Citat:
Ursprungligen postat av
Samwise
Puszu/freeze adc, vem spelar då top(ryktades om Wickd vet jag)?
Hotshot har ju sagt att det kommer stora nyheter snart, clg.eu?
Med största sannolikhet så är det EG som tar upp det nya laget. Vad som talar för EG är att att dem har pengarna att lägga ett "stort offer" som Shook inte kan säga nej till. Det är också att Ingen vet riktigt hur mycket Snoopeh & Krepo kommer spela S4, Snoopeh verkar mera vilja vara en "mananger" eller någon som prata PR. Krepo lutar ju mera åt ett jobb hos Riot som caster eller någonting annat.
EG är också redan klart för LCS S4 - inget kval behövs vilket är väldigt bra antar jag. EG är ju lite också att dem presenterar saker när det är välklart - tillexempel hur mycket "läckte" egentligen innan CLG.EU bytte till EG? Nästan ingeting alls.
Dem kan ju faktiskt ha kvar Yellowpete som AD då han är absolut ingen dålig ad carry, men ja.
Det enda "riktiga" laget som har krafter att plocka upp ett sån här lag är SK, alternativ ett helt nytt lag. Men, SK Kan och vet ju vad dem gör. Dem platserna lediga, det enda är väll ocelot men det går ju att lösa med ett B-lag kanske. SK måste kvala in till LCS vilket även CW behöver, så vill Shook spela LCS kunde han lika gärna ha stannat kvar i CW.
Ett annat lag som kan ta spelarna är nog NiP. Bjergsen har ju tweetat lite att han är stressad osv, så det kan nog att ha göra med Freeze eller att hela NiP laget blir kickad, who knows.
Nyheterna Hotshot pratar om är ett CLG B-lag i NA med spelare i Challenger. Ett nytt CLG.eu tror jag inte vi kommer få se pga några olika orsaker. Första är väll att CLG helt enkelt inte har samma pengar som EG & SK har till exempel. Ett annat exempel är att för att ta sig in i LCS S4 så måste dem kvala in - vilket jag tror knappast Froggen, Edward m.fl är speciellt "sugna" att göra på om jag säger så.