf

Jag personligen är skeptisk till detta, blandannat för det kan skapa långa köer när alla måste vänta tills det finns ett "balanserat" lag klart, samt att det kan begränsa vad folk kör.
Citera
2013-10-15, 23:50
  #12221
Medlem
SleighBellss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Så jävla dåligt fyfan asså
Blir i alla fall en lättnad att slippa förklara för personer att man var först med att välja lane och således slippa en massa gnäll och irritation. Bara idag var jag först med att säga top två gånger och båda gångerna var det nån annan som vägrade spela en annan roll än top, snäll som man var spelade jag support och jungler istället.

Spelar inte ranked så jag vet inte hur pass bra ert system fungerar, lär väl bli diskussioner där med. Men i normals känns det som att folk skiter fullständigt i vad andra säger och går helt efter egen vilja, för mig som är rätt dålig på lol och fortfarande lär mig är det rätt frustrerande att hela tiden spela roller jag inte valt eller vill spela.
Citera
2013-10-16, 00:29
  #12222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Blir i alla fall en lättnad att slippa förklara för personer att man var först med att välja lane och således slippa en massa gnäll och irritation. Bara idag var jag först med att säga top två gånger och båda gångerna var det nån annan som vägrade spela en annan roll än top, snäll som man var spelade jag support och jungler istället.

Spelar inte ranked så jag vet inte hur pass bra ert system fungerar, lär väl bli diskussioner där med. Men i normals känns det som att folk skiter fullständigt i vad andra säger och går helt efter egen vilja, för mig som är rätt dålig på lol och fortfarande lär mig är det rätt frustrerande att hela tiden spela roller jag inte valt eller vill spela.

I normals handlar det bara om att instalocka det man vill spela, annars kan du ju spela draft mode.
Citera
2013-10-16, 10:24
  #12223
Medlem
Irken jag npste fråga dig , hur lär man sig lättast det är med team matchup , comp eller setup eller vad det heter , välja Gubbar som passar dina lagkamraters gubbar eller erab match lineup är starkare än motståndarens , har lite svårt att förtydliga mig men i grunden handlar det om att jag lära välja rätt junglare till rätt game osv .. mvh silver 3
Citera
2013-10-16, 11:05
  #12224
Medlem
Jahauuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papco
Irken jag npste fråga dig , hur lär man sig lättast det är med team matchup , comp eller setup eller vad det heter , välja Gubbar som passar dina lagkamraters gubbar eller erab match lineup är starkare än motståndarens , har lite svårt att förtydliga mig men i grunden handlar det om att jag lära välja rätt junglare till rätt game osv .. mvh silver 3

Nu är jag inte irken, men kan kanske svara ändå. Just matchups är rätt knivigt, och man lär sig ju mer man spelar. Men tar vi junglare som exempel, så är ju just nu Jarvan/Lee/Vi/Noc/Elise de starkaste, och det är just pga att metan just nu är inriktad på tidiga fights, små brawls etc. Självklart kan du lira vem som helst i solo Q och ändå vinna om du är bra med dem, men jag tar dessa som måttband för att börja med nåt.

Lee Sin är absolut starkast early game, och passar utmärkt med andra champs som är starta tididgt så ni kan vinna tidiga fighter. Ett ypperligt lag för en Lee Sin skulle kunna se ut som följer:

Top: Renek
Mid: Gragas
Bot: Corki/Zyra/Sona

Dessa är relativt starka early game, och med en stark lee sin är det lätt att ge dem övertag så de sedan kan rulla hem matchen.

Tar vi jarvan då, så är han fortfarande stark early, men ger mycket mer till teamfights. Ett bra lag för jarvan hade kunnat vara

Top: Jax
Mid: Ori
Bot: Ezreal/Leona

Dessa är riktigt starka i teamfights, och ändå okej tidigt, passar jarvan perfekt.

Vi är dessutom riktigt stark med liss/ori pågrund av deras ulti comob. Finns ju i princip massvis av olika champs som passar med olika, och det lär ta en heldag att gå igenom allas för/nackdelar, men grundregeln är ju att tänk på vad just din gubbe är bra på. Fundera på vad han saknar och försök hitta det i dina andra teammates.

Det finns ju en anledning till att man inte vill ha 5 AD-carries liksom
Citera
2013-10-16, 11:22
  #12225
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papco
Irken jag npste fråga dig , hur lär man sig lättast det är med team matchup , comp eller setup eller vad det heter , välja Gubbar som passar dina lagkamraters gubbar eller erab match lineup är starkare än motståndarens , har lite svårt att förtydliga mig men i grunden handlar det om att jag lära välja rätt junglare till rätt game osv .. mvh silver 3
Erhm, att lära sig lane matchups gör du lättast genom helt enkelt nöta en lane. Tillslut vet du att Jax får stryk av Renekton så du pickar inte Jax emot renekton till exempel.
Hur du lär dig lättast teamcomps, setups osv så är det väll rätt klurigt. Försökt att titta på proffesionella matcher och tänk efter vad dem "vill" med sin comp, och HUR gubbarna passar in. Tänk inte "Jaha, nu pickade dem jax.." Utan försök tänk lite mera VARFÖR dem pickade just Jax och varför dem inte pickade en annan toplaner till exempel.

Sen lär du dig även bara nöta spelet, och spela. Tänk efter vad som går fel & rätt så. Går väll även att läsa guider, men det är ingeting jag rekommenderar jättemycket.

Välja "rätt" junglare är väll relativt lätt när man väl börjar spela jungle. Just nu (Precis som Stilrent skrev) så är Lee, Jarvan, Elise, Vi & noc dem starkaste junglarna. Men det går ju fortfarande spela junglare som Xin, Nautilus eller Cho'gath om ni har en väldigt squishy toplaner & midlaner men i grund och botten fungerar lee eller jarvan i nästan varje comp.

Aatrox är väldigt stark också - men han är inte den lättaste att spela i SoloQ då man verkligen måste utnyttja hans passive till 100% earlygame - vilket man inte gör så lätt i soloq.
__________________
Senast redigerad av irken 2013-10-16 kl. 11:40.
Citera
2013-10-16, 12:04
  #12226
Medlem
KnaazMannens avatar
Någe tips på nån ny gubbe som är strong just nu att börja spela ? Spelar alla lanes men spelar mest Wukong, Ahri, Xin Zhao, Varus, Leona, Janna..
Citera
2013-10-16, 12:07
  #12227
Medlem
Hur är det med nordic-east? Borde man köra på west för att slippa ryssar och polacker eller är det lugnt?
Citera
2013-10-16, 12:29
  #12228
Medlem
KaptenCapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birger_
Hur är det med nordic-east? Borde man köra på west för att slippa ryssar och polacker eller är det lugnt?

Enda anledningen till att inte spela på West är för de långa kötiderna som kan ske sen eftermiddag. Annars finns det lika mycket avskum på West som på nordic
Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in