2013-10-15, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Nä egentligen hände det fan inte, det var så sjukt osannolikt att det bryter mot allt förnuft. Verkligen en en på miljonen-match. När gjorde Sverige ens fyra mål i en halvlek, i ett kval eller slutspel senast? Det måste ju varit Malta borta eller något.

Med tanke på Tysklands svaga försvar och vår tunga offensiv med bulldozern Toivonen och Tobias "Messi" Hysen längst fram så tror jag lätt vi kan göra 4 mål på dem igen. Lägg sen till Rasmus Elm och hans Maradona-liknande dominans av mittfältet så är det nog inget tvivel om saken.

Nej men allvarligt talat så är en tråkig 0-0 match nog det bästa vi kan hoppas på resultatmässigt.

Men jag tror det blir 2-0 till Tyskland och en ganska tråkig och avslagen match.
Citera
2013-10-15, 21:07
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Var det ett svar?

Skriv nu istället varför det är så pinsamt att dra upp Tysklands matchen, och snacka inte skit nu denna gången.

Jag tyckte jag redan gjorde det? Att Sverige någonsin skulle göra fyra mål mot Tyskland, i en halvlek, i en tävlingsmatch och på bortaplan dessutom, är så sjukt osannolikt att varje vettigt fan av sannolikhetslära och statistik helt skulle bortse från det. Det samma borde gälla för alla så kallade fotbollsfans.

Och ja, jag vet mycket väl att jag tippade 0-3 och 0-4 och det redan spruckit. Ni är välkomna att pissa på mig för det men kom inte och säg att det på något sätt är en indikator på att vi kan spöa Tyskland. Nu hoppas jag verkligen att Tyskland vinner, annars kommer jag verkligen se ut som en riktig idiot efter att Sverige gjorde två helt sjuka insatser...
Citera
2013-10-15, 22:43
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
Den där jävla backlinjen. IN MED PER KARLSSON FÖR I HELVETE.
Det är inte spelarna som är det största problemet. Så länge vi har den här pajasen till förbundskapten kommer det se ut så här.
Citera
2013-10-15, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tebo
Det är inte spelarna som är det största problemet. Så länge vi har den här pajasen till förbundskapten kommer det se ut så här.

Vad gör han för fel då?
Citera
2013-10-15, 22:45
Medlem
mEaters avatar
Varför tar folk inte på sig gult på överkroppen när man går på landskamp? Nog måste det ha en positiv effekt om hela läktaren är gul. Jag kommer ihåg hur mäktigt det var i Tyskland -06 när vi mötte Paraguay.

Idag såg det ut som 80% kom direkt från begravning med svarta kläder.
Senast redigerad av mEater 2013-10-15 kl. 22:50.
Citera
2013-10-15, 22:47
Medlem
DerplockHolmess avatar
Avgå SvFF, avgå Camp Sweden, avgå klapphandskar och annat skit. Mår illa.

MOT DEN MODERNA FOTBOLLEN.
Citera
2013-10-15, 22:52
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Vad gör han för fel då?
Han spelar Per Nilsson och Antonsson. Där har du en förklaring till att Sverige torskar.
Citera
2013-10-15, 22:54
Medlem
Spinnacers avatar
In med Pedo-Albornoz/M.Johansson på högerbacken permanent.

Antonsson, Nilsson, J.Olsson, Granqvist - Lika kassa allihop, ger våra allsvenska backar en chans. Våra utlandsproffs är ju helt lost. Lika gärna köra med Pontus Jansson och Per Karlsson.
Citera
2013-10-15, 22:56
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
In med Pedo-Albornoz/M.Johansson på högerbacken permanent.

Antonsson, Nilsson, J.Olsson, Granqvist - Lika kassa allihop, ger våra allsvenska backar en chans. Våra utlandsproffs är ju helt lost. Lika gärna köra med Pontus Jansson och Per Karlsson.
Om våra allsvenska spelare är bättre, varför spelar de i allsvenskan då?
Citera
2013-10-15, 22:58
Medlem
junazs avatar
Det enda riktigt negativa i kvällens match var väl de individuella misstagen från Nilsson och Antonsson som båda bjöd på mål. Trodde att den typen av pojklagsmisstag var utrotade i och med att Granqvist/Olsson förpassats till bänken, men tydligen inte. Men att förlora mot Tyskland med 3-5 med det material vi hade idag är iallafall helt acceptabelt.

Nåväl, vi får verkligen hoppas på Grekland eller Kroatien i lottningen, som väl känns som de svagaste korten just nu. Portugal är klart mardrömmen, och Ukraina känns väl ungefär 50-50.
Citera
2013-10-15, 22:58
Medlem
Pancevs avatar
Bara att konstatera att ett svenskt mittfält tyvärr inte fungerar positionsmässigt utan Taco 37 år.

Samma problem som vanligt, släpper kanterna för mycket o låter de utmana med fart samt har hål framför mittbackarna både utanför straffområdet o då inspelen kommer.
Citera
2013-10-15, 22:59
Medlem
Albornoz ska naturligtvis inte spela högerback i ett landslag. Han är en briljant fotbollsspelare men en tämligen usel högerback. Han klarar ju knappt av defensiven i Allsvenskan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in